[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx
sampler - 11-02-2008, 18:17
Pytanie z innej beczki ile trzeba spuscic plynu do wymiany pompy wody?
czekoladka_1981 - 11-02-2008, 20:32
sampler napisał/a: | ile trzeba spuscic plynu do wymiany pompy wody? |
Nie wiem jaką ma poj. pompa wody, bo tyle zleci. Jak wymieniałam u siebie to nie było potrzeby dolewania płynu. Stan w zbiorniczku wyrównawczym 3/4 min/max po zagrzaniu silnika do temp. włączenia się wentylatora.
sampler - 11-02-2008, 21:05
Nie o to mi chodzilo. Pytam dlatego zeby mi pozniej plyn nie polecial przy sciaganiu np na kolo zebate walu korbowego.
Marcino - 11-02-2008, 22:48
Pytanie czy Denso tez nie sa zalecane skoro sa podane w instrukcji?
Sam odpowiem ale nie wiem czy dobrze rozumuje,
Denso nie sa platynowe i trzeba wymieniac czesciej a w przypadku 2.5 v6 wymiana ta jest związana ze zdjęciem kolektora pod który pewnie trzeba załozyć nowa uszczelke jak stara sie zniszczy mam racje?
A ja pomyśąłem ze jak jezdze na LPG to warto zminić czesciej, tym bardzioej ze zrobie to sam wiec koszt zaden, Denso kosztuja mniej wiec moge wymienic czesciej a prze3cież gwarancji na NGK nik mi nie da jak na kazda swiece ze wytrzyma 90tyś km.
Czy jest róznica w jedzie na DENSO a NGK?
Jeszce nic nie wymieniałem wiec sie narazie dopytuje..
kamil73-73 - 11-02-2008, 23:14
Różnicy nie odczujesz w jeżdzie,a w cenie owszem i to dużo dodatkowa zachętą jest fakt iz denso made in Japan ,a ngk staje się masówką (ponoc w vw fabrycznie montują)
[ Dodano: 11-02-2008, 23:21 ]
Boshe i Beru już im nie pasują ?? W końcu japońskie docenili (vw)
Marcino - 12-02-2008, 00:07
Wiec jaką konkretnie Denso mam kupić bo wiem sa dwie podobne, jedna motowana na p[ierwszy montaz czy cośtam i druga w sprzedazy na aftermarket? Gdzieś było tylko nie wiem gdzie..
czekoladka_1981 - 12-02-2008, 07:40
Marcino napisał/a: | w przypadku 2.5 v6 wymiana ta jest związana ze zdjęciem kolektora pod który pewnie trzeba załozyć nowa uszczelke jak stara sie zniszczy mam racje? | Tak to prawda. Marcino napisał/a: | Czy jest róznica w jedzie na DENSO a NGK? |
DENSO ma krótszą żywotność od NGK
czekoladka_1981 - 12-02-2008, 08:24
sampler napisał/a: | plyn nie polecial przy sciaganiu np na koło zebate walu korbowego. |
Przed demontażem osłoń koło folią czy coś w tym rodzaju. Ilość płynu liczona w gramach.
swinks_UK - 12-02-2008, 10:25
To i ja dorzucę swe 3 grosze nt. świec. Na przykładzie silnika 6A13TT taka sama dyskusja się toczyła na forum Club VR-4. Oto streszczenie:
Zalecane świece NGK do VR4 to PFR6G11. Być może do zwykłego V6-24 są te same. Dostawca części do wyczynowych "japończyków" (czyli Camskill UK) oferuje na swej stronie świece PFR6J11. Natomiast na stronie klubowej (Club VR4) użytkowników VR4 zaleca się zupełnie inne świece NGK, a mianowicie BKR7EIX. To dlatego, że lepiej się sprawują w silniku 6A13TT niż zalecane przez MMC (wynik kilkuletnich doświadczeń użytkowników). Co ciekawsze, te ostatnie świece NGK są 2 razy tańsze.
Co do świec Denso (nie pamiętam już numeru), to zarówno klubowicze jak i Camskill poleca ten wybór niż NGK. Świece Denso z serii Iridium Power są jakby ulepszoną wersją świec NGK (np. mają większą skuteczność spalania), natomiast ich żywotność mniejsza o jakieś 15k mil wynika z drobniejszej elektrody (0.4mm do 0.6mm NGK).
No i zawsze można spróbować czegoś nowego:
http://www.pulstarplug.com/howtheywork.html
Marcino - 12-02-2008, 12:20
swinks,
A mogłbyś to przełozyć na nasz język tzn na polskie warunki i silnik 6A13...
Jaki z tego wniosek ze najlepiej kupic Denso z serii Iridium Power?
Musze pogrzebac jak to sie ma do cen,...
I znalazałem tak:
BKR7EIX wiec faktycznie tańsza niż Platynówka...
czekoladka_1981 - 12-02-2008, 13:39
Marcino napisał/a: | Musze pogrzebac jak to sie ma do cen,...
