To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Łańcuch rozrządu - Lancer CYxA - wymiana, części, porady.

Lukaso - 17-06-2015, 21:10

ozzzy napisał/a:

- uszczelka pokrywy zaworów (1035A583) -150,09 zł


Już raz ktoś pisał że można kupić za ok 20 zł np:
REINZ 71-54092-00

uszczelka pokrywy

gabek1000pl - 03-08-2015, 05:34
Temat postu: wymiana pompy wody
witam
mam przejechane 80k km(lancer 1,8 ) i profilaktycznie chce wymienic lancuch rozrzadu i pytanie jak w temacie czy nalezy przy tym przebiegu wymienic tez pompe wody



ps .czytalem post o rorzadach na forum ale o pompie nie wiele tam jest

Hubeeert - 03-08-2015, 10:37

Nie trzeba.
lurek - 03-08-2015, 12:29

Czy Wy trochę nie przesadzacie z tym rozrządem? Jak objawów nie ma to po co ruszać, trochę w tym paniki wyczuwam.
Hubeeert - 03-08-2015, 13:22

Na trzy Lancery z silnikiem 4B10 i rozrządem do sprawdzenia (w tym jeden grzechoczący) wszystkie trzy miały:
1. Łańcuch wyciagnięty ponad normę wynoszącą 2-3 mm ( w zależności od źródła informacji)
2. napinacz wypchnięty ponad 3/4 zakresu pracy (w tym jeden na 100% a i tak łańcuch już był luźny)
3. Odbite na kołach rozrządu ślady po łańcuchu (jeden przypadek ponad 0,5mm)

Czy przesadzamy? Może i tak. Ale zawsze lepiej jest wymienić w przypadkach opisanych jak wyżej niż kupować silnik, który tani nie jest... Lub na przykład koła zębate rozrządu. Decyzja należy do Ciebie.
W sumie największy problem leży w tym, że bez zdjęcia bocznej pokrywy i miski nie da się oprócz ewidentnie luźnego łańcucha sprawdzić jego stanu. Babol Mitsubishi.

Bizi78 - 03-08-2015, 13:51

Cytat:
Czy Wy trochę nie przesadzacie z tym rozrządem? Jak objawów nie ma to po co ruszać, trochę w tym paniki wyczuwam.

Zawsze możesz poczekać na akcje serwisową, jeśli takową ogłoszą a silnik do tego czasu dotrwa :wink: .

pablo diablo - 03-08-2015, 15:18

na akcje serwisową bym nie liczył, bo to nie jest problem tych silników
gabek1000pl - 04-08-2015, 09:04
Temat postu: gdzie kupic lancuch
gdzie w polsce (nie aso) kupie łancuch rozrzadu SB 2010 1,8
nie moge znalezc nic w necie

lurek - 04-08-2015, 14:14

Hubeeert napisał/a:

Czy przesadzamy? Może i tak. Ale zawsze lepiej jest wymienić w przypadkach opisanych jak wyżej niż kupować silnik, który tani nie jest... Lub na przykład koła zębate rozrządu. Decyzja należy do Ciebie.


Czyli jak pisałem, jak są objawy - to akurat oczywiste, ale podejście do sprawy, kupiłem samochód to należny od razu wymienić rozrząd jest dla mnie bez sensu a są na forum też tacy co wymienili już tylko po kilku postach na tym forum ;)

Nie powiem, po tych postach też przy okazji akcji serwisowej w ASO poprosiłem o kontrolę. Gość przyznał że przy samochodach flotowych gdzie olej nie jest wymieniany regularnie a silniki żyłowane, zdarzały im się tego typu problemy. Tak więc wymieniać olej na czas i nie lać syfu a powinno być ok. Lancer na rynku jest od 8 lat a temat ledwie od roku.

Przy kupnie używki jest loteria, ale też nie ma co popadać w paranoję. Dbać, kontrolować, zresztą jak większość rzeczy w samochodzie :)

Hubeeert - 04-08-2015, 16:47

lurek napisał/a:
Czyli jak pisałem, jak są objawy - to akurat oczywiste, ale podejście do sprawy, kupiłem samochód to należny od razu wymienić rozrząd jest dla mnie bez sensu a są na forum też tacy co wymienili już tylko po kilku postach na tym forum

Jak widzę rozumiesz tylko to co chcesz zrozumieć.
Jeszcze raz i łopatologicznie.
3 lancery z silnikiem 1.8
1 z objawami pod tytułem hałas
2 bez jakichkolwiek objawów

Wszystkie trzy mają wyciągnięte łańcuchy.
Wszystkie trzy mają ślady po łańcuchu odbite na kołach zębatych
Najmocniej odbite ma ten z największym przebiegiem, ale z brakiem objawów.

Niedługo będziemy robić czwartego.
Zdam relację.

mkm - 04-08-2015, 17:48

lurek napisał/a:

Czyli jak pisałem, jak są objawy - to akurat oczywiste, ale podejście do sprawy, kupiłem samochód to należny od razu wymienić rozrząd jest dla mnie bez sensu

Jeżeli kupiłeś z pewnych rąk, właściciel nie oszczędzał na serwisie i płynach to jest bez sensu, ale borąc pod uwagę "oszczędności" na serwisie i "korekty" liczników w większości aut z drugiej ręki - warto dmuchać na zimne :wink:

lurek - 04-08-2015, 18:35

Hubeeert napisał/a:
lurek napisał/a:
Czyli jak pisałem, jak są objawy - to akurat oczywiste, ale podejście do sprawy, kupiłem samochód to należny od razu wymienić rozrząd jest dla mnie bez sensu a są na forum też tacy co wymienili już tylko po kilku postach na tym forum

Jak widzę rozumiesz tylko to co chcesz zrozumieć.
Jeszcze raz i łopatologicznie.
3 lancery z silnikiem 1.8
1 z objawami pod tytułem hałas
2 bez jakichkolwiek objawów

[...]

Niedługo będziemy robić czwartego.
Zdam relację.


No proszę, ja rozumiem co chcę? Cztery samochody, 4 ... ile ich sprzedaliście, że uważasz że problem jest poważy w skali np wyprodukowanych egzemplarzy, czy to 4 na 5 sprzedanych samochodów 4/10, 4/100... ?

Jasne problem jest poważny, wszak może przekreślić sens naprawy samochodu ale czy skala problemu jest poważna? Nawet na tym forum nie mamy setek postów "padł mi łańcuch", nawet dziesięciu postów nie ma.

Rozrząd jak każdy inny element w samochodzie należy kontrolować, jest to część zużywająca się i jak wymaga naprawy to nie należy odkładać na później (szczególnie rozrząd;) )

Mi właśnie stuknęło 100k i czeka mnie przegląd, zdam relację :)

Hubeeert - 05-08-2015, 08:36

lurek napisał/a:
ile ich sprzedaliście

Żadnego. Nie jestem ASO.

Napisałem Ci o samochodach w których Właściciele dla swojego świętego spokoju przy przebiegach 74000 (to ten grzechoczący, jeździ nim kobieta i raczej ma ciężką nogę), 82000 i 94000km zdecydowali się zlecić sprawdzenie stanu łańcucha. Serwisujemy pogwarancyjnie ponad 20 Lancerów CX/CY.

Uwex - 06-08-2015, 07:52

Hubeeert - a możesz napisać na jakim oleju jeździły te felerne ?
Hubeeert - 06-08-2015, 09:37

Wszystkie trzy na Castrolu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group