To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Automat dziwnie pracuje

waldi-1 - 31-01-2012, 21:06

ja to patrze raczej na słuch a nie na wskazowke, zreszta twoja skrzynia przekłada biegi inaczej niz ta z filmiku pierwszego, moim zdaniem twoja robi to prawidłowo i nic niema w tym niepokojacego
na you tubie sa rozne rzeczy i przekrety, nie jest pokazany lewarek zmiany biegow i dla mnie to jest jakos dziwne

brodzky - 09-02-2012, 12:48

Wpływ na predkość zmiany będzie miał zarówno stan skrzyni, konwertera jak i oleju oraz jego temperatura. Dodatkowo wydaje mi się, że stan poduszek. Dlaczego? Wedle serwisówki w skrzyni jest masa czujników przeciążeń, próbkowanie odbywa się 60-100 razy na sekundę i w przypadku nadmiernych szarpnięć skrzynia stara się je wygładzić => wydłuża zmianę. Stan sprzęgiełek chyba także będzie miał wpływ - wytarte chwycą później, w dobrym stanie wcześniej. Temperatura oleju także ma znaczenie bo na zimnym przy 3krpm mam 120km/h przy rozgrzanym 130km/h. Mówię o temeraturze oleju skrzyni nie silnika. Żeby zagrzać skrzynię trzeba jakieś 20km.
polaff - 09-02-2012, 13:26

brodzky napisał/a:
Wedle serwisówki w skrzyni jest masa czujników przeciążeń, próbkowanie odbywa się 60-100 razy na sekundę i w przypadku nadmiernych szarpnięć skrzynia stara się je wygładzić
to może tłumaczyć wrażenie zamulenie podczas gwałtownych ruchów kierownicą?
brodzky - 09-02-2012, 14:27

Czujnik momentu/udaru czy czegoś na wałkach skrzyni więc raczej nie bardzo chodzi o ruchy pojazdu a o naprężenia na elementach napędowych.
mario mario - 12-02-2012, 12:24

Koledzy, nie czepiajcie się prędkości zmiany przełożeń w automatach. Jeżeli skrzynia zmienia przełożenia płynnie i bez szarpnięć, a trochę wolniej to znaczy, ze komputery skrzyni i silnika współpracują poprawnie, nie ma szarpnięć to znaczy, ze wszystko jest dobrze. Za czas przełożeń odpowiada sterownik elektryczno hydrauliczny. Oczywiście też wpływ ma stan konwertera i oliwy. Czujniki prędkości nie mają tu nic do rzeczy, one tylko czytają i podają do kompa prędkości na wejściu i wyjściu ze skrzyni. Jeżeli ktoś uważa, ze skrzynia za wolno zmienia biegi to niech zamontuje sobie dwu sprzęgłową skrzynię, chociażby taką jaka jest w 2,0 350 PS Lancerku evo X, satysfakcja murowana.
Zhan - 23-02-2012, 21:12

Podepnę się do wątku z moim pytaniem. Właśnie zmieniłem olej w skrzyni i mam małą zagwozdkę. Zalałem olej do górnej kreski pozycji Cold, przejechałem się kilka km, sprawdzam na pracującym silniku a bagnet suchy. Zgasiłem silnik, prawdzam i jest mniej niż było (naturalne), dolałem trochę tak, że jest po środku pola Cold, uruchamiam silnik, sprawdzam i sama końcówka bagnetu jest mokra. O co chodzi? Na bagnecie pozycja Hot jest wyżej co sugeruje, że na pracującym silniku powinien poziom być wyższy a u mnie jest odwrotnie. Niestety nie mogę już więcej dolać bo skończył mi się olej i nie wiem czy dokupić czy zostawić jak jest.
polaff - 23-02-2012, 23:39

Zhan napisał/a:
Podepnę się do wątku z moim pytaniem. Właśnie zmieniłem olej w skrzyni i mam małą zagwozdkę. Zalałem olej do górnej kreski pozycji Cold, przejechałem się kilka km, sprawdzam na pracującym silniku a bagnet suchy. Zgasiłem silnik, prawdzam i jest mniej niż było (naturalne), dolałem trochę tak, że jest po środku pola Cold, uruchamiam silnik, sprawdzam i sama końcówka bagnetu jest mokra. O co chodzi? Na bagnecie pozycja Hot jest wyżej co sugeruje, że na pracującym silniku powinien poziom być wyższy a u mnie jest odwrotnie. Niestety nie mogę już więcej dolać bo skończył mi się olej i nie wiem czy dokupić czy zostawić jak jest.


