To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Odpryski na lakierze - problemy z lakierem.

Lucas123w - 06-05-2013, 21:57

RalfPi napisał/a:
Lucas123w - podziękował :)
Jak się w portfelu ruszy (póki co, jestem "żywicielem rodziny" :) ) to pewnie i zainwestuję :)


Ja się zaraziłem z innego forum pielęgnacja auta i portfel cierpi ale efekt jest :D więc się dwa razy zastanów zanim podejmiesz takie kroki :D :D
Stwierdzam jeden fakt że warto bo sam mam bana na "mordzie" za każdym razem jak auto na parkingu widzę :P :P

Trik - 06-05-2013, 22:44

Podobno, po ok. 3 latach lakier akrylowy utwardza się i problem odprysków i łatwość zbierania zarysowań mocno malej. Przyznam, że przez ostatnie 2 lata uszkodzeń od powiedzmy :twisted: patrzenia nie ma. Czyli coś jest na rzeczy.
gvizdek - 05-06-2013, 19:50

dzis w jadacej z przeciwka ciezarowce pekla szyba boczna kierowcy i szklo z pelna predkoscia spadlo mi na maske, szybe, dach, blotnik i drzwi

cudowny lakier Lancera wyglada tragicznie... odpryski, rysy...

wyplata z OC sprawcy w zaden sposob mnie nie pociesza
zalamany :cry:

RalfPi - 05-06-2013, 20:23

gvizdek napisał/a:
wyplata z OC sprawcy w zaden sposob mnie nie pociesza
zalamany

Głowa do góry!
Ciesz się, że Ci zapłacą - napraw w porządnym zakładzie i wszycho!

PS O ile wypłacą odpowiednią kwotę.

gvizdek - 05-06-2013, 20:39

tylko poszukac kogos kto to zrobi tak zebym kiedys mogl go jeszcze sprzedac bez podejrzen o spotkanie auta ze słoniem
RalfPi - 05-06-2013, 21:14

zrób foty i będzie dobrze :)
Jak będzie ktoś chciał to zobaczyć, to mu pokaż.. a jak nie zobaczy to nie ma po co się chwalić - albo od razu grać w otwarte karty i powiedzieć, że nie jest to powód do obniżenia ceny.

mjsystem - 05-06-2013, 21:26

RalfPi napisał/a:
zrób foty i będzie dobrze
Jak będzie ktoś chciał to zobaczyć, to mu pokaż.. a jak nie zobaczy to nie ma po co się chwalić - albo od razu grać w otwarte karty i powiedzieć, że nie jest to powód do obniżenia ceny.

Lancer ma tak cienki lakier, ze nawet drugie malowanie nie dołoży do standardu grubości powłoki :wink:

gvizdek - 06-06-2013, 17:57

czytam w necie ze przy zaprawkach - lakier akrylowy nie nakładamy lakieru bezbarwnego? jakie jest wasze zdanie?
luki99 - 06-06-2013, 21:03

A czy myjecie autka na myjniach samoobslugowych typu przy briko etc? (czyli myjemy auto sami na czas) Wtedy nie uzywamy gabek itd i nie powinien sie rysowac?
maniax86 - 07-06-2013, 09:47

luki99, akurat przy myciu auto najmniej porysujesz :wink: szybciej porysuje ci się (odpryski) auto od kamieni wylatujących spod kół, jakichś krzaczorów, od paznokci itd.... wiec z tym myciem nie przesadzaj znowu
mkm - 12-06-2013, 19:14

luki99 napisał/a:
A czy myjecie autka na myjniach samoobslugowych typu przy briko etc? (czyli myjemy auto sami na czas) Wtedy nie uzywamy gabek itd i nie powinien sie rysowac?

W tych myjniach jest inna pułapka - proszek. Za każdym razem "piaskujemy" lakier więc trzeba czytać instrukcje - przyklejona na każdej myjni i pilnować odległości lancy w zależni od programu.

gvizdek napisał/a:
czytam w necie ze przy zaprawkach - lakier akrylowy nie nakładamy lakieru bezbarwnego?

Zależy kto robi i na jakim kolorze. Jak odtwarzasz lakier to podkład-baza-klar, jak robisz to sam po raz pierwszy to kompletny zastaw do tego celu z ASO, jak maskujesz to obojętne byle kolor był zbliżony.

bart210 - 12-06-2013, 19:31

gvizdek napisał/a:
czytam w necie ze przy zaprawkach - lakier akrylowy nie nakładamy lakieru bezbarwnego? jakie jest wasze zdanie?

Dołączam się do pytania. Lakier akrylowy czarny.
Mam zestaw kupiony w ASO i nakładam tylko kolor, bez bezbarwnego. A może powinny być nałożone oba??

mkm - 12-06-2013, 20:17

bart210, bierzesz białą szmatkę, obojętne jaką pastę ścierną (może być nawet "Tempo") i "ścierasz malutki kawałek.
Jeżeli szmatka zabarwi się pod kolor to znaczy, że masz zwykły lakier "jednowarstwowy" bez "bezbarwnego".
Jeżeli szmatka nie zmieni koloru - to znak, że lakier jest "duwarstwowy" czyli baza odpowiada za kolor, a klar/bezbarwny za połysk.

domel90 - 22-08-2013, 09:49

Czyli jaki kolor najlepiej wybrać???

Obiło mi się o uszy, że niby grafitowy jest najtwardszy. Zdaje się że na forum to kiedyś czytałem.
Srebrny i biały odpada, bo rys/odprysków nie widać, ale jak się zacznie pojawiać ruda to dopiero będzie biło po oczach. Nawet w tym wątku jest srebrny lakier zdarty z srebrnego miśka i widać jak "pięknie" się blacha utlenia.

Lucas123w - 22-08-2013, 15:11

Napiszę tak, po ponad dwóch latach mam 5 odprysków które wyhodowałem sam w pierwszym roku użytkowania na czarnym lakierze.
Fakt podatność na mikro rysy jest potężna i utrzymanie salonowego wglądu wymaga trochę poświęcenia i funduszy.

Grafit wydaję się być kolorem neutralnym, ładnie się prezentuje i nie powinno być na nim widać mniejszych defektów po dłuższej eksploatacji. Nie brudzi się na pewno tak szybko jak czarny :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group