To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z cykaniem...

5eba - 11-03-2009, 23:45

Czasami mam pare dni ciszy,a czasami pare dni stuka :(
Jutro zalewam 5w/30 mobila - zrobie mu plukanke i zobaczymy czy cos da :)

tommyc1 - 14-03-2009, 18:47

5eba napisał/a:
Czasami mam pare dni ciszy,a czasami pare dni stuka :(
Jutro zalewam 5w/30 mobila - zrobie mu plukanke i zobaczymy czy cos da :)


Nic nie da, obawiam sie

batman - 15-03-2009, 20:32

mnie też stukało w silniku mam 2litry.Nie wiedziałem co sie dzieje i jak temu zaradzić zmiana oleju prawdopodobnie nic nie da.Ponoć japońce najlepiej pracuaja na CASTROLU ale czy to prawda nie wiem.TAk powiedział mi pewien mechanik ale on robi wszystkie marki i nie ma specjalizacji w jednej marce.Co nie oznacza ze jest zły bo ja go chwale.Zakupiłem środek do silnika CERAMIZER za 60zł. jest przystosowany do każdego motoru i musze powiedzieć ze o stukaniu zapomniałem całkowicie już od ponad 2 msc. Motor ładniej chodzi i naprawde cicho. :D

[ Dodano: 15-03-2009, 20:36 ]
Zainteresowanych pewnie zainteresuje ten adres www.ceramizer.pl poczytajcie.ja powiem że kitów nie sypią.Pozdro :wink:

5eba - 15-03-2009, 23:56

Pojezdzimy zobaczymy - teraz na zimnym delikatnie je slychac,ale na cieplym nic - po 5tys km powiem czy cos dalo :)
szpala85 - 16-03-2009, 12:09

mi też mechanik ostatnio powiedział że wymiana popychaczy nic nie da ( 1000~4000 km nie będzie stukać ale potem znowu się zacznie ) i lepiej zalać gęsty olej (np 10w40) + jakiegoś doktora np.
batman napisał/a:
CERAMIZER za 60zł.
który naprawi nieszczelności w układzie ciśnieniowym popychaczy i będzie git :wink:
Anonymous - 16-03-2009, 12:31

@szpala85 jaki tam ceramizer ... najlepiej przeczyscic kanaliki doprowadzajace olej do gornej czesci silnika, gdzie na forum bylo wszystko pokolei opisane ;)
xor - 24-04-2009, 14:57

Wykonałem czyszczenie.
Efekt... ŁAAA ! Autko nie klepie nic, i jest generalnie znacznie cichsze ! Przy 100km/h bardziej niż silnik słychać szum powietrza !

Pierwszy raz dotknąłem się silnika, i tak od lajkonika dla lajkoników kilka informacji dodam do tutoriala Samplera - za który nawiasem ma big piwo, ba nawet jestem w stanie go ucałować ! ;) .

Wszystko zajęło mi uwaga... ok 17h !!!!!!
Tak, nie przewidzieliście się siedemnaście godzin. Pod koniec przeklinałem na czym świat stoi i byłem nie na żarty wystrachany czy potem ruszy, czy wybuchnie, obiecywałem że pierwszy i ostatni raz się wziąłem za coś takiego nie znając się. Dopiero po efekcie końcowym się rozanieliłem :)
Przy okazji czyszczenia układu kasacji luzów zaworowych zrobiłem płukankę silnika (środkiem do tego celu od liqui molly), wymieniłem olej, filtr, filtr powietrza, wypucowałem przepustnicę, dolot, zawór EGR. Wszystko robiłem pierwszy raz w życiu, więc powooli, z licznymi błędami i komplikacjami. Całkowicie rozmontowałem dolot. Samo pucowanie wszystkiego dużo czasu zajęło - przepustnica nawet nie bardzo, ale egr, dolot były czarne od smoły i syfów, pokrywy zaworowe tak samo. Masakra ! Ogólnie niestety stary olej to czarna maź. A tylko po ok.8-10kkm :(
Na jednej fajce na dole miałem trochę oleju, ale świeca pod spodem czyściuteńka, w idealnym stanie.

