To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tłoczek zacisku hamulcowego, zapiekający się hamulec

sipex - 13-06-2012, 11:21

dzięki za pomoc :) narazie niemam czasu żeby to rozebrac więc spróbuje go ''rozbujac''potrzebuje auta do jazdy na codzien a znajac życie pewnie wystąpią jakieś komplikacje :P
Hugo - 13-06-2012, 12:40

fabryka24, amen.
Krzyzak - 13-06-2012, 12:42

polaff napisał/a:
podziwiam inwencję kolegi. Naprawdę.
też tak robiłem dopóki nie miałem ścisku stolarskiego - nigdy nie było problemu
tylko zamiast wykręcać jedynie go poluzowałem

fj_mike - 13-06-2012, 13:18

sipex, na twoim miejscu poukładał bym sobie plan, zadał pytania i wtedy działał.
sipex napisał/a:
nieznam sie na tym

:roll:
Tym bardziej powinieneś się przygotować.

czekoladka_1981 - 13-06-2012, 13:35

A tak z ręką na sercu kto ile razy w celu montażu zestawu naprawczego rozbierał zacisk?
Ja już 3 krotnie ten sam prawy przód . Mam już dość i zdecydowałam się na zakup nowego kpl zacisku , kpl piasty , prowadnic.


na prowadnice czekam od japaneze do jutra.

sipex - 13-06-2012, 20:05

sprawdziłem tłoczki w zacisku gumki są do okoła dość zniszczone w jednym nawet przerwana..wysunełem tłoczki przesmarowałem pod tą gumą gdzie mogłem ,kilka razy wysunełem i wcisnełem spowrotem przy pomocy scisku stolarskiegu odpowietrzyłem hamulce i wsumie przez pierwszy kilometr było oki,przyhamowałem kilka razy i znowu zaczeło trzeć pierw z lewej pozniej drugie koło się dołaczyło :x po kilku set metrach ustało i tak przejechałem z 5km..czy one się blokują dlatego taki objaw?
arturj123 - 13-06-2012, 20:25

Ciężko wciskał się ten tłoczek? Ściskiem powinno wciskać się bez większej siły.
Czy po podniesieniu auta, ciężko kręcić kołem?

polaff - 13-06-2012, 20:27

bo tłoczek to wciska się przed zdjęciem zacisku - nie kumam po co sobie utrudniać życie np. tak:
Krzyzak napisał/a:
polaff napisał/a:
podziwiam inwencję kolegi. Naprawdę.
też tak robiłem dopóki nie miałem ścisku stolarskiego - nigdy nie było problemu

deejay - 13-06-2012, 20:34

czekoladka_1981 napisał/a:
Ja już 3 krotnie ten sam prawy przód . Mam już dość i zdecydowałam się na zakup nowego kpl zacisku


A co sie takiego działo że problem powracał ( wycieki ) ?

fabryka24 - 13-06-2012, 20:45

u mnie po założeniu zestawu naprawczego ,tłoczek wciska się palcami bez większego wysiłku może prowadnice zacisku uszkodzone ( krzywe luz zatarte ) , a tak przy okazji czy tłoczek miałeś w porządku , może on miał uszkodzenia ( wżery rysy ) wtedy zestaw naprawczy niewiele pomorze
arturj123 - 13-06-2012, 21:41

fabryka24 napisał/a:
u mnie po założeniu zestawu naprawczego ,tłoczek wciska się palcami bez większego wysiłku...

Aby nie za lekko ? Czy tak jest wzorowo?

sipex - 13-06-2012, 21:57

arturj123, wciśnięcie bez ścisku praktycznie nie możliwe..

fabryka24,
tłoczka nie wyciągałem lekko wysunełem wciskając pedał hamulca,po przesmarowaniu jakby troszke lepiej ale też sciskiem go chowałem,auto już stoi u mechanika bo potrzebuje pilnie na weekend a sam bym nie zdążył..Trudno spróbowałem i nie dałem rady :P czyli pewnie sie blokują przez ten syf wokół tłoczków..

arturj123 - 13-06-2012, 22:00

Może za mało wyciągasz ten tłoczek. Zrób tak że przy wciskaniu pedała, połóż nowe klocki hamulcowe w zacisk by tłoczek bardziej się pokazał.
sipex - 14-06-2012, 22:39

Odebrałem auto z warsztatu okazało się ,że źle zamontowałem klocki :P tzn te blaszki co trzymają klocki wlazły pod zacisk i ocierały o tarcze :P okazało się też że gumki już dość zmęczone a jedna jest rozerwana na odcinku ok2-3cm..moje pytanie czy warto to robić jeżeli nic nie cieknie i wszystko normalnie działa?mam lęki już na zapas żeby coś tam się nie uszkodziło lub zapiekło..
Owczar - 14-06-2012, 22:44

Bezwzględnie. Jeśli nie wymienisz gumek to staną Ci prowadnice, zagrzejesz tarcze, klocki i hamulce do wymiany...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group