Mazowieckie - Mazowiecki ShoutBox
m6riano - 17-11-2013, 16:45
wiem..ale chyba zasada działania podobna..kiedys jak coś kupowałem ze SWEEPERem to wystarczyło podac kod...może po prostu w IC na 11listopada nie robią z tym problemów..
[ Dodano: 11-12-2013, 01:29 ]
Grzejnik, jakbym miał coś zasugerować w wyborze gala to chyba po liftowy Sport czyli Avance moim zdaniem najlepiej z tiptroniciem dlatego że manuale padają(tiptronici sa w vr4 i znosza po 300koni-ponoć)
Grzejnik - 11-12-2013, 01:48
m6riano, co masz na myśli przez ,,padają"? automatu nie chce, nie lubię strasznie.
m6riano - 11-12-2013, 06:56
to że w pewnych warunkach pracy padają łożyska głównie na wałku sprzęgłowym oraz bodajże na 4 biegu,przez co w pewnym stopniu zużycia skrzyni wypada 4bieg.
Wszystko to jest spowodowane prawdopodobnie tym że zbyt rzadko wymieniany jest olej w skrzyni i do tego na słabej jakości.
Mi padły 3 skrzynie z czego jedna miała pękniecie w obudowie zaklejone jakimś patexfixem czy czymś i w pewnym momencie sie rozczelniła i olej wyleciał..
Grzejnik - 11-12-2013, 14:26
Ale z tego co powiedziałeś to chyba w większości do uszkodzenia skrzyni przyczynia się jej użytkownik przez nieodpowiedni serwis. W bmce co parę tygodni był wymieniany więc myślę że i tu regularnie bym zmieniał. Drogo wychodzi naprawa tego?
I drugie pytanie. Jak się sprawuje dwólitrówka w gazie? Jak z dynamiką tego silnika w gazie? Bo widzę że jesteś w jej posiadaniu.
m6riano - 11-12-2013, 17:24
ad1,No tak ale jeśli masz ju znadszarpnięte łożyska w skrzynio to wymiana oleju raczej nie pomoże....;-)
ad2.ogólnie wyjęcie i rozłożenie i włożenie skrzyni to masz jakieś tysiak nie wyjęty..a co do tej skrzyni włożysz to już zależy od twojgo portfela..średnia cena łożyska to ok.100zł a tych łożysk troche tam masz do tego dochodzą podkładki,szmerybajery pompki rowery..więc tani nie jest,...;-)
ad3dwulitrówka w gazie to wołek roboczy a nie wyścigówka...żeby to latało potrzebne jest conajmni9ej 250kucy jak w fałerce..;-)
romero - 11-12-2013, 18:19
Grzejnik napisał/a: | automatu nie chce, nie lubię strasznie |
To ciekawe. A masz jakieś doświadczenie. Pytam, bo ja całe życie jeździłem manualami. Teraz od kilku już lat jeżdżę automatem i powiem szczerze, że już nie chcę inaczej.
Pozdrawiam.
Grzejnik - 11-12-2013, 22:19
romero, Z automatów jeździłem tak:
-zwykły automat z passata
-Dsg w golfie V(akurat ta skrzynia mi się w miarę podobała do momentu kiedy podłączyliśmy przyczepkę, skrzynia się po prostu zaczęła gubić, zmieniała biegi co parę sekund)
-Automat w bmw e34 2.5 strasznie słabo szedł mu kickdown, jak również co raczej nie dziwne.. ciągnięcie przyczepy. Po 10 minutach skrzynia przeszła w tryb awaryjny.
Tym autem najwięcej przejeździłem.
Masz racje że nie mam może zbyt dużo do czynienia z takimi skrzyniami, ale dla mnie one odpadają właśnie ze względu na przyczepę(teoretycznie cotygodniowa trasa W-wa-Strzegocin z przyczepą)
Teraz dochodzi cena naprawy bądź wymiany takiej skrzyni. Tanie to nie jest.
Co do jazdy w manualu jestem już do niego mocno przyzwyczajony, dodatkowo w większości z aut z tą skrzynią było rwd.. gdzie jednak manual daje więcej frajdy niż automat. Nie mówię o skrzyniach w autach klasy wyższej bo nie miałem z tym do czynienia, bo pewnie w nich to inna bajka np w bmw e60 3.0 wszyscy chwalą sobie wlaśnie automat bo jest ,,szybszy" od manuala. Tyle że auta z dobrymi automatami zazwyczaj kosztują..
Besiek - 12-12-2013, 00:04
Ja swoim Pajero w automacie od lipca do końca września zrobiłem około 1500 km z kempingiem o wadze podchodzącej pod 1600 kg. Mój kumpel przez rok ciągał octavią z dsg przyczepę o wadze około 1200 kg i ani on, ani ja nie mieliśmy żadnych problemów ze skrzyniami (ja nadal ciągam przyczepę). I nie są to tylko krótkie miejskie dystanse ale przede wszystkim trasy co najmniej 100 km, a przyczepy kempingowe oprócz swej masy charakteryzują się bardzo słabą aerodynamiką. Albo masz kolego pecha do samochodów, albo ciągasz przyczepki o masie zbliżonej do transportera opancerzonego. Wśród miłośników spędzania wolnego czasu z kempingiem jest grupa posiadaczy holowników wyposażonych w asb i większość z nich bardzo sobie chwali holowanie przyczep tymi samochodami. Także według mej wiedzy samochody z asb całkiem dobrze sobie radzą z holowaniem przyczepek. Oczywiście Twoja kasa Twój wybór, kupisz to co Tobie będzie odpowiadało.
Bartek - 12-12-2013, 07:36
Grzejnik, chyba muszę Cię przewieźć VR-4 z automatem - po 1 będziesz mógł dopisać kolejne auto do bogatego doświadczenia z automatami (nawet można zauważyć bardzo bogatego jak na brak prawka), po 2 automat bez mocnego silnika po prostu nie ma sensu, a "pseudoautomaty" czyli wszelkiej maści zautomatyzowane manualne skrzynie to z założenia porażka (może poza klasą supersamochodów)
koszmarek - 12-12-2013, 12:06
Bartek napisał/a: | chyba muszę Cię przewieźć VR-4 z automatem |
ale napisać kolega musi wrażenia
Grzejnik - 12-12-2013, 23:43
Bartek, Mam wujka który handluje autami więc dosyć często mam okazje jeździć różnymi autami. Tym bardzie że w okolicach Nasielska jest gdzie sprawdzić umiejętności.
Bardzo chętnie zasiądę na fotelu pasażera w tym potworku
koszmarek, Myślę że po przejażdżce tym autem będę mógł napisać felieton o odczuciach z jazdy i poziomie adrenaliny jaki został mi zaserwowany.
koszmarek - 13-12-2013, 09:15
Grzejnik napisał/a: | i poziomie adrenaliny |
to na pewno
m6riano - 14-12-2013, 01:32
Bartek, Grzejnik, tylko pojedźcie na S8 żeby nie podstaw do bana..;-)
Besiek - 14-12-2013, 10:34
m6riano napisał/a: | Bartek, Grzejnik, tylko pojedźcie na S8 żeby nie podstaw do bana..;-) |
To VR-4, niech od razu lecą na A2
Dario1986 - 16-12-2013, 15:00
w sklepie internetowym maja wyprzedaż części do Galanta, może komuś się coś przyda.
http://www.4cars.pl/samoc...utlet,0.php#top
np. filtr paliwa za niecałe 10pln
|
|
|