To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] FAQ diagnoza, odczyt, kasowanie, inspekcja błędów

koniszua - 15-05-2020, 23:22

"Błąd 24 zlokalizowany i naprawiony, jak się okazało przy wtyce urwany kabel, połączony i licznik chodzi :) "
Błąd już nie wyskakuje bo impulsator włożony i podpięty. Niestety licznik nie chodzi a raczej chodzi sporadycznie bo chyba jest uwalone to kółeczko napędowe w skrzyni, sporadycznie na chwilę zaskoczy i stanie licznik.
Mam za to problem z kodem 11 czyli Lamda, wciąż się zapala po resecie kompa jakieś 50-60km i check :(
Właśnie walczę z ustawieniem instalacji LPG mam kabel i okazało się ze od 8lat mapy nie były robione w sterowniku LPG :O
Dziś podczas 2 adaptacji mapy (pierwszą zepsułem :| uczę się ;) ) w sterowniku LPG znowu check wyskoczył i znowu Lamda.
Odczyt Lambdy w sterowniku od LPG na benzynie 3,65 (V?) po przetłaczaniu na Lpg 3,62 czyli za uboga mieszanka?
Czy też sonda po prostu enda robi i dlatego? Jak ją sprawdzić Ktoś wie?
Kat nowy, sonda przed katem jest. Po adaptacjach map autko zaczęło latać jak powinno na PB i LPG, tylko ten check 11 psuje sprawę :|

k0parq - 19-11-2020, 17:38

Witam wszystkich. To mój pierwszy post, chociaż przeglądam to forum odkąd kupiłem Glanta EA3A 2.4GDI 3 lata temu. Trochę było problemów, które się udało w końcu nie dawno zneutralizować.

Jednakże jedna rzecz mnie zastanawia - samochód wymrugał mi błędy: 46,56 i 92. Tylko jeden jest szkopuł w tym wszystkim - kodu 46 nie ma w manualu, albo przegapiam to jak go przeglądam. Druga sprawa - kod 46 mruga za pierwszym razem, a potem po 56 oraz 92 się zapętla i już go nie wyświetla. Jeśli ktoś chce to mogę nagrać filmik i podesłać linka na YT.

Zwarłem piny 1 i 4, przekręcam kluczyk i kolejność jest taka: 46,56,92 -> 56,92 -> 56,92 -> 56,92 itd...

Kody 56, 92 raczej możliwe, bo ostatnio naprawiłem pompę WC i mogłem dać mu za małe ciśnienie na regulatorze (chyba że to nie o to chodzi), no a przepustnice też wyciągałem i czyszciłem itd, może coś źle podpiąłem. Kody odczytałem, bo samochód w trakcie przyspieszania nic nie pokazywał, tylko na biegu jałowym włączała się kontrolka Check Engine, jednak przy nawet lekkim muśnięciu gazu wyłączała się.

Jeśli ktoś może pomóc o co chodzi z tym błędem 46 to będę bardzo szczęśliwy.

Pozdrawiam wszystkich fanów Mitsubishi :)

Bizi78 - 19-11-2020, 18:57

k0parq napisał/a:
Jeśli ktoś może pomóc o co chodzi z tym błędem 46 to będę bardzo szczęśliwy.

Ogólnie to jak piszesz, w GDi nie ma błędu 46.
Najlepiej nagraj filmik i zapodaj linka, może źle liczysz :wink: .

k0parq - 12-03-2021, 17:18

Trochę zajęło mi nagranie tego, ale proszę: https://youtu.be/DRSJdxbGnqE
Bizi78 - 12-03-2021, 17:42

56
k0parq - 13-03-2021, 11:46

Bizi78 napisał/a:
56


:shock: czemu ja tego nie widzę jak mruga za pierwszym razem? Czy zawsze trzeba przyjąć, że pierwszy raz jak mruga to +1 długie mrugnięcie? Dzięki wielkie za odpowiedź, przynajmniej nie muszę się obawiać, że to jakiś kod w stylu 46 = autozłom :lol:

Bizi78 - 13-03-2021, 14:16

Błąd, błędy są powtarzane w pętli, czyli trzeba trochę poczekać i liczyć.
koniszua - 20-07-2021, 21:11

Pytanie techniczne... czy próba odpalenia Carismy z immobilizerem kluczykiem bez niego da błąd "54. immobilajzer"?
Czy samo włączanie stacyjki takim kluczem może dać ten błąd bez odpalania auta?
Bo mam 2 jeden z imo a drugi z imo ale nie łączy ono (sprawdzone testem) używam tego z imo a wywaliło mi kod 54 tylko czasem włączam stacyjkę tym bez działającego imo (teraz nie ma wcale w obudowie) jak coś robię przy aucie i potrzebuję mieć włączona stacyjkę (dla bezpieczeństwa bo często odchodzę od auta po coś a jest na podwórku) a nigdy nie miałem problemów z odpalaniem.

Druga sprawa to pewne info odnośnie interfejsu i ciekawej informacji:

"Tak potrzebny vag kkl na ftdi + program hiscan lub deltascan
Z tym że musi Pan go modyfikować my takiej modyfikacji nie robimy."

Niby są 2 działające progi o podanych nazwach z carismami tymi co mrugają kontrolki i reset można zrobić przez odpięcie aku na 10-15min, ale trzeba je "zmodyfikować" aby działały... Ktoś coś w temacie?

Info padło w rozmowie o kablu pod carismę od firmy co sprzedaje interfejsy, Ciekawa informacja! :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group