To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Odpalanie TD, wskazówki, problemy

Anonymous - 25-01-2010, 13:06

U mnie to samo. W nocy -20, teraz -13 i nie moge odpalic. Akumulator 680A ladowany przez noc, filtr paliwa odpowietrzany, paliwko bp ultimate z dodatkiem depresatora, swiece niedawno zmienniane. Chechla chechla juz jakby zalapywal i nic.
Swiece grzane z 6 razy, nie musze dodawac ze aku rozladowalem. Nie mam juz pomyslu. Wczensiej przy -12 palil za pierwszym razem (ale to byl poczatek mrozow). Wsadzic aku z wiekszym pradem czy co? Gdybym mial garaz to bym go tam ogrzal, napewno by pomoglo no ale nie mam :/

Owczar - 25-01-2010, 13:13

n4p napisał/a:
Czy alternator doładuje tak duży akumulator ?


Powinien doładować, ale 70A powinien wystarczyć.

Czyli czekasz aż pyknie przekaźnik? Jaki ON tankujesz?

[ Dodano: 25-01-2010, 13:16 ]
Devo, a jakie masz świece?

Mój dzisiaj rano miał problem. Odpalił po 4-5 obrotach wałem, ale zgasł i miał problem. z ponownym startem. Odpalił za 4 razem dopiero.

KaWu - 25-01-2010, 13:25

n4p napisał/a:
Z tego co czytałem to w galach w silnikach 4d68 ma być 64 AH 100A - dane z manuala


Na pewno nie taki mały prąd rozruchu. Z takim to nawet malucha nie odpalisz :)

Anonymous - 25-01-2010, 14:02

Teraz mam 4 swiece iskry 11.721.547. Troche sie roznia od tych ngk ktore mialem, z 2 mm dluzszy zarnik i troche szerszy. No i sa na 12 V a nie 11V jakie powinny chyba byc. Nie wiem czy to taka roznice moze robic. Kilkakrotnie je grzalem. Wczesniej na nich odpalalem na dotyk przy -12C. Ale moze ktoras juz zdazyla pasc. Paliwo do filtra dochodzi chyba bo jak podpompuje pompka to sie leje. Podjerzanych mam trzech: gdzies przymarzlo paliwo (filtr/przeowdy), padly swiece(tak szybko?), akumulator za slaby (ale 680A to niemalo, i z tego co slychac ma sile krecic bez problemu). Ale silnik nie zaskakuje.
Owczar - 25-01-2010, 14:07

Devo napisał/a:
Paliwo do filtra dochodzi chyba bo jak podpompuje pompka to sie leje.


U mnie niby dochodziło, ale za słabo. Gdzieś się przytkało. Po zakręceniu spustu na dole, po 4-5 naciśnięciach powinien być twardy przycisk. Gdy słabo dochodziło to mogłem pompować i pompować.

Ja bym podejrzewał paliwo... Jaki depresator lejesz?
Mój ma 500-550 rozruchowego i daje radę. Jeśli kręci dość żwawo to aku odpada. Paliwo mogło zamarznąć w nocy, a teraz już tak łatwo nie rozpuści parafiny.

[ Dodano: 25-01-2010, 14:10 ]
Ile masz paliwa w zbiorniku?

[ Dodano: 25-01-2010, 14:42 ]
Devo napisał/a:
paliwko bp ultimate z dodatkiem depresatora,


A tutaj cytat z forum w pracy:
Kod:
No i stało się ;(
Pomimo pełnego baku BP Ultimate, pomimo dolania dodatku STP, dzisiaj rano nie odpaliłem. Akumulator kręcił, ale nie było chęci zaskoczenia.
Ciekawe ile osób podzieliło mój los?


Ja zaleję dziś na Orlenie jakieś 10 litrów ON, litr paliwa i doleję Skydd-a.

tadek-l - 25-01-2010, 14:47

Więc diesel potrzebuje dużo prądu do rozruchu i należy kupić akumulator ze zwiększonym prądem rozruchowym
Anonymous - 25-01-2010, 15:04

Ja mam jakies 30-35l zalane. Dolewam przed tankowaniem skydda black arrow (jakis szwedzki -ponoc dobry). Chociaz jakies male proporcje podaja 1ml na 1l paliwa.
No i tak mysle, ze to jednak niestety wina paliwa i mrozu ew. zapchanego filtra parafina. :/

I tak przelecialem pare tematow na innych forach. Wyglada na to, ze wiekoszsc diesli ma obecnie takie problemy. Byc moze przy okazji tych od dawan niespotykanych mrozow wychodzi jaki syf lejemy do bakow.

