[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy
Tomasz87 - 11-04-2014, 11:16
tws napisał/a: | Rezonator kwarcowy - one mają fabrycznie rozrzut parametrów.
Na tym samym rezonatorze chodzi procek i zegarek.
Dla zegarka powinien być osobny i dokładniejszy rezonator, co w UKP nie zostało przewidziane i tak już zostało - przynajmniej w obecnej wersji sprzętowej. W 2.5.8 w sofcie można sobie wprowadzić korekcje dzienną. Dla niektórych egzemplarzy będzie to +5sekund, dla innych -15, więc nie dało się tej korekcji zrobić na stałe w sofcie. |
o ile pamiętam, to nie było już opcji upgrade'u z 2.0.6 do 2.5.8?
tws - 11-04-2014, 11:18
Już to pisałem wcześniej. W 2.0.6 skończyły się możliwości procesora sterującego i chcąc dalej rozwijać UKP musieliśmy przejść na bardziej wydajny. Kolejna wersja to 2.5.7 i wymaga modyfikacji sprzętowych.
Tomasz87 - 11-04-2014, 11:21
tws napisał/a: | Już to pisałem wcześniej. W 2.0.6 skończyły się możliwości procesora sterującego i chcąc dalej rozwijać UKP musieliśmy przejść na bardziej wydajny. Kolejna wersja to 2.5.7 i wymaga modyfikacji sprzętowych. |
Czyli dobrze pamiętałem...
Dzięki tws za wyczerpanie tematu.
Wygląda na to, że jesteśmy niektórzy skazani na niedokładny zegarek
tws - 11-04-2014, 11:27
Tomasz87 napisał/a: | tws napisał/a: | Już to pisałem wcześniej. W 2.0.6 skończyły się możliwości procesora sterującego i chcąc dalej rozwijać UKP musieliśmy przejść na bardziej wydajny. Kolejna wersja to 2.5.7 i wymaga modyfikacji sprzętowych. |
Czyli dobrze pamiętałem...
Dzięki tws za wyczerpanie tematu.
Wygląda na to, że jesteśmy niektórzy skazani na niedokładny zegarek |
Mam w planach wypuścić okrojony soft 2.5.9 (czyli z kolejną aktualizacją) dla ukp 2.0 (bez tłumaczeń EN/DE i niektórych funkcji), ale zobaczymy jeszcze czy uda się to upakować.
Tomasz87 - 11-04-2014, 11:28
no to rewelacja!
jAZZMAN - 11-04-2014, 14:02
tws napisał/a: | zobaczymy jeszcze czy uda się to upakować. |
Niech się uda
Łysy88 - 17-04-2014, 00:44
Panowie mam pytanie bo nie mogę sobię przypomnieć. Gdzie w manualu jest pinout ecu? Jestem pewien że jest na pewno, bo u siebie robiłem wg tego, ale teraz szukam drugi dzień i nie mogę znaleźć.
robertdg - 17-04-2014, 08:02
W pliku 13.pdf za kodami błedów i procedurami diagnostycznymi
jAZZMAN - 07-05-2014, 20:47
tws, A gdybyś rozwinął swoje urządzenie o TurboTimer?
Co to takiego? To mechanizm, który dba o pracę silnika i studzenie turbin po wyciągnięciu kluczyka.
Według mnie takie coś można by zaimplementować do UKP. Zwłaszcza, że UKP może pobierać temperaturę, obroty silnika i prędkość z czujników, co może być wyznacznikiem do niegaszenia silnika po mocniejszej jeździe
Do tego wszystkiego napisać obsługę funkcji, która nie zgasi silnika w zadanym przez użytkownika czasie po spełnieniu sumy założeń np:
- prędkość 0km/h
- RPM nie więcej niż 1000 obr/min
- hamulec ręczny zaciągnięty
- światła zgaszone (możliwość wyłączenia gdy ktoś nie ma podłączonego tego czujnika lub światła odprowadzają go do domu)
- temperatura oleju co najmniej 90stopni
Jeśli wszystkie założenia nie są spełnione to TT zapika po wyjęciu kluczyka i po 2-3 sekundach zgasi silnik.
Jeśli, któreś z założeń (za wyjątkiem spadku temperatury oleju) zostanie zmienione podczas odliczania i pracy TT, to silnik bezwzględnie i natychmiast zgaśnie.
Nie mówimy tu o sprawie pominięcia cudu techniki zwanego: immobiliser. To każdy musiałby wykonać we własnym zakresie (oprzędzając pytania piszę, że można by to zrobić np przyklejając zapasowy kluczyk we właściwym miejscu).
Dodatkowo dla zabezpieczenia pojazdu przed nieautoryzowanym użyciem można by dodać opcję uniemożliwiającą przedłużenie działanie TT od chwili wyjęcia kluczyka.
Należałoby też udostępnić przycisk bezwzględnego zgaszenia silnika (np. wciśnięcie któregokolwiek przycisku z trzech w UKP po wyjęciu kluczyka).
Wiem, że to może nie być prosta sprawa, ale może znajdzie się więcej chętnych niż ja Byłbym rad móc wykorzystać taką funkcję w UKP, dzięki tamu nie musiałbym montować dodatkowych urządzeń.
Przykład TT.
Tomasz87 - 08-05-2014, 00:32
wydaje mi się, że tutaj UKP zmieniło by się już w urządzenie obsługujące pojazd, a nie urządzenie do odczytu parametrów jazdy...
