To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - OPONY do Outlandera II

Anonymous - 18-01-2009, 00:04

Pewnie racja. No coz. Trzeba bedzie posiwecic troche czasu na to pewnie.
Ktos sie orientuje ile teraz kosztuja takie Nokiany WR na 16''?

I jeszcze jedno: czy one musza miec jakas specyfikacje do SUV, czy moga byc od osobowek?
Doradzono mi NOKIAN WR G2 215/60R16 99H XL TL. Orientuje sie ktos, czy sie nadaja do Outka II?

kosiar - 18-01-2009, 21:52

w dalszym ciągu nie kupiłem zimówek do mojego TURBO i nie wiem czy pozostać przy moich fabrycznych felgach 17" i kupić tylko zimowe oponki (jak już wspominałem na fabrycznych wielosezonowych yokohamach nie da rady bezpicznie podróżować w warunkach zimowych) czy kupić jak większość posiadaczy OUTKÓW II felgi i opony w rozmiaże 16"

jeżeli 16" to jakie felgi, w instrukcji wyczytałem że 16x6 ale wybór wydaje mi się znikomy nawet w sklepach internetowych nic nie widzę już nie wspominając o dostępności??

czy mogę założyć do mojego miśka 6.5 lub 7 cali oczywiście mowa o 16" ??

opony jakie planuję kupić to 205 lub 215 (instrukcja podaje 215/60/16

na forum jest cała masa informacji opony / felgi do OUTLANDER-a II a do wersji TURBO bardzo znikoma, w związku z powyższym proszę właścicieli miśków z wlotem na masce :lol: o podzielenie się informacjiami co, jak, gdzie i jakie efekty

Anonymous - 18-01-2009, 22:19

Mozesz spokojnie brac 6,5 cala lub nawet 7 cali szerokosci. Do 6,5 cala zalecana szerokosc to 195 wiec bez problemu wchodza i 205 i 215 na podane przez Ciebie. Drugi komplet to zawsze wygoda, mniejsza szansa zniszczenia felgi poprzez ciagle zmienianie opon, mniejsze koszty co roku bo tylko wywazenie i zalozenie, jak koszty nie odstraszaja to wybor jest prosty.
krzychu - 19-01-2009, 21:33

A co z ET? Jeśli się zmienia szerokość feli warto przemyśleć ET chyba.

Krzychu

Anonymous - 19-01-2009, 22:10

ET na zblizonym poziomie co fabryczne i nie powinno byc problemow.
Grześku - 19-01-2009, 22:58

Ali-En napisał/a:
ET na zblizonym poziomie co fabryczne ...
czyli ile... 40?
Hiszpan - 20-01-2009, 09:06

Grześku napisał/a:
czyli ile... 40?
Dokładnie 38

Jeżeli się nie mylę

tygrysex - 20-01-2009, 10:11

Tak z ciekawosci czytam watki na forum, bo czekam na odpowiedz w innym temacie i trafilem tutaj, moze nie wniose zbyt wiele do tego tematu, ale ojciec ostatnio przerabial opony zimowe do swojego Outlandera (2008) i po krotce bylo to tak:

Dostal w salonie opony Bridgestone LM25 - 4x4 (215/70 R16) + jakies wloskie felgi aluminiowe... niestety okazalo sie, ze przy zakresie predkosci od 110-130 km/h kierownica wpadala w takie drgania, ze chcialy mu powypadac plomby z zebow.
Serwis polecil mu jakas firme w Krakowie ktora zajmuje sie profesionalnym wywazaniem opon, z wartosci podanych w kg (z tego co kojaze, to chyba ponizej 10kg opony nadaja sie do jazdy) zredukowali mu jego 20kg na kazdej oponie na wartosci w zakresie 4-7kg.
I faktycznie bicie stalo sie mniej dokuczliwe, ale nadal wystepowalo...
W efekcie koncowym serwis wymienil mu opony na Nokian WR G2 SUV (215/70 R16) i jest z nich mega zadowolony... bicie praktycznie nie wyczowalne, a opony sa naprawde swietne (takze moim zdaniem, bo posiadam ich osobowy odpowiednik w moim S-Maxie).

Co do drgan nawet na Nokianach, to rozmawial z rzeczoznawca pracujacym dla Nokiana i jego zdaniem bicia tego sie nie zlikwiduje calkowicie, bo to bicie pochodzace z innych czynnikow niz opona, czyli juz bezposrednio z auta...

