[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tył auta ucieka na dziurach
Owczar - 10-02-2013, 00:19
asec69 napisał/a: | Więc można łatwiej wymontować środek i wcisnąć tuleję bez demontażu wzrotnicy. |
Musisz wycisnąć zewnętrzną część tulei.
Wymieniaj wszystko tak jak radzi komarsnk. Tuleje z 98 roku niezależnie od przebiegu to już parchy. Roboty niewiele więcej, a zestaw na cały tył wychodzi sporo taniej. No i powołaj się na MM to będzie zniżka.
asec69 - 11-02-2013, 08:33
Zapytam o wahacz prosty zakończony z jednej strony śruba mimośrodową do ustawiania zbieżności, a z drugiej sworzniem. I właśnie chodzi o ten sworzeń, czy można wymienić sam sworzeń, czy w przypadku uszkodzenia elementu, niestety cały wahacz? Jakoś w necie nie znalazłem samego sworznia, albo nie umiem szukać
deejay - 11-02-2013, 08:58
Wahacz jest wykonany w taki sposób ze sworzeń jest wprasowywany tylko jednorazowo przez fabrykę. Każda ingerencja w wymiane tego sworznia skonczy sie raczej niepowodzeniem i obluzowanie sworznia .
Radze zakupic kpl wahacz wraz ze śruba mimosrodowa
Osobiscie mam taki założony i juz smiga dwa lata .
http://moto.allegro.pl/wa...2987250580.html
http://moto.allegro.pl/mi...2999155399.html
fabryka24 - 11-02-2013, 13:24
Ten sworzeń jest wymienny , http://www.fotosik.pl/pok...4dbb1bd32.html# , http://www.fotosik.pl/pok...e4666f143b.html , http://www.fotosik.pl/pok...c97fe4e104.html , był niedawno nawet na allegro za około 30 zł . wymień cały wahacz nie jest drogi .wymienisz sworzeń a za jakiś czas padnie tuleja i znowu robota .
asec69 - 12-02-2013, 17:49
Dzisiaj przygotowałem sobie śruby do demontażu przy wahaczach. Spryskałem ponoć super środkiem z Hameryki o nzwie Kernite i zobaczę jutro na ile pomógł. Niestety mam jeszcze jedno pytanie, o demontaż amortyzatora przy zwrotnicy. Jakoś nie bardzo wiem, jak mam to ugryź? Na jakie trudności jestem narażony? Czy amor wybija się z trzpienia zwrotnicy, czy istnieje inny kruczek?
Krzyzak - 12-02-2013, 19:47
jak tył to się go zbija - dobrze sobie za pomocą breszki opuścić lekko w dół, to amor powinien dać się zdjąć ręką - w każdym razie tak było u mnie
asec69 - 13-02-2013, 17:03
Dzięki Krzyżak, poszło jak po maśle. Nie wiem tylko jak wymontować czujnik ABS ze zwrotnicy? Wykręciłem śrubę, próbowałem podważyć, no ale bałem się coś spartolić.
Udało mi się nawet, bez użycia kanału, wykręcić nakrętkę śruby mimośrodowej, ale samej śruby nie mogę wybić. Po bliższym obejrzeniu wydaje mi się, że śruba jest wygięta przez wahacz i nie wiem, czy to nie jest główna przyczyna latania tyłu z tej strony?
fj_mike - 13-02-2013, 17:26
asec69 napisał/a: | Nie wiem tylko jak wymontować czujnik ABS ze zwrotnicy? |
Nie demontuj czujnika. Wypnij wtyczkę i zostaw czujnik na zwrotnicy.
Łatwo to połamać.
Hugo - 13-02-2013, 19:46
asec69 napisał/a: | Po bliższym obejrzeniu wydaje mi się, że śruba jest wygięta przez wahacz i nie wiem, czy to nie jest główna przyczyna latania tyłu z tej strony? | Niemożliwe. Jest po prostu zapieczona na amen w tulei, a wydaje Ci się, że jest wygięta, bo są na niej podkładki mimośrodowe regulujące zbieżność. Niestety czeka Cię cięcie, jak każdego kto to ruszał.
marcinzam - 13-02-2013, 19:55
asec69 napisał/a: | Dzięki Krzyżak, poszło jak po maśle. Nie wiem tylko jak wymontować czujnik ABS ze zwrotnicy? Wykręciłem śrubę, próbowałem podważyć, no ale bałem się coś spartolić.
Udało mi się nawet, bez użycia kanału, wykręcić nakrętkę śruby mimośrodowej, ale samej śruby nie mogę wybić. Po bliższym obejrzeniu wydaje mi się, że śruba jest wygięta przez wahacz i nie wiem, czy to nie jest główna przyczyna latania tyłu z tej strony? |
czyli cudowny środek z US nie pomógł
fabryka24 - 13-02-2013, 20:23
asec69, Zobacz tu , może ci pomoże ułatwi prace , http://www.youtube.com/watch?v=HS07_5Sc4ok
asec69 - 13-02-2013, 23:10
Cytat: | czyli cudowny środek z US nie pomógł |
Oj, pomógł pomógł, choć do Coca - Coli jeszcze mu daleko, ale WD40 bije na głowę, nie tylko ceną.
fabryka24, Dzięki, widziałem mam już całość zdemontowaną, łącznie z filmowaną końcówką wahacza. Pozostało mi cięcie śruby na drugim końcu.
Hugo napisał/a: | Jest po prostu zapieczona na amen w tulei, a wydaje Ci się, że jest wygięta, bo są na niej podkładki mimośrodowe regulujące zbieżność |
Zgadza się, ale śruba jednak przechodzi przez tuleję wahacza, a właśnie na tej tulei widać załamanie. Jakby ktoś tuleję potraktował tasakiem.
fj_mike napisał/a: | Nie demontuj czujnika. Wypnij wtyczkę i zostaw czujnik na zwrotnicy | Właśnie, tylko nie wiem, gdzie mam szukać wtyczki, bo z zimna już mi się nie chciało.
fj_mike - 13-02-2013, 23:15
asec69 napisał/a: | Właśnie, tylko nie wiem, gdzie mam szukać wtyczki, bo z zimna już mi się nie chciało. |
Idź po kablu
Leży na tylnej belce (circka).
asec69 - 18-02-2013, 11:18
Zamiast śruby mimośrodowej w wahaczu giętym, miałem wstawiona zwykłą śrubę z podkładkami. Śruba była za miekka nie utwardzana i pewno dlatego się wygięła. Chciałbym dowiedzieć się jaki to fachowiec zakładał? Druciarz nad druciarze, to pewne !
Mam pytanie, jak zamontować śrubę? Chodzi o to, po której stronie ma być łeb śruby z podziałką? Od strony kierowcy, czy bagażnika? I jak mniej więcej ją wyregulować jesli się da w dmowych warunkach, aby chociaz dojechać na zbieżność?
Hugo - 18-02-2013, 12:55
asec69 napisał/a: | Od strony kierowcy, czy bagażnika? | Od strony kierowcy. Nakrętka od tyłu auta. asec69 napisał/a: | I jak mniej więcej ją wyregulować jesli się da w dmowych warunkach, aby chociaz dojechać na zbieżność? | Nie da sie, przykręcasz byle jak.
|
|
|