[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tłoczek zacisku hamulcowego, zapiekający się hamulec
sipex - 13-06-2012, 11:21
dzięki za pomoc narazie niemam czasu żeby to rozebrac więc spróbuje go ''rozbujac''potrzebuje auta do jazdy na codzien a znajac życie pewnie wystąpią jakieś komplikacje
Hugo - 13-06-2012, 12:40
fabryka24, amen.
Krzyzak - 13-06-2012, 12:42
polaff napisał/a: | podziwiam inwencję kolegi. Naprawdę. | też tak robiłem dopóki nie miałem ścisku stolarskiego - nigdy nie było problemu
tylko zamiast wykręcać jedynie go poluzowałem
fj_mike - 13-06-2012, 13:18
sipex, na twoim miejscu poukładał bym sobie plan, zadał pytania i wtedy działał.
sipex napisał/a: | nieznam sie na tym |
Tym bardziej powinieneś się przygotować.
czekoladka_1981 - 13-06-2012, 13:35
A tak z ręką na sercu kto ile razy w celu montażu zestawu naprawczego rozbierał zacisk?
Ja już 3 krotnie ten sam prawy przód . Mam już dość i zdecydowałam się na zakup nowego kpl zacisku , kpl piasty , prowadnic.
na prowadnice czekam od japaneze do jutra.
sipex - 13-06-2012, 20:05
sprawdziłem tłoczki w zacisku gumki są do okoła dość zniszczone w jednym nawet przerwana..wysunełem tłoczki przesmarowałem pod tą gumą gdzie mogłem ,kilka razy wysunełem i wcisnełem spowrotem przy pomocy scisku stolarskiegu odpowietrzyłem hamulce i wsumie przez pierwszy kilometr było oki,przyhamowałem kilka razy i znowu zaczeło trzeć pierw z lewej pozniej drugie koło się dołaczyło po kilku set metrach ustało i tak przejechałem z 5km..czy one się blokują dlatego taki objaw?
arturj123 - 13-06-2012, 20:25
Ciężko wciskał się ten tłoczek? Ściskiem powinno wciskać się bez większej siły.
Czy po podniesieniu auta, ciężko kręcić kołem?
polaff - 13-06-2012, 20:27
bo tłoczek to wciska się przed zdjęciem zacisku - nie kumam po co sobie utrudniać życie np. tak:
Krzyzak napisał/a: | polaff napisał/a:
podziwiam inwencję kolegi. Naprawdę.
też tak robiłem dopóki nie miałem ścisku stolarskiego - nigdy nie było problemu |
deejay - 13-06-2012, 20:34
czekoladka_1981 napisał/a: | Ja już 3 krotnie ten sam prawy przód . Mam już dość i zdecydowałam się na zakup nowego kpl zacisku |
A co sie takiego działo że problem powracał ( wycieki ) ?
fabryka24 - 13-06-2012, 20:45
u mnie po założeniu zestawu naprawczego ,tłoczek wciska się palcami bez większego wysiłku może prowadnice zacisku uszkodzone ( krzywe luz zatarte ) , a tak przy okazji czy tłoczek miałeś w porządku , może on miał uszkodzenia ( wżery rysy ) wtedy zestaw naprawczy niewiele pomorze
arturj123 - 13-06-2012, 21:41
fabryka24 napisał/a: | u mnie po założeniu zestawu naprawczego ,tłoczek wciska się palcami bez większego wysiłku... |
Aby nie za lekko ? Czy tak jest wzorowo?
sipex - 13-06-2012, 21:57
arturj123, wciśnięcie bez ścisku praktycznie nie możliwe..
fabryka24,
tłoczka nie wyciągałem lekko wysunełem wciskając pedał hamulca,po przesmarowaniu jakby troszke lepiej ale też sciskiem go chowałem,auto już stoi u mechanika bo potrzebuje pilnie na weekend a sam bym nie zdążył..Trudno spróbowałem i nie dałem rady czyli pewnie sie blokują przez ten syf wokół tłoczków..
arturj123 - 13-06-2012, 22:00
Może za mało wyciągasz ten tłoczek. Zrób tak że przy wciskaniu pedała, połóż nowe klocki hamulcowe w zacisk by tłoczek bardziej się pokazał.
sipex - 14-06-2012, 22:39
Odebrałem auto z warsztatu okazało się ,że źle zamontowałem klocki tzn te blaszki co trzymają klocki wlazły pod zacisk i ocierały o tarcze okazało się też że gumki już dość zmęczone a jedna jest rozerwana na odcinku ok2-3cm..moje pytanie czy warto to robić jeżeli nic nie cieknie i wszystko normalnie działa?mam lęki już na zapas żeby coś tam się nie uszkodziło lub zapiekło..
Owczar - 14-06-2012, 22:44
Bezwzględnie. Jeśli nie wymienisz gumek to staną Ci prowadnice, zagrzejesz tarcze, klocki i hamulce do wymiany...
|
|
|