To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

sla - 16-11-2010, 21:59

Wniosek może być tylko jeden. Albo masz inny samochód, albo dystrybutory w Polsce oszukują. Napisz do Mitsubishi, niech poprawią dane katalogowe. Bo nie wyobrażam sobie żebyś tylko Ty umiał jeździć. A ruch w Londynie nie sprzyja niewielkiemu spalaniu, wiem to z autopsji.
jac - 16-11-2010, 22:25

sla napisał/a:
Wniosek może być tylko jeden. Albo masz inny samochód, albo dystrybutory w Polsce oszukują. Napisz do Mitsubishi, niech poprawią dane katalogowe. Bo nie wyobrażam sobie żebyś tylko Ty umiał jeździć. A ruch w Londynie nie sprzyja niewielkiemu spalaniu, wiem to z autopsji.


nie za bardzo wiem co mam odpowiedziec :biggrin: do Mitsubishi pisac nie zamierzam bo mowiac prawde mam w nosie ich dane katalogowe, jezdze normalnie a zatem mistrzem kierownicy nie jestem czyli pozostaje albo przeklamujacy kalkulator w telefonie albo brak umiejetnosci liczenia sredniego spalania (a na polibudzie ponoc ucza liczyc :mrgreen: jak to czlowiek moze sie pomylic :? )

Jedna uwaga, w ksiazce obslugowej napisane jest zeby utrzymywac duze wartosci obrotow w celu unikniecia "zamulenia" auta - moze wiec w tym modelu pomiar "katalogowy" na hamowni odbyl sie na wyzszych (sportowych :badgrin: ) obrotach niz normalnie kazdy z nas stosuje w normalnej jezdzie.......

bastek - 16-11-2010, 23:34

jac napisał/a:
zawsze sie zastanawiam jak oni jezdza

eee, to się nie trzeba zastanawiać - wystarczy popatrzeć
jac napisał/a:
jak czesto wymieniaja pozniej opony

opony jak opony. klocki kilka osób wymieniało po 20.000 czy 40.000 km(te drugie to nawet sporo osób, wydaje mi się)
mi na wymianie kół na zimę teraz facet spytał - panie, a ile to ma przebiegu - 43.000 - i już pan klocki wymieniałeś? - nie - to są prawie nie ruszone
sla napisał/a:
Bo nie wyobrażam sobie żebyś tylko Ty umiał jeździć

nooo, nie tylko jac, ja też tak mam. uprzedzając kol. sla-też nie napiszę do MMC. jak se chcą to niech se poczytają foruma

sla - 17-11-2010, 08:50

bastek1 napisał/a:
ja też tak mam

Taa. Mamo chwalą nas, ty mnie, a ja was. :lol:
bastek1 napisał/a:

uprzedzając kol. sla-też nie napiszę do MMC. j

Nie zamierzałem Ci tego proponować, niepotrzebnie mnie uprzedzasz.

gzesiolek - 17-11-2010, 11:08

jac, ja tam nie wiem, jak inni jezdza, ale wiem ze w grodzie Kraka sa dni kiedy ciezko zejsc z dwucyfrowki niezaleznie od auta i stylu... zwlaszcza jak masz trase dosc mocno zakorkowana... i to mowie o 1,5 i jezdzie spokojnej bez stresow... z hamowaniem silnikiem, bez zylowania itd. itp.
Jak sie jedzie to ok... ma sie srednio 8l/100km... tak mam zawsze powrot z pracy... korkow masakrycznych wtedy akurat nie mam.... jedynie rzadek aut... ale jadacych...
Ale jak sie stanie i dotacza po pare metrow to jakbys nie jezdzil spali wtedy znaaaaaacznie wiecej...
ja jakbym wzial pod uwage samo miasto mam srednie spalanie w miescie w 1,5 na poziomie 8-8,5l/100km... a dla 1,8 wychodzi mi wynik ok 9,5-10l/100km, mowie o manualach... i nie sadze, zeby ktokolwiek na tych trasach urwal wiecej niz 0,5l/100km
Za to ostatnio zona jezdzi do pracy codziennie 35km z tego wiekszosc obwodnica i spalanie srednie ma na poziomie 6-6,5l/100km, ale ja tego pod miasto nie wliczam...

Kjuba - 17-11-2010, 15:49

jac napisał/a:
Panowie ja sie z wami zgadzam w 100% jezeli chodzi o procedury testowe na hamowni itp jednak pierwszy raz spotkalem sie z sytuacja kiedy producent zawyzyl wartosci - tu uwaga do kolegi sla bo jezeli wg katalogu wychodzi ponad 10 a mnie pod dystrybutorem z kalkulatorem 9 to wniosek moze byc tylko jeden. :biggrin:

Do tej pory we wszystkich poprzednich samochodach mialem duzy problem zeby zblizyc sie do wartosci katalogowych, zawsze mialem wiecej.

