To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Samochód poszukiwany

Marcino - 27-09-2019, 14:52

Ja powiedziałem ze sama ma dbać o porządek. Wracam wczoraj a samochód umyty i odkurzony..... i krzyczy na mnie żebym w brudnych butach nie właził bo na dywanikach widać ślady.
Tak ze tego zobaczymy jak długo, ale gumowe dywaniki musze kupic.
I druga rzecz.. to chce olej wymienić po 15kkm, a ze samochód na gwarancji a pierwsza wymiana po 30kkm lub 2 lata.
Plan jest zalać Motul Specific - 5W30, niestety korek jest jednorazowy fabryczny trzeba kupić nowy. W serwisie skody krzykneli 550 za wymianę samoego oleju z ich mobilem. Musze w salonie zapytać czy moge swoj olej dac i ile chcą za taka wymianę.

Owczar - 27-09-2019, 16:26

Wątpię by przeszło z Twoim olejem. Ale jak ma akredytację producenta to czemu nie.

Chociaż ja we wszystkich autach jeżdżę na mobilu ESP 5w30 i jestem bardzo zadowolony. W galancie zmieniam olej jak mi się przypomni, a popychacze wciąż ciche.. Choć jeszcze 5 lat temu na Valvoline i Millers grały marsza po 7kkm.

Tak btw w ogóle spuszczają olej korkiem? W moim C5 był jak nowka. W ASO podobno wyciągają pompką.. oczywiście ile się wyciągnie to wyciągnie... Reszta zostaje.

Uwex - 28-09-2019, 07:26

Marcino - chyba w instrukcji nie pisze ,że tylko Mobil. Byle by spełniał wymaganą specyfikację.
Krzyzak - 28-09-2019, 21:59

Owczar napisał/a:
Wątpię by przeszło z Twoim olejem.
w ASO z grupy VAG nie ma z tym najminejszego problemu dopóki spełnia normy producenta i jest w zamkniętej butelce
jak wiesz Marcino - ja kupiłem oryginalny olej VAG, zdaje się 140-150 zł za 5 litrów, w ASO litr kosztuje 90zł
wymiana ok. 220 zł w tym są 2 nowe śruby od osłony silnika, nowa śruba spustowa (bo ta na pierwszy montaż nie ma uszczelki) oraz filtr
i usługa oczywiście

ztcw. to w dieslach jedna z tych śrub osłony silnika kosztuje prawie 100zł :shock: - dopytaj bo może założą starą
w ogóle jak przeglądałem manual do leona to niemal każda zdemontowana śruba musi być dana nowa... dramat z czego je robią, że są jednorazowe

Marcino - 30-09-2019, 09:20

.
Owczar napisał/a:
Tak btw w ogóle spuszczają olej korkiem? W moim C5 był jak nowka. W ASO podobno wyciągają pompką.. oczywiście ile się wyciągnie to wyciągnie... Reszta zostaje.

Z tym odsysaniem to niezły pomysł, zapytam znajomego czy mają taką pompke w zakłądzie.

Filterek wkłąd np MANA bym kupił za 40zł, olej chce Motul Specific z normą dla VW - kosztuje 150zł za 5l tyle samo co olej OEM VAG czyli Castrol w szarej butelce.

Owczar - 07-10-2019, 22:55

Tak patrzę, że taka pompka to negłupi patent może być:
https://www.youtube.com/watch?v=87dwbZaighU

Mniej zabawy, bez podnośnika można zrobić i kanału. Nawet jeśli na dnie by zostało (choć przy zlewce też zostaje), to i tak nie jest to głupi patent.

mkm - 07-10-2019, 23:12

Owczar, trochę przespałeś. niektóre modele już od kilku lat nie mają korków spustowych :wink:
Owczar - 07-10-2019, 23:19

A bo ja jestem wierny autom i jeżdżę nimi wiele lat, więc z nowościami nie mam do czynienia na codzień :D
mkm - 07-10-2019, 23:31

Ja też, ale odsysanie takie nowe nie jest.

W warsztatach w którym bywam odsysa się te, które mają trudny dostęp (są mocno zabudowane osłonami" ) lub mają mocno "nadwyrężoną" okolicę korka spustowego.

Odsysasz wszystko "do ostatniej kropli". Żeby tak zlać olej musiałbyś go przechylić podczas spuszczania - tak zawsze coś zostanie.
Odsysasz też szlam z dna miski czego z reguły zlać się nie da.

Owczar - 07-10-2019, 23:39

Gdybym jeździł po warsztatach to pewnie bym zobaczył ;)

No właśnie wydaje się to niegłupim patentem, a koszt pompki w sumie śmieszny. Jeszcze jak jest filtr dostępny od góry to bajka... W C5 jest. W Galancie pół na pół...

Swoją drogą jestem tak wierny, że kupiłem następcę galanta, a jeżdżę wciąż galantem :D Brak czasu na założenie haka do C5 i efekt taki, że kupiłem OC na kolejny rok w mitsu.

Marcino - 08-10-2019, 08:45

Owczar napisał/a:
Tak patrzę, że taka pompka to negłupi patent może być:
https://www.youtube.com/watch?v=87dwbZaighU

Mniej zabawy, bez podnośnika można zrobić i kanału. Nawet jeśli na dnie by zostało (choć przy zlewce też zostaje), to i tak nie jest to głupi patent.

Mercedes w smarcie dieslu nie miał.
Coś słaby wybór pompek na allegro...
https://allegro.pl/oferta/pompa-zebata-do-oleju-paliwa-wysysarka-100wat-12-v-7371134337

Pociągnie taka? Przydała by się do kosiarki, bo ja radziłem sobie w kosiarce pistoletem do konserwacji zakładajac wężyki i odyssajać podciśneiniowo.

Owczar - 08-10-2019, 08:53

Na filmiku ta z lidla daje rade..
Krzyzak - 08-10-2019, 19:36

mkm napisał/a:
odsysanie takie nowe nie jest
nom, już 20 lat temu w E32 mi tak zmieniali
Marcino - 14-10-2019, 08:45

Olałem serwis i oddsysanie. Zmieniłem olej sam. Bułka z masłem. Osłona silnika na 3 śruby T45 i 7 wkretów Torx20. Aluminowa miska i normalny korek. Wkład filtra ma taki sprytny patent - mały korek na nasadkę 13mm aby spuscić z niego olej i dopiero wtedy zdjać obudowę i fitr zeby nie pochlapać niczego. Zalany MIllers i załozony ori fitr.
Teraz jeżdzić obserowować.

macia - 18-07-2020, 20:26

Odgrzewam temat. Sprzedałem Outlandera i teraz szukam czegoś dla siebie i rodziny. Może możecie polecić jakieś auto - pewne, zadbane, bezwypadkowe - po prostu uczciwe?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group