Pozdrawiam,
Damian

krzychu - 20-01-2009, 10:32

Ali-En napisał/a:
ET na zblizonym poziomie co fabryczne i nie powinno byc problemow.


Ja się nie znam tak super na tym, ale ET to odległość środka felgi do czegoś. Więc biorąc z tym samym ET szerszą felge może zacząć trzeć o sworznie układu kierowniczego więc warto sprawdzić ile tam jest miejsca tak mi się wydaje. Bo może się okazać że trzeba wziąć z innym ET aby felge w ogólę dało się ja założyć.

Krzychu

bonito - 20-01-2009, 10:45
Temat postu: Zimówki 18"
Od niepamiętnych czasów miałem w swoich samochodach komplet zimówek na felgach, ale od tego roku zrobiłem inaczej: kupiłem po prostu drugi komplet opon na ten sam rozmiar. Zalety: wymiana praktycznie trwa i kosztuje tyle samo, nie trzeba kupować felg, a przenoszenie opon do i z bagażnika jest łatwiejsze... Zaś do do ewentualnego niszczenia felg przy wymianie - mam cichą nadzieję na nowy pojazd zanim to nastąpi...

Do Outlandera2 na 18" nie ma praktycznie wyboru, musiałem kupić Bridgestone LM25 4x4. Opona taka sobie (nie najlepsza, nie najgorsza) - trakcja i hamowanie w porządku, czasami lekko gwiżdze... Cena nieco wyższa od 16", ale do przyjęcia (3200 za komplet u mojego oponiarza). Specjalnie mi zależało na 18", bo uważam że na 16" Outlander zachowuje się gorzej - gorsza stabilność, szczególnie na zakrętach, no i wygląd nie ten... (pewnie się narażę :rolleyes: ) Oczywiście między bajki należy włożyć opinię, jakoby węższe opony lepiej zachowywały się na śniegu - było to aktualne wieki temu, obecne zimówki (tak jak inne opony) im szersze tym lepsze (z wyjątkiem zużycia paliwa niestety).

pozdrawiam, bonito

KowaliK - 20-01-2009, 11:55

bonito napisał/a:
3200 za komplet u mojego oponiarza


To prawie tyle co 4 felgi CMS C4 16" + Michelin Alpine (nie znam dokładnej nazwy opony, później poprawię). Wydaje mi się że opcją z mniejszą felgą lepsza, bo opona znacznie sprawniejsza w zimowych warunkach a kasa taka sama.

tygrysex napisał/a:
bonito - no wlasnie, z felgami czy bez (choc z wczesniejszej wypowiedzi wnioskuje, ze same opony)? Bo jak bez felg to chyba Ci ktos zdrowo po portfelu pojechal!
Jaki dokladnie rozmiar opony?


Wszystko możliwe... Koszt jednej zimówki na 18" to ok. 800-1000 PLN.

tygrysex - 20-01-2009, 12:08

bonito - no wlasnie, z felgami czy bez (choc z wczesniejszej wypowiedzi wnioskuje, ze same opony)? Bo jak bez felg to chyba Ci ktos zdrowo po portfelu pojechal!
Jaki dokladnie rozmiar opony?

Hiszpan - 20-01-2009, 12:12

W momencie gdy ja kupowałem Outka, zimówki 18" do niego były tylko jedne, nie pamiętam już jakie, ale cena w granicach 1100 PLN za szt. :doubt:
Za kpl. 16 alu + guma Nokian zapłaciłem trochę mniej niż za proponowane mi 18" :D

bonito - 20-01-2009, 13:37
Temat postu: Opony 18"
Same opony bez felg tyle kosztowały (oczywiście wymiana i wyważenie w cenie).
Niestety "pojechali mi po portfelu" - po prostu cena 18" jest dużo większa od 16"... :(
Rozmiar - ten co trzeba, czyli 225/55/18
bonito

tygrysex - 20-01-2009, 16:12

Dzwonilem wlasnie do mojego "zaopatrzyciela" w opony i dostalem cene 726zl brutto w wymiarze ktorym podales (Bridgestone LM25)... czyli faktycznie taka cena :(
Ja za moje Nokiany WR G2 215/60 R16 99 HXL (do S-Maxa) placilem 320zl brutto, ale nie wiedzialem, ze az taka roznica :(
Z ciekawosci zapytalem o cene mojej letniej opony ktora zakupilem z felgami 18" jako opcja za chyba 4000zl (Continental ContiSportContact2 235/45 R18) i o zgrozo!, uslyszalem cene 810zl brutto :( ... ide sobie zapalic ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group