To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

Łysy88 - 04-01-2014, 23:05

Teraz ja mam jeszcze pytanie. Czy ktoś podłączał UKP pod diodę od LPG? tam są zdaje się 4 przewody. Podpiąłem się pod jeden który chyba zasila centralkę (wskaźnik) i nawet kiedy mryga to pokazuje LPG, dopiero jak się ją wyłączy całkowicie to przeskakuje na PB wg UKP. Zastanawia mnie czy da się zgarnąć gdzieś tam plus który przy mryganiu diody (czyli jeździe na PB) pokaże na UKP jazdę na PB a przy stałym świeceniu diody pokaże LPG czy tylko pozostaje elektrozawór.
Tomasz87 - 07-01-2014, 10:23

Łysy88 napisał/a:
Mam pytanie... Czy ktoś kto korzysta z UKP w Galu EA2X może podzielić się jaką ma stałą wtrysku? Najlepiej na lpg. VSS wyszedł mi z tego co pamiętam 0.394 i tu jest ok. Ale będę przeprowadzał kalibrację dokładną dla LPG i nie wiem w jaki przedział się na początku wstrzelić jeśli chodzi o stałą wtrysku.


Ja mam dwa zestawy stałych - na zimówki i na letnie opony, bo są w różnych rozmiarach.
Napisz, na jakich kapciach jeździsz, a ja sprawdzę później u siebie jak mam :)
Może będzie można porównać...

Łysy88 napisał/a:
Teraz ja mam jeszcze pytanie. Czy ktoś podłączał UKP pod diodę od LPG? tam są zdaje się 4 przewody. Podpiąłem się pod jeden który chyba zasila centralkę (wskaźnik) i nawet kiedy mryga to pokazuje LPG, dopiero jak się ją wyłączy całkowicie to przeskakuje na PB wg UKP. Zastanawia mnie czy da się zgarnąć gdzieś tam plus który przy mryganiu diody (czyli jeździe na PB) pokaże na UKP jazdę na PB a przy stałym świeceniu diody pokaże LPG czy tylko pozostaje elektrozawór.


Kolego, ja męczyłem się przy swojej Vialle i dałem za wygraną...
Dodatkowo, napięcie na tych diodach(przynajmniej u mnie) jest na granicy minimum - chyba +5V, co dodatkowo sprawia, że czasami może spaść poniżej tych +5V
Ciągnij od razu pod elektrozawór...

Łysy88 - 28-01-2014, 11:46

Ja jeżdżę na zimówkach 195/60/15. Ale zaważyłem dziwną zależność co podsuwa mi myśl że coś jest nie tak :) spalanie przy ruszaniu mam ok 33 L/100 km więc raczej norma. Ale np na 4 biegu zawsze wskazania są w przedziale 8-10 L na 5 biegu jest to przedział 7-9 L. Bez względu czy go zmule strasznie czy jadę na wysokich obrotach. W mieście spalanie się w miarę pokrywa ale wczoraj jak zrobiłem trasę ok 900 km to mi spalanie wyszło w granicach 8,1 litra :) nierealne i nie prawdziwe (większość po ekspresówkach i autostradach więc prędkości 120-140 km/h). Da się sprawdzić czy sygnał z wtryskiwacza jest dobrze podpięty? Bo zakładam że o to się rozchodzi..

[ Dodano: 28-01-2014, 11:47 ]
Dodam że jak puszczę pedał gazu to spalanie oczywiście maleje, czasami potrafi nawet pokazać 0 l/100 km co z tego co wiem jest prawidłowym zachowaniem.

jAZZMAN - 28-01-2014, 15:33

Chłopaki, a jaką ustawić stałą wtrysku dla LPG w EA2A dla silnika 2.0? Mam na myśli jakiś przybliżony parametr.
Łysy88 - 29-01-2014, 18:02

jAZZMAN, do tego musiałbyś podać jeszcze jakie wtryski, jakie dysze i jakie ciśnienie. Od tego zależy ile gazu dostanie się do kolektora w czasie 1 ms.
sveno - 29-01-2014, 18:37

jAZZMAN, pi razy oko daj 0.00400 l/s tankuj do pełna i kalibruj dokładnie, chociaż zima to zły czas na dokłądną kalibrację, bo czort wie ile km przejeździsz na Pb zanim przełączy na gaz.
Łysy88 - 29-01-2014, 21:29

Ale przecież ukp liczy oddzielnie km przejechanie na pb i lpg... Chyba że jestem w błędzie.
jAZZMAN - 30-01-2014, 09:19

Łysy88, tak, ale to już załatwi dokładna kalibracja. Mi potrzebny jest zgrubny parametr.

sveno, Dzięki!


Łysy88 napisał/a:
Ale przecież ukp liczy oddzielnie km przejechanie na pb i lpg

Dobre pytanie, może ktoś to potwierdzić dla starej wersji (przed zmianami w HW) UKP?

Tomek - 30-01-2014, 09:21

jAZZMAN napisał/a:

Dobre pytanie, może ktoś to potwierdzić dla starej wersji (przed zmianami w HW) UKP?


potwierdzam

ale UKP ma tez licznik globalny, który zlicza wszystko (LPG + PB)
do spalania liczyc oddzielnie

jAZZMAN - 30-01-2014, 09:23

tomek84, Dziękuję - chwała Tobie ;)
Łysy88 - 03-02-2014, 13:38

jAZZMAN, Jaka Ci wyszła stała wtrysku lpg? Ja mam coś poważnie nie tak, obawiam się że błędny montaż... Mi wyszła 0.00202 W mieście pokazuje ok ale w trasie strasznie zaniża.
Owczar - 03-02-2014, 15:46

Łysy88 napisał/a:
Mi wyszła 0.00202 W mieście pokazuje ok ale w trasie strasznie zaniża.


Słabo ustawiona mapa wtrysku. Nieproporcjonalne długości czasu wtrysków gazowych do benzynowych.

jAZZMAN - 03-02-2014, 16:11

Łysy88, nie miałem gdzie polutować lpg pod ukp bo mrozi trochę ;)
Łysy88 - 09-02-2014, 16:57

Mam pytanie, czy przewody od wtrysków przy ECU to po lewej stronie dwa rzędy tzn dwa u góry i dwa u dołu?

[ Dodano: 10-02-2014, 13:34 ]
Wszystkie moje problemy z UKP się rozwiązały. Miałem ustawione na FREQ -, po ustawieniu na PWM - zdaje się że wszystko działa poprawnie. Przy okazji podpiąłem poprawnie lambdę i pociągnąłem przewód od elektrozaworu LPG.

[ Dodano: 10-02-2014, 13:34 ]
Wszystkie moje problemy z UKP się rozwiązały. Miałem ustawione na FREQ -, po ustawieniu na PWM - zdaje się że wszystko działa poprawnie. Przy okazji podpiąłem poprawnie lambdę i pociągnąłem przewód od elektrozaworu LPG.

jAZZMAN - 10-02-2014, 19:54

Łysy88 napisał/a:
Miałem ustawione na FREQ -, po ustawieniu na PWM - zdaje się że wszystko działa poprawnie.


Rozwiń proszę myśl ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group