To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Geometria zawieszenia

t.o - 09-06-2011, 19:07

PABLO998 napisał/a:
Też miałem problem z pochyleniem kół tylnych w swoim Galancie. Okazało się, że do wymiany miałem sprężyny bo miałem sportowe i były już chyba dość zużyte. Po wymianie kółka stoją z tyłu prosto.


Też chodzi o kombi?

Na jakie sprężyny wymieniłeś?

Pozdrawiam,
t.o

PABLO998 - 09-06-2011, 21:05

t.o napisał/a:
Na jakie sprężyny wymieniłeś?

Ja wymieniłem na standardowe Kayaby dokładnie takie jak prezentujesz wyżej.
t.o napisał/a:
Też chodzi o kombi?

Mam sedana.

JaGrab3 - 09-06-2011, 21:29

Czyli nie masz nivo.
Tomek, chyba trzeba kupic nivo jedno (używkę), albo zmiana na klasyczny komplet.

Hugo - 13-06-2011, 22:36

Słuchajcie przypomniało mi się, że przecież rozbierałem na części Daihatsu Applause, który posiada tylne zawieszenie wielowahaczowe, a tym samym ustawia się zbieżność tyłu. I znalazłem śruby mimośrodowe. Oczywiście mimo, że auto miałoby w tym roku 21 lat nie były w ogóle zapieczone, ale mniejsza z tym. Może bedą pasowały do Galanta. Mam prośbę, czy ktoś posiada "na wierzchu" śruby mimośrodowe od Galanta EA i mógłby mi je pomierzyć? Oto śruba od Applause'a i potrzebne wymiary:

A- 46 mm,
B- 35 mm,
C (średnica śruby)- 15 mm.

robertdg - 13-06-2011, 22:44

Nie będzie pasić, śruba galantowa ma średnice 12mm i długośc (nie licząc łba) 95mm
Hugo - 13-06-2011, 23:13

robertdg napisał/a:
Nie będzie pasić, śruba galantowa ma średnice 12mm i długośc (nie licząc łba) 95mm
Dzięki.
t.o - 24-06-2011, 13:25

Po wymianie zdechłych i wylanych (badanie wykazywało 75% sprawności hehe) amorków i sprężyn wyniki zbieżności przedstawiają się następująco:

http://tiny.pl/hfnm4

Pytanie brzmi: wycinać śruby mimośrodowe i poprawiać czy zostawić tak jak jest?

Pozdrowienia,
t.o


t.o napisał/a:
Witam wszystkich,

czy moglibyście spojrzeć na mój wynik badania zbieżności sprzed kilku dni?

http://tiny.pl/hfh7h

Można z tym jeździć czy będzie niszczyć opony na tyle?

Moje wątpliwości biorą się stąd, że fachowiec (?) robiący geometrię powiedział, że nie będzie niszczyć opon (założyłem nowe) ale patrząc na stare opony już nie mam takiej pewności bo były trochę przycięte od wewnątrz.

Auto na drodze zachowuje się normalnie, nie zauważyłem nic niepokojącego.

Co radzicie?

Pozdrawiam,
t.o

robertdg - 24-06-2011, 13:32

Jak nie czujesz żadnych niedogodności w prowadzeniu auta, to zostaw tak jak jest, no chyba, że Cię bardzo gryzą te 2 minuty ponad normatywne.

P.S. No i jak zwykle prawy tylny kąt znacznie odróżniający się, teraz chętnie posłucham, kto u siebie nie miał az takiej rozbiezności na kątach tylnych.

mar111cin - 24-06-2011, 14:42

ja miałem ale to po spotkaniu z krawężnikiem xD wcześniej było ok xD po geometrii też jest znośnie ;)

t.o nie ciągnie Ci auta przypadkiem w prawo ?

t.o - 24-06-2011, 14:54

mar111cin napisał/a:
ja miałem ale to po spotkaniu z krawężnikiem xD wcześniej było ok xD po geometrii też jest znośnie ;)

t.o nie ciągnie Ci auta przypadkiem w prawo ?



Nie, auta nie ściąga w żadną stronę.
Bardziej zależy mi na tym aby opony równo się zużywały
bo przed wymianą amorów ten problem występował i ząbkowało tylne opony od wewnątrz.

JaGrab3 - 24-06-2011, 15:48

Tomek, wymieniłeś amorki przód i tył?
t.o - 24-06-2011, 15:50

JaGrab3 napisał/a:
Tomek, wymieniłeś amorki przód i tył?


Teraz tylko tył, Piotrusiu ;)
Przód niecałe 2 lata wcześniej.

JaGrab3 - 24-06-2011, 19:54

A nivo czy zwykłe?
t.o - 24-06-2011, 19:58

JaGrab3 napisał/a:
A nivo czy zwykłe?


Zwykłe + nowe sprężynki.

JaGrab3 - 24-06-2011, 20:45

Tomuś, to napisz dla potomnych jaki model itd. pasowało. Jaki amorek, jaka sprężynka...
Chociaż mi to już osobiście niepotrzebne... :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group