bez względny na to czy hot czy cold sprawdzasz na pracującym silniku. taka mała dygresja....

mario mario - 24-02-2012, 06:26

Po wymianie oliwy, należy odpowietrzyć skrzynię. to tylko "przewahlowanie" lewarkiem po wszystkich przełożeniach aby oliwa dotarła do tych miejsc z których ubyła wskutek jej spuszczenia. następnie sprawdza się poziom na pracującym silniku, Jak już poziom będzie na minimum HOT, dolewa się, w zależności od skrzyni 2-5 setek i wyrusza w przejażdżkę około 10 km. Po powrocie należy tylko już sprawdzić poziom, ma być w przedziale HOT. To tyle. Co do twojej sytuacji to masz dolać oliwy. Oby nie do ognia. :mrgreen:
Zolar - 11-07-2012, 13:14

Zastanawiam się co robić ze swoją skrzynią ponieważ zauważyłem, że od jakiegoś czasu wydaje z siebie dziwne odgłosy. 10 tys. km temu wymieniony został olej na Castrol Transmax Z i chodzi idealnie. Żadnych szarpnięć, zgrzytów, zmienia i redukuje szybko.

Jedynie martwią mnie te odgłosy. Przy 3 tys. obrotów na 2 biegu jest takie jakby szeleszczenie a jak stoję w garażu i zrzucę z P lub N na D lub R to wydaję jakby coś w niej klekotało.

Czy czekać aż usterka się nasili czy wyciągać skrzynię. Znalazłem warsztat który wyciąga skrzynię i sprawdza ją za 300zł.

m6riano - 11-07-2012, 17:33

Zolar napisał/a:
Znalazłem warsztat który wyciąga skrzynię i sprawdza ją za 300zł

W Warszawie?
podaj namiar...
auto tylko czy manuale też?

Owczar - 11-07-2012, 23:04

Zolar, a co ten warsztat może sprawdzić?

Warsztaty nie radzą sobie z manualem, który jest banalnie prosty, a co mówić o AT...

m6riano, co Ci się spsuło?

m6riano - 12-07-2012, 00:03

Owczar, to co zwykle..;-)
znaczy sie w tej "nowej", 4 już z kolei narazie nic..ale wiesz..warto wiedzieć bo nie wiadomo kiedy sie coś spsuje..;-)

Owczar - 12-07-2012, 01:35

m6riano, to trzeba porządnie naprawić :) Masz jakąś skrzynię w zapasie?
m6riano - 12-07-2012, 13:48

mam..i jakoś przed zlotem zamierzam sie wybrać do Pabianic do Japaneze...
jAZZMAN - 19-02-2013, 16:04

Galant gdi 2.4 ze skrzynią w automacie z tip-tronik.

Problem jest podczas jazdy na D.

Ruszam, gdy kończy się 1 bieg to skrzynia się jakby wysprzegla i auto zwalnia.... przeciągam wajchę na tip-tronik i po chwili wskakuję 1 bieg. Powyżej 2-3 tys obrotów wracam na automat i można jechać bez problemów. Biegi dalej się zmieniają jak staję to wraca na 1 i przy ponownym ruszeniu sytuacja się powtarza.

Skrzynia pracuje bez zgrzytów - nie wiem czy poza tym pracuje normalnie bo na automacie jeździłem kilka razy w życiu.

Jeśli jeżdżę na tip-tronik to wszystko jest bez problemów, ruszam i zmieniam biegi jak należy.


Podsumowując:
Podczas jazdy na D pierwszy bieg jak by wyskakiwał.
Wymigałem błędy skrzyni i mam 41 - 1st gear ratio does not meet the specification.
Nie działa też tempomat.

Czy moje podejrzenie dotyczące czujnika prędkości może być dobre?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group