To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Owczar - 06-07-2012, 13:21

tomo_n, na tym reduktorze nie wyciśniesz więcej. Nie wiadomo jeszcze jak jest ustawione, ale generalnie nie możesz wiele oczekiwać od tej instalki.
Tubi - 06-07-2012, 13:41

Ja w 2.5 mam staga 300 chodzi bardzo dobrze.
tomo_n - 06-07-2012, 13:41

Czyli bez zmiany reduktora na np. Golda nie pomoże żadna inna tańsza metoda. Kiepsko :(
KaWu - 06-07-2012, 14:38

tomo_n napisał/a:
Czyli bez zmiany reduktora na np. Golda nie pomoże żadna inna tańsza metoda. Kiepsko


Zacznij od wymiany filtrów lpg , czyszczenia elektrozaworu i sprawdzenia ustawień. Ewentualnie skoryguj mapy i wtedy bedziesz wiedziec czy reduktor nie domaga przy twojej jezdzie. Moze byc np. uszkodzony / w zlym miejscu czujnik temp i juz bedziesz mial slabsze auto ...
A najlepiej wrzuc fotki instalacji bo moga byc tez inne bledy.

maniekk1 - 06-07-2012, 22:56

Witam...i powaznie pytam :)
Jakie panowie macie zastrzezenia do instalki BRC?
....bo z tego co obserwuje kazdy dobiera roznego rodzaju podzespoly,kazdy z innej parafii i moze mnie sie tylko wydaje/lub to moje odczucie ale jakby kazdy wzbranial sie od tej instalacji :) ,wiec jestem ciekaw czy cos z nia nie tak?

ogolnie sam latam glsem 2.0 na BRC sekwencji od 20 tys mil i jak narazie odpukac ;) ,ale to juz moj drugi 2-litrowy galant,teraz mam chrapke na v-ke i dumam jak ta instalacjia bedzie sobie radzila z widlasta szostka :)

Owczar - 06-07-2012, 23:02

BRC to taki black box. Samemu nic raczej nie zrobisz, nie sprawdzisz. V-ka lubi gaz, ale ma też spore wymagania, na stagu można złożyć fajny, kalibrowalny zestaw.
maniekk1 - 07-07-2012, 21:24

yhym...a czy poza tym BRC nadaje sie do v-ki?

w 2.0 litrowce dziala jak najbadziej poprawnie(chociarz nie mam porownania z innymi instalacjami,to moja pierwsza i chyba nie ostatnia)
spadek mocy moze 5 %,stosunek spalania PB/GAZ max 1.5 ltr wiecej gazu i oprocz tego bez obslugowa.Ostatnio wykrecilem spalanie w trasie 500 km,non stop 100-110 km/h - 8,6 gazu /100 km :)
pozdrawiam

Owczar - 08-07-2012, 22:57

Przejrzyj temat kilka stron wstecz. Kilka razy pisałem co polecam :)
galantfanradom - 09-07-2012, 19:20

Ja ponad miesiąc temu, do mojego 2,5 V6 2002rok, za namową znajomego gazownika założyłem następujący zestaw: sterownik KME Diego 3, reduktor KME SILVER, miedź 6, listwa wtryskowa OMVL i po przejechaniu 200km wywaliło checka. Pomogła wymiana listwy OMVL na wtryski HANY (które chciałem założyć odr razu ale gazownik doradził żeby spróbować od listwy). Listwa okazała się oczywiście porażką! Na tym zestawie i na wtryskach HANY samochód po pierwszej regulacji chodzi prawie identycznie jak na benzynie. Spadki mocy nie odczuwalne póki co (zrobiłem około 2500km). Cena całej instalacji z montażem 2500PLN. Przy dość dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym spalanie LPG w granicach 14-15litrów.
Bury - 09-07-2012, 20:56

Stwierdzenie,że check zapalił się,bo listwa do kitu,to bzdura.
Trzeba było się zapytać,co zakładał jak nie było Hany??

Tomek - 10-07-2012, 08:01

maniekk1 napisał/a:
yhym...a czy poza tym BRC nadaje sie do v-ki?


Owczar napisał/a:
BRC to taki black box. Samemu nic raczej nie zrobisz, nie sprawdzisz. V-ka lubi gaz, ale ma też spore wymagania, na stagu można złożyć fajny, kalibrowalny zestaw.


potwierdzam
BRC sprawuje się rewelacyjnie, o ile jest dobrze ustawiona instalka
ja akurat serwis mam po kosztach, niektórzy narzekali dawniej na ceny serwisu, choc teraz to chyba już nie problem, bo coraz wiecej zakładów to robi

jeden problem jest taki, że potem wszystko trzeba ładować od BRC, jeśli coś się zepsuje, małe możliwości modyfikacji

ja już tak auto kupiłem i jeździ się miodzio, wręcz bezobsługowo, ale gdybym kupić teraz V-kę to założyłbym staga

komarsnk - 10-07-2012, 20:35

Owczar napisał/a:
Najlepiej jak zrobisz reset ECU przez odpięcie klemy i potem odpalisz na te 10 min. Przy okazji zaadoptuje sobie obroty.

Zrób screen mnożnika i screen mapy 3D ma PB i LPG oraz korekt numerycznych ISA na mapie 3D.

Jak spalanie? Ale sonda rzeczywiście ospała i po przegazowaniu zbyt mała częstotliwość oscylacji.

Owczar - zrobiłem dziś reset i zgrałem loga (LINK )
Jest to log z całym procesem nauki - na zwykłych wolnych i pod obciążeniem. Potem "sesja" mieszana - Pb i LPG, z przygazowaniami. Nie jest chyba dobrze bo po resecie na Pb sonda spała cały czas... :doubt:
Zrobiłem też screeny wszystkiego co się da - i na Pb i LPG ale to po resecie i na wolnych - nie wiem czy te mapy LPG Ci coś powiedzą (LINK )

Owczar - 10-07-2012, 22:49

komarsnk, sonda wygląda ok. Większy problem jest w wystrojeniem gazu.

1. Mnożnik ma dziwny przebieg. Nie pamiętam już jakie masz wtryskiwacze?
2. Ciśnienie robocze jest ustawione 1.28, a podczas pracy na gazie jest ~1.03 przez co do mnożnika dodawana jest korekta ciśnienia, plus jeszcze ISA.
3. Na biegu jałowym jest na gazie dużo bogatsza mieszanka niż na PB. Na jałowym jeszcze nie zdążył skorygować by obudzić sondy, jak przełączyłeś na LPG, było bogato i od razu zaczęły oscylować.


Moja propozycja.
Podkręć ciśnienie na reduktorze do 1.25.
Ustaw ciśnienie robocze w ustawieniach na 1.25.
Próg przełączania 500.
Min temp gazu chociaż 28 stopni.
Max obroty na gazie 7,5k.
Wyłączenie ISA i wyzerowanie korekt.
Ponowny proces autokalibracji i ustawienia mnożnika na trasie.

Po ustawieniu sprawdzisz jakie są spadki ciśnienia przy maks bucie i ew zmienisz próg przełączania na PB. Według mnie jest nie za zdrowo przełączać na PB tuż przed odcięciem.

komarsnk - 10-07-2012, 22:53

Na wstępie dzięki wielkie za analizę plików :)
Owczar napisał/a:
Nie pamiętam już jakie masz wtryskiwacze?

Wtryski mam MagicJet'y - nie wiem jakie jeśli są różne typy...
Czy to coś zmienia w kwestii Twoich porad regulacji?

Owczar - 11-07-2012, 09:49

Nie, mnożnik jest do poprawy :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group