To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

plecho1 - 18-06-2012, 23:20

Ja zalałem Valvoline VR1 5W50 do Cari GDI, ale kupiony w Holandii i nic mi nie klepało a wręcz poprawiło się po poprzednim.
Owczar - 18-06-2012, 23:26

U mnie na początku było ok, tylko po czasie się zaczęło.
WreX - 19-06-2012, 00:27

Aż strach olej wymieniać... Widzę, że zdania podzielone.
plecho1 - 19-06-2012, 00:30

Ważne aby zalać dobry olej, ze sprawdzonego źródła i zgodny lub przewyższający zalecenia producenta.
Owczar - 19-06-2012, 10:27

Sęk w tym, że Valvo Vr1 to nie jest syntetyk. Sprawuje się dobrze, ale krótko. Potem traci właściwości. Teraz wlałem Millersa 5W40. Zobaczę jak będzie się sprawował :)
WreX - 19-06-2012, 11:26

Chyba jednak zostanę przy Valvoline 5w40 maxlife.
Owczar - 19-06-2012, 11:32

Tutaj masz listę prawdziwych syntetyków:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71549

fredfm - 19-06-2012, 11:37

u mnie w miśku po zalaniu Valvoline 5w40 i zrobieniu 5tys km zawory grały jak orkiestra.. Gdy wróciłem do motula x-cess 5w40 błoga cisza. Więc albo oleje są lane z różnych beczek :) :) albo nasze miśki mają bardzo wyrafinowane gusta... ;]
WreX - 19-06-2012, 11:47

Prawdziwych syntetyków? Ok dziękuje za link, ale szczerze to teraz mnie troszkę przeraziłeś.
Mam zalany 5w40 to już nie jest full syntetyk?

Owczar - 19-06-2012, 12:00

WreX, w tym temacie była już o tym dyskusja. Oznaczenie *W** nie ma wskazuje czy olej jest syntetyczny czy nie, tylko jego skład.

Producenci podają, że np jakiś olej jest syntetykiem, a ze składu wynika że jest to tzw olej HC, czyli olej mineralny uszlachetniony poprzez hydrokrakowanie. Olej syntetyczny powstaje w wyniku syntezy, ale producenci nadużywają tej nazwy. Oleje HC mają dużo gorszą trwałość i właściwości w stosunku do prawdziwych HC. Dlatego powstał tamten temat.
Nie pamiętam dokładnie, ale chyba Maxlife to też olej HC tak samo jak VR1 5W50.

Hugo - 19-06-2012, 12:18

fredfm napisał/a:
u mnie w miśku po zalaniu Valvoline 5w40 i zrobieniu 5tys km zawory grały jak orkiestra.. Gdy wróciłem do motula x-cess 5w40 błoga cisza
A u mnie było dokładnie odwrotnie :mrgreen: Na Motulu 8100 cykał.
SPIDER-ek - 19-06-2012, 12:48

Owczar napisał/a:
Oleje HC mają dużo gorszą trwałość i właściwości w stosunku do prawdziwych HC.


WreX, miało być "... do prawdziwych syntetyków" owczar z rozpędu pisze :) . A ja się o tym przekonałem na własnej skórze. Zalewając HC zamiast FS. Wcześniej o tym pisałem.

WreX - 19-06-2012, 12:52

Gdybym jednak lał prawdziwy syntetyk to musiał bym płukankę robić.
sampler - 19-06-2012, 13:00

Hugo napisał/a:
fredfm napisał/a:
u mnie w miśku po zalaniu Valvoline 5w40 i zrobieniu 5tys km zawory grały jak orkiestra.. Gdy wróciłem do motula x-cess 5w40 błoga cisza
A u mnie było dokładnie odwrotnie :mrgreen: Na Motulu 8100 cykał.


Prosta sprawa bo wlales olej nowy a wylales stary. 8100 to jest mniej wiecej to samo co valvo oba to HC i zaczynaja powyzej 5 tys dawac odglosy ;)

m6riano - 19-06-2012, 13:45

Owczar napisał/a:
Oleje HC mają dużo gorszą trwałość i właściwości w stosunku do prawdziwych HC

prawdziwych syntetyków Owczarowi chodziło oczywiście..;-)
ps. Jak zmieniłem z maxlife na motula to orkiestra przestała grać we wszystkich parametrach amortyzacji silnika(zimny, ciepły,trasa, miasto,itd)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group