Tomek - 08-05-2014, 08:04
jAZZMAN napisał/a: |
Do tego wszystkiego napisać obsługę funkcji, która nie zgasi silnika w zadanym przez użytkownika czasie po spełnieniu sumy założeń np:
- prędkość 0km/h
- RPM nie więcej niż 1000 obr/min
- hamulec ręczny zaciągnięty
- światła zgaszone (możliwość wyłączenia gdy ktoś nie ma podłączonego tego czujnika lub światła odprowadzają go do domu)
- temperatura oleju co najmniej 90stopni
Jeśli wszystkie założenia nie są spełnione to TT zapika po wyjęciu kluczyka i po 2-3 sekundach zgasi silnik.
Jeśli, któreś z założeń (za wyjątkiem spadku temperatury oleju) zostanie zmienione podczas odliczania i pracy TT, to silnik bezwzględnie i natychmiast zgaśnie. |
te założenia to wypisałeś chyba wbrew logice
np. jAZZMAN napisał/a: | Jeśli, któreś z założeń (za wyjątkiem spadku temperatury oleju) zostanie zmienione podczas odliczania i pracy TT, to silnik bezwzględnie i natychmiast zgaśnie. |
czyli jak prędkość wzrośnie, czyli ruszysz, to auto zgaśnie??
albo tutaj:
jAZZMAN napisał/a: |
Jeśli wszystkie założenia nie są spełnione to TT zapika po wyjęciu kluczyka i po 2-3 sekundach zgasi silnik. |
czyli jak zostawisz auto i - z jakiegokolwiek powodu - obroty będą 1100, to też zgaśnie od razu
IMHO pchanie turbotimera nie ma sensu do UKP, ale niby czemu nie
tylko tws pisał kiedyś, że są ograniczenia sprzętowe, coś miało się zmienić w 2.5, ale wątpię, żeby opłacało się implementować jeszcze TT w tej cenie
Marcino - 08-05-2014, 08:21
Dla galanta który nie ma turbiny to bez sensu.
Jazzman, ile razu butowałeś samochód na maxa i musiałeś zatrzymać szybko zgasić i wysiaść? To chyba niemozliwe... przecież zawsze trzeaba zapaskowac, dojechać, wtedy silnik chodzi na wolnych i wsztko jest ok.
Tomek - 08-05-2014, 08:24
Marcino napisał/a: |
Dla galanta który nie ma turbiny to bez sensu. |
ale Jazzman ma turbinę (VR4)
jAZZMAN - 08-05-2014, 09:07
tomek84 napisał/a: | jAZZMAN napisał/a:
Jeśli, któreś z założeń (za wyjątkiem spadku temperatury oleju) zostanie zmienione podczas odliczania i pracy TT, to silnik bezwzględnie i natychmiast zgaśnie.
czyli jak prędkość wzrośnie, czyli ruszysz, to auto zgaśnie??
albo tutaj:
jAZZMAN napisał/a:
Jeśli wszystkie założenia nie są spełnione to TT zapika po wyjęciu kluczyka i po 2-3 sekundach zgasi silnik.
czyli jak zostawisz auto i - z jakiegokolwiek powodu - obroty będą 1100, to też zgaśnie od razu |
Tak i tak. Po wyjęciu kluczyka wysiadasz. Jak wyciągniesz kluczyk ze stacyjki to aktywuje się TT i dopiero wtedy założenia są sprawdzane , więc jak auto z jakiegoś względu ruszy to raczej bez kierowcy nie powinno samo jechać. Kiedy miałoby ruszyć? Np na biegu.
Obroty powyżej 1100 to nie jest normalny stan w samochodzie gdy silnik sam pracuje ("nazwijmy to w spoczynku"). Na Banderozie Banderaz poruszył bardzo ciekawy temat, jak w dieslu rozszczelnią się turbiny i z powietrzem leci olej... Co w w takim przypadku? Po jego wyjaśnieniach zrozumiałem, że nie zatrzymamy takiego silnika... Obstaję przy tym, aby wzrost obrotów na wszelki wypadek gasił silnik.
Sumując dwa powyższe, Jeśli zostawisz samochód z włączonym TT i pracującym silnikiem podczas imprezy na podwórku (bo jechałeś po zaopatrzenie i bardzo się śpieszyłeś), nie zamkniesz drzwi bo zaraz wracasz po resztę zakupów a w towarzystwie jest pijany głąb, który chce się przejechać.... wsiada, wciska gaz, rusza 3 metry i auto zgaśnie.... Takich przykładów można mnożyć... Poświęciłbym jednorazowe chłodzenie turbiny na rzecz całego auta.
tomek84 napisał/a: | ale wątpię, żeby opłacało się implementować jeszcze TT w tej cenie |
Tego nie wiemy, bo jeśli koszt zaimplementowania TT w UKP jest niewielki a sprzedaż wzrośnie to może się opłaca.
A z resztą sam TT kosztuje mniej więcej 100zł więc jeśli mam kupić UKP za 249 + TT za 100 albo wszystko w jednym za 300 to i tak mam do przodu 50zł i mniej "zabawek" w aucie.
A może da się to zrobić na bazie modułu, dodatkowo dokupowanego i UKP będzie mózgiem, a podpinany moduł mięśniami dla TT.
Cytat: |
Dla galanta który nie ma turbiny to bez sensu. |
Poszerzmy horyzonty, nie tylko w Galantach ludzie montują UKP.
Tomek - 08-05-2014, 09:14
jAZZMAN, no ok, teraz rozumiem Twoją logikę
choć nie jest to moja logika
jAZZMAN napisał/a: |
Poszerzmy horyzonty, nie tylko w Galantach ludzie montują UKP. |
problem w tym, że ten temat wałkujemy w dziale o EA, więc wszystko co poza tym to OT i RB
[ Dodano: 08-05-2014, 09:15 ]
a i dodam, że Twoja logika i warunki do spełnienia podobają się Tobie, ale niekoniecznie wszystkim innym
także jakby już implementować takie TT w UKP, to dać możliwość userowi setupowania swoich warunków z listy i będzie git
|
|
|