Owczar - 25-01-2010, 15:14

Devo napisał/a:
skydda black arrow

Bardzo dobry i sprawdzony. Tak podają ale można wlać więcej. Niestety tej parafiny już nie wypłuczesz.

A czy jak pompujesz na filtrze z zakręconym spustem od odwadniania to przycisk jest twardy?
Ja miałem jakieś 15 litrów w zbiorniku. Po dolaniu ON z paliwem i Skyddem, przepłukałem przewody odkręcając spust od odwadniania i pompując, aż paliwo zacznie płynąć jak należy.

Anonymous - 25-01-2010, 15:29

Pokretla od odwadniania walsnie nie moge za nic odkrecic. U Was tez tak ciezko toto zakrecone jest? Chyba, ze mi zamarzlo. Tam nie ma za wygodnego dostepu, tyle co nadgarstek wsadzic. Ale widze, ze musze sie do tego jakos dobrac. :/
Tego skydda lalem w sumie dwa razy wiecej niz podaja. Dolanie benzyny do ON w proporcji 1:10 jest bezpieczne? Ja nigdy nie probowalem.

edit: a zakreconym spustem jak pompuje to jest twardy juz. Byl troche zapowietrzony, pare razy odpowietrzalem dzis po kazdej probie odpalenia.

Owczar - 25-01-2010, 15:31

Devo, w starych mechanicznych pompach jest ok. Ja tak leje i brat w BMW także.

Ja odkręcałem dwoma rękoma, w zasadzie po 2 palce z każdej dłoni z dwóch stron, ale rzeczywiście ciężko ruszyć.
Świeci Ci się może kontrolka od filtra paliwa?

Anonymous - 25-01-2010, 15:39

Kontrolka sie nie swieci. Tyle, ze mialem czujnik odlaczony pare miesiecy, a kabel sobie luzem wisial, niedawno podlaczylem. A jesli tam byla woda to byc moze zamarzla i juz czujnik jej nie widzi? Dzis pogrzeje farelka na filtr paliwa, chociaz juz powatpiewam czy to pomoze. Jesli tak to chyba zmienie filtr.
Owczar - 25-01-2010, 15:42

Devo, a po włączeniu zapłonu się zapala? Normalnie zapala się i gaśnie.

Gdy mi zamarzło paliwo to się świeciła cały czas.
A nie lepiej polać filtr gorącą wodą? Albo wodą z dodatkiem żeby nie zamarzła później.

Odnośnie paliwa Pb95 i depresatorów, to zawsze najpierw paliwo i dodatek, potem ropa. Inaczej może mieć problem z wymieszaniem.

Anonymous - 25-01-2010, 15:50

Zapala sie i gasnie. Moze faktycznie poleje goraca woda. I jeszcze powalcze z ta sruba pod filtrem.
n4p - 25-01-2010, 16:59

Owczar napisał/a:
n4p napisał/a:
Czy alternator doładuje tak duży akumulator ?


Powinien doładować, ale 70A powinien wystarczyć.

Czyli czekasz aż pyknie przekaźnik? Jaki ON tankujesz?


Tak czekam aż "pyknie". Tak jak już wcześniej pisałem w zimę tylko BP ULTIMATE.

KaWu napisał/a:
n4p napisał/a:
Z tego co czytałem to w galach w silnikach 4d68 ma być 64 AH 100A - dane z manuala


Na pewno nie taki mały prąd rozruchu. Z takim to nawet malucha nie odpalisz :)


Nie wnikam w to, choć przyznam że też mnie to dziwiło. To są dane z manuala gala - nie moje. Także proszę się nie czepiać :D


Teraz pytanie z innej beczki.. jakiej firmy aku polecacie ? Ja stawiam na CENTRA (drogi ale przynajmniej 3 lata gwarancji). Jakie wy macie ile żyją, jak się sprawują, uwagi odnośnie.

Andrew - 25-01-2010, 17:44

Ja mam jakiś Eurostart ma 2 lata gwarancji i jak narazie po ponad półrocznym użytkowaniu jest ok. Jest to 74Ah nie wiem ile rozruchu ma, ale dałem za niego 240 PLN. Autko kręci bez problemu... Dodam-takie moje skromne zdanie :mrgreen: , że jak aku przetrzyma gwarancję, to będzie trzymał dalej :lol:
A jeśli chodzi o Centrę, to tak jak ze wszystkim, płaci się z markę, znam przypadki, w których Centra przedwcześnie zrobiła kaput :shock:
Prócz Centry polecił bym ZAP Piastów (nie wiem przypadkiem czy się nazwa nie zmieniła).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group