Reasumujac ze zdziwieniem ogladam wypowiedzi innych mowiacych o spalaniach w miescie w granicach 12 - 15 l/100km i zawsze sie zastanawiam jak oni jezdza :roll: i jak czesto wymieniaja pozniej opony ......


widzisz mi takie spalanie wychodzi do pracy jadąc. potem jak dłuższe trasy to koło 10-11. to jest Szczecin, rano duże korki, średnie spalanie wychodzi 9,5 - patrz motostat.
Lancera mam krótko wiec nie powiem Ci nic o oponach, w Octavii co 4 lata wymiana, mimo że to diesel to po mieście miałem średnia 7,5 - 8 litrów a to już jest moim zdaniem dużo. tyle że Octavią mogłem butować, a Lancerem jeżdżę normalnie i mimo to takie spalanie jest. Zapraszam na moją poranną trasę, jak zejdziesz do Twoich normalnych spalań, to kupuje Ci litra wódki

jac - 17-11-2010, 17:05

Kjuba napisał/a:


widzisz mi takie spalanie wychodzi do pracy jadąc. potem jak dłuższe trasy to koło 10-11. to jest Szczecin, rano duże korki, średnie spalanie wychodzi 9,5 - patrz motostat.
Lancera mam krótko wiec nie powiem Ci nic o oponach, w Octavii co 4 lata wymiana, mimo że to diesel to po mieście miałem średnia 7,5 - 8 litrów a to już jest moim zdaniem dużo. tyle że Octavią mogłem butować, a Lancerem jeżdżę normalnie i mimo to takie spalanie jest. Zapraszam na moją poranną trasę, jak zejdziesz do Twoich normalnych spalań, to kupuje Ci litra wódki


Male niezrozumienie mojego "przeslania". Ja jadac do pracy rowniez poczatkowo mam dwucyfrowa wartosc, ktora pozniej sukcesywnie spada. Od dluzszego czasu komputer mam przelaczony przez caly czas na temp. plynu chlodzacego wiec nie wiem do ilu spada. Jednak zawsze licze pod dystrybutorem i wychodzi jak wychodzi :wink:
Wracajac do Twojej propozycji, coz w kazdym jest zylka sportowca/hazardzisty a usiasc do "metra kiliszka chleba" zawsze warto dlatego zaklad przyjmuje, choc obawiam sie ze do testow nie dojdzie tak szybko/latwo :cry:

Trik - 18-11-2010, 00:59

Może spróbujcie przestawić komp na km/l. Ja tak zrobiłem i przeliczenie następuje szybciej niż w przypadku l/100km. Po zatym w czasie jazdy jeśli oscyluję na poziomie między 14 a 15 km na litrze to jest dobrze, a jak zejdę do 16-16,5 to wcale super.
Kjuba - 18-11-2010, 08:23

no to jest problem na zimnym silniku i przy dużym natężeniu ruchu. poza tym to spalanie przy dystrybutorze mam podobne jak Twoje :P średnia 9,5 ;)
jac - 18-11-2010, 18:58

Kjuba napisał/a:
no to jest problem na zimnym silniku i przy dużym natężeniu ruchu. poza tym to spalanie przy dystrybutorze mam podobne jak Twoje :P średnia 9,5 ;)


czyli mozna ? mozna :mrgreen: mamy nastepnego kondydata ktory potrafi jezdzic lancerkiem i podwaza dane Mitsu :lol:

Kjuba - 18-11-2010, 19:01

ja nie mówiłem ze nie można. ale mnie ratuje troche trasa zawsze. tyle że spalanie w drodze do pracy obija się o 13-15 literków /100. a to że potem jeszcze gdzieś pojade jak nie ma takiego ruchu itp to już inna sprawa.
pekaes - 29-11-2010, 20:00

Dzisiejszy powrót z pracy, godz. 15.30, odcinek 10 km, śnieżyca, korek-gigant. Trasę, którą zwykle pokonuję w 20-30 min. dziś zrobiłem w 3 godziny (!!!). Efekt? Średnie spalanie: 35,5l/100 km, średnia prędkość: 2 km/h (słownie: DWA KILOMETRY NA GODZINĘ). Ktoś daje więcej? Ktoś mnie przebije? I cały mój wysiłek w ecodriving poszedł na marne, co pokaże najbliższe tankowanie :? ...
Luk - 29-11-2010, 20:38

A ja wypowiem się w sprawie niższego spalania niż katalogowe.
Moim zdaniem można i to bez problemu. Dlaczego? Otóż spalanie katalogowe jest liczone na hamowni, w bardzo dokładnie określonych warunkach: ileś tam przyśpieszeń do pewnych prędkości, hamowań itp w ściśle określonym czasie. Są na to normy. Jak ktoś w mieście ma trochę inne warunki, to mu wychodzi mniej. Ja nie widzę nic dziwnego w tym, że katalog na trasie pokazuje 6,4, a ja osiągnąłem 5,8. Po prostu w normach nie przewidzieli, że można jechać 70 km/h na V biegu cały czas :)

Kjuba - 30-11-2010, 19:58

no można tylko po co :D :P
Luk - 30-11-2010, 21:50

Kjuba napisał/a:
no można tylko po co

no wlasnie, tez tak uwazam :) A ja wlasnie po tankowaniu: wyszlo ponad 12l/100, jazda tylko w Warszawie i bez szalenstw :) (tylko trzeba wliczyc ostatnie odsniezanie i korki)...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group