To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Amortyzatory.

Owczar - 30-09-2013, 09:36

W sobotę wymieniłem amorki z tyłu na monroe reflex, a z przodu wywaliłem amorki z angola i założyłem swoje KYB z diesla po przebiegu 20kkm. Dodatkowo zastosowałem dystanse przy kołnierzu amorka aby podnieść tył o 2cm i zmniejszając skok- utwardzić go trochę.

Auto siadało do ziemi z 5 osobami. A zakładać obniżonych i utwardzonych nie mam zamiaru ;)

Przymierzałem przednie na tył, ale okazuje się, że amorki z przodu mają dużo większy kołnierz i przednia sprężyna na takim kołnierzu długo by nie posiedziała.

Tak czy inaczej, na tym setupie i z polimerami z tyłu auto znowu prowadzi się jak po sznurku. Do biodegradacji karoserii powinno wyrzymać :D

Marcino - 30-09-2013, 13:24

Owczar napisał/a:
Dodatkowo zastosowałem dystanse przy kołnierzu amorka aby podnieść tył o 2cm i zmniejszając skok- utwardzić go trochę.

Możesz pokażać o jakie dystanse chodzi?

Owczar - 30-09-2013, 13:36

Odciąłem od starych amorków kołnierz razem z takim kielichem, dzięki temu uzyskałem podstawę sprężyny o identycznym kształcie jak ori, do kołnierza dospawaliśmy od spodu 3 nakrętki po obwodzie aby oparł się równo na kołnierzu od nowego amorka. Jest to trochę rzeźba- tak wiem, ale na pewno bezpieczniejsza niż sprężyny z przodu, które nie pasują do amorków z tyłu. Czy np cięcie spręzyn.

Dzięki temu zwiększyłem naprężenie wstępne- tył jest tylko nieznacznie twardszy, ale stoi już wyżej i o to mi chodziło. Kompensuje butlę lpg.

Dzięki temu sprężuna na pewno nie spadnie, a nowy amorek nadal ma gwarancję. Drobna uwaga- nie można spawać nic do nowych amorków.

Marcino - 30-09-2013, 15:10

Oki, dzięki.
Ja mam trochę inne amorki z tyłu od poprzedniej generacji galanta, i dorabiane spręzyny. Teraz chce założyć przednie na tył i jak nie bedzie pasowało to mam rozwiązanie z tym talerzykiem, tylko szkoda że wywaliłem stare amorki przednie.
Pozdrawiam

Owczar - 30-09-2013, 15:13

Nie wiem czy nie będzie BARDZO twardo. Mając w ręku przednią i tylną sprężynę, można wnioskować, że przednie są conajmniej dwa razy twardsze. Grubość drutu ma mniej więcej 2 razy większy przekrój.
Zolar - 02-10-2013, 00:19

Owczar napisał/a:
W sobotę wymieniłem amorki z tyłu na monroe reflex, a z przodu wywaliłem amorki z angola i założyłem swoje KYB z diesla po przebiegu 20kkm. Dodatkowo zastosowałem dystanse przy kołnierzu amorka aby podnieść tył o 2cm i zmniejszając skok- utwardzić go trochę.

Auto siadało do ziemi z 5 osobami. A zakładać obniżonych i utwardzonych nie mam zamiaru ;)


A czy sama wymiana amortyzatora podniesie opuszczony tył? Mi też opadł tyłek po zamontowaniu butli LPG. Chciałbym coś z tym zrobić, ale nie wyobrażam sobie siebie przy cięciu sprężyn, kołnierzy itp. :oops:

Owczar - 02-10-2013, 00:33

Niestety nie podniesie. Też miałem taką nadzieję.

[ Dodano: 02-10-2013, 00:34 ]
Po fakcie dowiedziałem się, że w Polcarze są jakieś sprężyny, rzekomo utwardzane dp EA. Ale nie pamiętam jakiego producenta.

fabryka24 - 02-10-2013, 00:40

sama wymiana , amortyzatora nic ci nie da , jak opada ci tył ,to nivo masz nie sprawne ,masz dwie opcje albo wymiana na sprawne niwo, albo nowe amory + sprężyny .ja mam zamotowane nowe amory kyb+ nowe sprężyny kyb katalogowo z gala 2001 ,a mój jest 97 mam gaz i gal w pełnym załadunku nie obciera o nadkola ,jest ok ,wszystko jest opisane w tym temacie poszukaj ok 90 strony masz numery częsci itp
Zolar - 02-10-2013, 02:11

fabryka24 napisał/a:
sama wymiana , amortyzatora nic ci nie da , jak opada ci tył ,to nivo masz nie sprawne ,masz dwie opcje albo wymiana na sprawne niwo, albo nowe amory + sprężyny .ja mam zamotowane nowe amory kyb+ nowe sprężyny kyb katalogowo z gala 2001 ,a mój jest 97 mam gaz i gal w pełnym załadunku nie obciera o nadkola ,jest ok ,wszystko jest opisane w tym temacie poszukaj ok 90 strony masz numery częsci itp


Nie chciałbym wyjść na ignoranta, ale czy ja w sedanie mam nivo?

Juiceman - 02-10-2013, 06:09

Podaj Vin to sprawdzimy ;-)
fabryka24 - 02-10-2013, 08:28

Zolar, nie doczytałem że masz sedana, ach te posty wieczorową porą ,tak czy inaczej dobra sprężyna ,załatwi twoje problemy.
Juiceman - 02-10-2013, 17:21

Sedany też miały nivo ;>
MATTNATTS - 08-10-2013, 22:00

czy ktoś spotkał się z takimi amorami jak Koni STR.T? 270zł/szt.-podobno bardzo dobre sportowe amory do Gala.
pit696 - 09-10-2013, 11:52

własnie czekam na te str.t bede je montowal z jamexami -50mm na przod..
MATTNATTS - 09-10-2013, 12:01

16 maja byc,firma Dart?Ile za sztuke?
Zastanawiam sie czy brac standard czy te Koni...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group