[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6
polaff - 10-05-2012, 09:22
tak z tym, że ja wyraźnie podkreślam, że nie chodzi mi o różnicę między włączonym a wyłączonym "ssaniem" czyli podnoszeniem obrotów w związku z niedogrzanym silnikiem.
Owczar - 10-05-2012, 09:23
Kompresję mierzyliście?
polaff - 10-05-2012, 09:26
tak, ja już o tym pisałem wielokrotnie. Wręcz chwaliłem się, że mam po 12 +/- 0,1 na wszystkich garach.
Owczar - 10-05-2012, 09:45
Sprawdzałeś na dobrze rozgrzanym?
polaff - 10-05-2012, 09:48
ja tego nie robiłem. Zostawiłem auto u mechanika i on sprawdzał.
Owczar - 10-05-2012, 10:00
To pewnie nie było rozgrzane tak jak wtedy gdy pojawiają się problemy. Jeśli wypadają zapłony to nie tylko układ zapłonowy może być winien. Jeśli to jego sprawka to zjawisko nasila gdy jest wilgotno, a objawia się także na wyższych obrotach.
Może być wina słabej kompresji lub wtryskiwacza. Można spróbować ew jak będzie pracował na 5 cylindrach. Po kolei zdejmować przewód WN z kopułki. Na pięciu będzie rzecz jasna drżał, ale jeśli zapłony wypadają na jednym cylindrze, to po jego odcięciu drgania będą harmoniczne, a nie losowe. Jeśli zapłony wypadają losowo to na każdym będzie tak samo.
I proponuję jednak podnieść obroty +50rpm.
polaff - 10-05-2012, 10:32
Ja wierzę w wynik pomiaru kompresji - znaczy wierzę w jego rzetelność. Dlaczego? Mam to auto od czerwca 2011, od samego początku drży. Gdyby powodem drgań była kompresja to albo dół albo góra. Góra nie bo zrobiłem galem już około 70kkm więc gdyby coś nie halo był z zaworami to już by się grzybek wypalił od przedmuchów tym bardziej, że jeżdżę dość agresywnie.
Dół nie bo nie bierze oleju i mechanicznie z silnikiem się nie dzieje.
[ Dodano: 10-05-2012, 10:33 ]
Owczar napisał/a: | I proponuję jednak podnieść obroty +50rpm. |
obroty będę regulował ale potrzebuję do tego dłuższą chwilkę gdyż ponieważ muszę zdobyć sprężynkę pod śrubę.
pplmr012 - 10-05-2012, 10:59
polaff napisał/a: | stare po 60kkm były tak wypalone, że odstęp między elektrodami wynosił 1,8mm)
|
To jak wcześniej było napisane wskazuje najpewniej na uboga mieszankę, tak ubogą aż niezapalną stąd drgania. Gdyby to autko było z OEBDII czyli po lifcie to najpewniej byłby błąd P0170 i/lub P0173, czyli niewłaściwa korekcja dawki paliwa, odchyłka powyżej 12,5%.
Może tu warto poszukać przyczyny: czujnik temperatury silnika, przepływomierz ze swoimi czujnikami, wszystkie połączenia i wtyczki, a na końcu komputer.
Na koniec pytanie do tych co mają drgania silnika, czy w ich czasie przygasa, bardzo nieznacznie podświetlanie klimatronika?
Pozdrawiam,
polaff - 10-05-2012, 11:06
pplmr012 napisał/a: | czy w ich czasie przygasa, bardzo nieznacznie podświetlanie klimatronika |
nie, a jakie to ma znaczenie?
Owczar - 10-05-2012, 11:07
pplmr012, ale to dzieje się na PB i na LPG. ECU nie pozwoli na pracę na ubogiej mieszance i tak czy inaczej zgłosi błąd np sondy lambda.
Wypalone świece mogą być skutkiem ubogiej mieszanki na LPG w pętli otwartej. Ale zawory też mogą dostawać...
[ Dodano: 10-05-2012, 11:09 ]
polaff napisał/a: | nie, a jakie to ma znaczenie? |
Za słabe ładowanie, spadek napięcia= gorsza iskra.
pplmr012 - 10-05-2012, 11:17
polaff napisał/a: |
nie, a jakie to ma znaczenie? |
"słaba" masa komputera, czujnika temperatury...
Co znaczy "nie pozwoli"?
Komuter gazowy pyta o czas wtrysku ECU, więc rodzaj paliwa ma niewielki wpływ.
polaff - 10-05-2012, 11:18
Owczar napisał/a: | Wypalone świece mogą być skutkiem ubogiej mieszanki na LPG w pętli otwartej. |
ale na ubogiej powinien być chyba słaby? >>
http://youtu.be/II8OvyaALVE
pplmr012 - 10-05-2012, 11:28
polaff napisał/a: |
ale na ubogiej powinien być chyba słaby? >>
|
Raczej słabszy, ale do sprawdzenia na rolkach, albo porównanie ze sprawnym autkiem.
Owczar - 10-05-2012, 11:54
pplmr012 napisał/a: | Co znaczy "nie pozwoli"? |
Normalnie. Kiedy sonda pokaże mieszankę ubogą to ECU będzie korygowało. Korygowało do pewnego zakresu, nie wiem ile w przedliftowym było ale pewnie coś koło 12-15%. Kiedy skończy się zakres a będzie nadal ubogo to zgłasza błąd sondy lambda.
No będzie trochę słabszy, ale jak już pisałem, na wolnych obrotach jest pętla zamknięta i jeśli ecu nie zgłasza żadnych błędów tzn, że nie jest ubogo. Możesz ew podpiąć sondę pod oscylogram, a jak masz staga z podpiętą sondą to podejrzeć w stagu.
polaff napisał/a: | http://youtu.be/II8OvyaALVE |
Jaki rozmiar kół?
polaff - 10-05-2012, 12:00
Owczar napisał/a: | Jaki rozmiar kół? |
tam były 195/55/15 (profil na chyba - nie pamiętam jaki jest typowy profil dla 195/xx/15 tam były typowe.
|
|
|