To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Problem ze skrzynią automatyczną

grzala61 - 05-06-2013, 08:05

A u mnie właśnie po 60 tys. km (3 lata) poleciał znowu wieloklin w konwerterze.
Żadnych objawów wcześniej, pyknęło w czasie jazdy i samochód STOP.
Regeneracja w Samko Warszawa 700 zł.

Zolar - 05-06-2013, 10:25

grzala61 napisał/a:
A u mnie właśnie po 60 tys. km (3 lata) poleciał znowu wieloklin w konwerterze.
Żadnych objawów wcześniej, pyknęło w czasie jazdy i samochód STOP.
Regeneracja w Samko Warszawa 700 zł.


Nic nie szurało, nie szarpało wcześniej?

Jaki auto ma dokładnie przebieg? Olej był zmieniany? Jaka jest dokładna data produkcji?

KaWu - 05-06-2013, 22:07

grzala61 napisał/a:
A u mnie właśnie po 60 tys. km (3 lata) poleciał znowu wieloklin w konwerterze.


Aż nie chce mi się wierzyć, że w 2,0 litrówce idą tak konwertery.
Może przyczyny trzeba szukać gdzie indziej :?: Chyba, że silnik modzony i moment dużo wyższy.

Hugo - 05-06-2013, 22:55

KaWu, 2000 to chyba rocznik auta.
deejay - 06-06-2013, 18:27

Zolar napisał/a:
Nic nie szurało, nie szarpało wcześniej?

Jaki auto ma dokładnie przebieg? Olej był zmieniany? Jaka jest dokładna data produkcji?


W tym przypadku tutaj nic ci nie zaszura itp. po prostu ścina wieloklin i stoisz .

Olej w skrzyni też nie ma nic wspólnego do tej usterki , to po prostu zmęczenie materiału i agresywny styl jazdy kończą sie zerwaniem wieloklinu.

Zolar - 06-06-2013, 19:55

deejay napisał/a:
W tym przypadku tutaj nic ci nie zaszura itp. po prostu ścina wieloklin i stoisz .

Olej w skrzyni też nie ma nic wspólnego do tej usterki , to po prostu zmęczenie materiału i agresywny styl jazdy kończą sie zerwaniem wieloklinu.


He, dzięki :) Pytam bo od jakiegoś czasu obserwuję w swojej skrzyni takie delikatne szuranie o którym nawet wspominałem na forum, ale nikt nie jest w stanie ocenić jaka jest tego przyczyna. Myślałem, że to mogą być jakieś przejawy zużycia wieloklinu.

SPIDER-ek - 07-06-2013, 12:55

Ja miałem podobnie szuranie w Mazdzie, też przez chwilę myślałem że to automat, mechanicy też tak stawiali. Aż wkońcu wysiadł kompresor klimatyzacji, i okazało się że to był winny kompresor a nie AT :) Gdybym zaczoł grzebać i posłuchał mechaników to bym pewnie teraz był po remoncie skrzyni który nic nie wnosił.
Najgorzej że czasem te usterki są takie że człowiek sam się głowi o co kaman i do momentu gdy coś faktycznie nie wysiądzie to może gdybać.

grzala61 - 10-06-2013, 13:13

Silnik 2.0 98kw nie modzony, rocznik 2000, przebieg 280 tyś.
Nic nie było słychać wcześniej, nic nie szarpało, stan oleju był w normie.
Przy powolnej jeździe zasnąć idzie.

5eba - 11-06-2013, 22:59

Mam problemik :( Dzis w koncu po miesiacu czy lepiej zarejestrowalem Avance'a no i pierwsze dluzsze jazdy (niz te bez tablic i oc po podworku :) ) - niestety szarpie przy zmianie z III na IV przy obrotach silnika powyzej 3tys - przy nizszych obrotach jakby ciut dluzej idzie mu zmiana tych biegow ale jest w miare plynnie - redukcja bez szarpniec.
Zaczac od wymiany oleju czy szukac skrzyni i nie marnowac kasy na olej?? Avance 2,5 2002r

Owczar - 12-06-2013, 02:23

Na rozgrzanym oleju po jeździe autostradowej mam to samo. Olej już kupiłem i będę zmieniał. Jak pomoże to dam znać.

Może być tak, ze po rozgrzaniu lecą parametry oleju i przez to się ślizga sprzęgło IV biegu.

5eba - 12-06-2013, 06:01

Olej tez mnie zastanawia - kolor ma taki rozowaty - czy ktos mu czasem zwyklego atf'u nie wlal :(
Owczar - 12-06-2013, 12:37

Wymiana nigdy nie zaszkodzi jeśli nie wiesz kiedy był wymieniany... W grę wchodzi tylko metoda dynamiczna.
5eba - 12-06-2013, 17:35

Nie mam pojecia kiedy (czy wogole byl ) wymieniany :(
polaff - 13-06-2013, 12:23

Co myślicie o takim oleju do ASB 1998r:

Owczar - 13-06-2013, 12:31

polaff, chcesz zostać testerem? :)

Nie lepiej kupić sprawdzony olej? Tym bardziej, że castrol jest teraz tani ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group