Tylko z ilości syfu jednak gdzieś mi musi olej palić :?
Cóż, na razie zalany 5w40 maxlife, za 3-4kkm zmienię znów na jakiś 100% syntetyk.

Tylko delikatne drgania na podtrzymaniu/wolnych obrotach. Może wtryskiwacze lub przewody/któraś świeca ?


Jak wspomniałem, na przyszły tydzień napiszę uzupełnienie instrukcji samplera dla mechanicznych dyletantów, aby się nie męczyli jak ja, i zajęło im to połowę tego czasu, co mi. Pomimo wszystko sprawa może i jest czasochłonna i męcząca (mnie po 2 dniach wygiętych pod maską plecy i nogi nawalały konkretnie, masaż zalecany), ale daje efekt po prostu uskrzydlający ! Wczoraj i dziś jeżdżę z wyłączonym radiem :P

Marcino - 24-04-2009, 15:34

xor, gratulacje udanej operacji. Nie taki diabeł straszny..:) a za to teraz jaka satysfakcja.
Pozdrawiam

koniar - 24-04-2009, 18:15

osobiście polecam oleje firmy motul, miałem taki problem ze swoim 2.5 V6
zalałem MOTULA pełen syntetyk i co 1000 kilometrów wymieniam filtr oleju, problem znikł a był spory bo cykało mi już kilka popychaczy,
ostrzegam ze to najdroższy olej w sklepie!
pozdrawiam!

Anonymous - 24-04-2009, 20:33

Ja moge juz powiedziec ze mi ELF Excelium pomogl na cykanie. Teraz niezaleznie od temperatury, a takze od tego czy samochod stoi tydzien czy 1 dzien nic nie cyka po uruchomieniu i rozgrzaniu. Takiego efektu nie uzyskalem lejac wczesniej CASTROL'a 5W-40.
Marcino - 24-04-2009, 21:37

koniar napisał/a:
alałem MOTULA pełen syntetyk i co 1000 kilometrów wymieniam filtr oleju

A co to za metoda z tym filtrem? W sumie zabawa nie droga jednorazowo, ale 15 razy wymiana filtra od wymiany oleju do wymiany to... to znaczy ze ciśnienie masz kiepskie w ukłądzie smarowania.

zygmunt - 24-04-2009, 22:10

czesc jestem nowym na forum ale juz mam pytanie mam galanta 2,0 na zimnym silniku przez ok 30 sek jest cisza po tym czasie zaczyna sie klekot bociana ktory trwa ok tez 30 sekund potem cisz czy ktos wie oco chodzi :twisted: :twisted: zygmunt
kamil73-73 - 25-04-2009, 08:21

...a co do oleju castrol 5w-40 pomyłka[kolega też potwierdza]Po wymianie na valvoline ciszej,olej w końcu zaczął płukać klawiaturę.Pamiętam dzień kiedy wlałem c-a,klekot klekot itd
szpala85 - 25-04-2009, 10:13

kamil73-73 napisał/a:
Po wymianie na valvoline ciszej,olej w końcu zaczął płukać klawiaturę

ale ten valvoline to też 5w40 :?: czy gęściejszy :?: :?:

bo ja na poniedziałek jestem umówiony na wymianę oleju i kazałem sobie załatwić Castrola 10w-40 ( teraz jeżdżę na Castrol 5w-40 ) czy dobrze robię ?

miziek napisał/a:
@szpala85 jaki tam ceramizer ... najlepiej przeczyscic kanaliki doprowadzajace olej do gornej czesci silnika, gdzie na forum bylo wszystko pokolei opisane ;)


wiesz co :wink: jak patrzę na mój silnik to mi ręce opadają ( ostatnio podczas czyszczenia silniczka krokowego chciałem sobie też troszkę wypucować komorę i..... po 30 min miałem dość :| tam jest tyle rurek , kabelków + mało miejsca i nie ma jak dojść ) ,, a ty mi piszesz żebym kanaliki przeczyścił :shock: to już w tej chwili nogą się żegnam :? tam jest tak napakowane , boje się że potem tego nie złożę :x

Maciek - 25-04-2009, 11:36

A dla czego niby masz zamiar robić krzywdę silnikowi i zalewać 10W skoro jeździłeś na 5W?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group