I znalazałem tak:
BKR7EIX wiec faktycznie tańsza niż Platynówka... |
Ale to nie do tego silnika 6A13
swinks_UK - 12-02-2008, 13:41
No więc te drugie NGK BKR7EIX mają inną ciepłotę i odległość elektrod (0.7mm). Oryginalne maja 1.1mm. Jak już wspomniałem, zalecane przez użytkowników VR4'ek bo lepiej się sprawują w silnikach odrobinę mocniej kręconych niż zazwyczaj (turbo). Niestety jakoś nikt nie testował ich w zwykłych jednostkach 6A13.
Denso podobnie, większa tzw. korona spalania, mniejsze napięcie i prąd potrzebne do inicjowania iskry, itd. Osobiście te świece bym najbardziej polecał.
A ten link to do jakiejś nowej generacji świec. Inna technika wywołania iskry. Iskra niby jest kilkakrotnie szybsza i większa. Uzyskuje się dzięki temu lepsze dopalanie mieszanki, większe ciśnienie w cylindrze, niby wyższy moment obrotowy, itd. Z mojej stron tzw. "no comments", ciekaw jestem na ile jest to lipa, a na ile prawda
Z omówienia na stronie Club VR4 ta świeca nie nadaje się do silników z turbo właśnie ze względu na szybszy skok iskry, szybsze spalanie mieszanki i zwiększone ciśnienie w cylindrze. Co innego w silnikach klasycznych. Z tego co pamiętam to w "szukajce" należy podawać 3000GT i silnik 3.0. W Stanach te same świece co w 6A13. Tutaj też, przydałyby sie jakieś testy, bo cenowo nie najgorzej stoją.
czekoladka: ale tu nikt nie pisze, że jest ona dedykowana do 6A13. Jest tylko lepsza od katalogowej PFR6G11 (w 6A13tt), co mówi 7 lat doświadczeń użytkowników VR4.
krzysio1972 - 13-02-2008, 12:37
Marcino napisał/a: | Sam odpowiem ale nie wiem czy dobrze rozumuje,
Denso nie sa platynowe i trzeba wymieniac czesciej a w przypadku 2.5 v6 wymiana ta jest związana ze zdjęciem kolektora pod który pewnie trzeba załozyć nowa uszczelke jak stara sie zniszczy mam racje? |
Masz racje, a uszczelke tylko oryginalna trzeba zakladac (wg p.T.Michalaka), ktora kosztuje ponad 100pln plus jakie 2 godzinki grzebania, ile mechanicy za to wezma nie wiem. Zwykle denso jak i ngk u mnie na lpg w carismie spokojnie wytrzymywaly ponad 35kkm, do gala jednak kupilem platyny ngk te z przerwa 0.8, mozna kupic po 34pln i zamierzam wymienic przy okazji wymiany rozrzadu. Mysle, ze nie ma co sie pakowac w zwykle, bo w sumie drozej moze wyjsc (2wymiany zamiast jednej). Irydowa jeszcze tansza i teraz pewnie na taka bym sie zdecydowal. Z tego co pamietam to na PFR6G (0.8 przerwa) z lpg jezdzi Drout i sobie chwali, ta irydowa ma jeszcze dodatkowo wieksza cieplote, czyli jeszcze lepiej, a ile ona teoretycznie moze wytrzymac?
A na ngk, trzeba rzeczywiscie uwazac, robia je rowniez w europie i podobnie jak z amorkami kyb jakosc juz nie ta.
czekoladka_1981 - 13-02-2008, 13:14
krzysio1972 napisał/a: | A na ngk, trzeba rzeczywiscie uwazac, robia je rowniez w europie i podobnie jak z amorkami kyb jakosc juz nie ta |
Zaraz powiesz że Mobil1 , łożyska koyo , sprzeglo DAIKIN itd,itp są nie tej jakości. Jeszcze trochę to nie będzie można nic kupić, bo to jest beee. Zostanie nam tylko made in china Ja tylko kupuję NGK platyny i to co jw z KYBAMI włącznie i jest w jak najlepszym porządku, nie mam żadnych zastrzeżeń.
krzysio1972 - 13-02-2008, 13:32
Ja rowniez ngk/denso i zawsze kyb juz w 4 samochodach i nie mam zlych doswiadczen, bo polegam na _doswiadczeniach (bledach) innych_ i kupuje tylko made in japan, a np. europejskie amorki potrafia byc 30% tansze. Nie wiem czy dotyczy to rowniez sektora motoryzacyjnego, ale w innych dziedzinach koncerny oficjalnie mowia o slabszej jakosci produktow na konkretne rynki. Oczywiscie w przypadku ngk czy kyb tez nie twierdze, ze inne niz japonskie sa zle i powinny ze sklepu trafic prosto do kosza, ale jak mam wybor to wiadomo co biore
|
|
|