To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Ile palą wasze Galanty?

ssemek85 - 25-10-2011, 22:26

tylko trzeba mieć czym... jak masz to moze kiedyś sprawdzimy?
Marcino - 25-10-2011, 22:30

Kawu dobrze napisał... ze moze podpiera sie PB podczas deptania..?
Czy w stagu opcja wyłanczaj przy pierwszym(spadku ciśninia np) za to wąłsnie odpowiada ze dokłada PB?

Owczar - 25-10-2011, 22:31

Jeśli będziesz kiedyś w Wawie to czemu nie. Pytam pod kątem OBDII. Niestety w ten weekend wyjeżdżam :/ Z którego rocznika jest Twoj gal?

[ Dodano: 25-10-2011, 22:34 ]
Marcino napisał/a:
Czy w stagu opcja wyłanczaj przy pierwszym(spadku ciśninia np) za to wąłsnie odpowiada ze dokłada PB?


Nie ten parametr odpowiada za nie przełączanie na LPG po wystąpieniu błędu ciśnienia. Czyli jak masz mało i pojawi się błąd to przełącza na PB. Jeśli masz to odznaczone to będzie próbował jechać na LPG. Szkodliwe dla silnika, bo może być ubogo.

[ Dodano: 25-10-2011, 22:36 ]
Jakoś nie widzę teraz tej opcji. Możliwe że pojawia się dopiero po podłączeniu jak odczyta ustawienia.

ssemek85 - 25-10-2011, 23:06

Mój? wyjechał w 2000. ale produkcja z końca 99. co do OBDII to mój własnie nie ma OBDII. spoko jak nie ten weekend to moze inny.. no ja w ten bede w wawie. ale Gala nie mam zamiaru sie pozbywac wiec zawsze to mozna sprawdzic
Anonymous - 26-10-2011, 04:06

ssemek85 napisał/a:
który wyciąga 250. ja lubie jazde szybką dlatego jechałem w nocy


parę postów wcześniej piszesz, że Twoje auto jeździ 240, potem 250. hmm uwierz mi galant nie osiąga takiej prędkości, nawet licznikowo przy założonych oponach takie jak podałeś.

230 to max licznikowo dla sedna i 225 max dla kombi jakie udało mi się osiągnąć (auta z lepszym pakietem areodynamicznym (sport i avance) niż Twój elegance), oba auta w idealnym stanie technicznym pędzone na drodze do Hamburga, a wg nawigacji to ~220 dla sedana i ~215 kombi. więc Twoje ściganie się z audi po 240 na godzinę jest śmieszne. Co do prędkość średniej 99 kmh po polskich drogach, nie mówię że się nie da, ale ciężko, bardzo ciężko i wiedz że wiem co piszę.

co do samego spalania, mi kombi w manualu pali powtarzalnie na trasie poznań szczecin ~13L LPG, gdzie pierwsze 100 km pokonuję z włączonym tempomatem ustawionym na 160, a kolejne 160 km z przedziałem prędkości 120-140-160 + wiadomo zwalniamy w mieście, + do tego wyjazd i dojazd do punktów w mieście. oczywiście prędkości podane wg wskazać licznika, wg nawigacji zawsze mniej o ~10 kmh

raz udało się że spalił 11,6 nadal nie wiem dlaczego :D , ale temperatura otoczenia w trakcie tankowania była podobna do tankowania wcześniejszego.

natomiast na trasie hamburg szczecin i tempomacie ustawionym na 130 - 140kmh licznikowo spalanie po 400 km jest powtarzalne i wynosi 11,5 - 12,5L LPG. przy ciągle zamkniętym liczniku gaz skończył się po trochę ponad 200 kilometrach (butla 63L)

chcecie porównywać wyniki to zapraszam na autobane wyjeździć bak do końca przy ustawionym tempomacie na jakąś prędkość i pedały dotykamy tylko wtedy kiedy trzeba, każde inne warunki są nie jedno znaczne bo dla jednego to, że nie jeździ dziadkowo znaczy 180 a dla innego 120, i tak samo trasa trasie nie równa jak i miasto w jednym więcej stoisz niż jedziesz w drugim na odwrót.

więc ssemek85 naprawdę bez bajek w tym temacie, bo nie piszemy tu żeby się pochwalić jakie to mamy ekonomiczne auta tylko żeby realnie ocenić możliwe spalanie w tym modelu, i ew żeby inni koledzy mogli poszukać u siebie przyczyny za niskiego, czy za wysokiego spalania. Ty jeżeli jeździsz tak jak piszesz to musisz poszukać tego pierwszego bo inaczej Twój silnik zje sam siebie od środka mając za ubogą mieszankę, lub dopala Ci PB nie informując o tym, co pewnie traktujesz za normalne.

Owczar - 26-10-2011, 08:25

Panowie pamiętajcie o pkt 10 regulaminu...
polaff - 26-10-2011, 08:33

Owczar napisał/a:
Panowie pamiętajcie o pkt 10 regulaminu...

szybko Ci sie o tym przypomniało...

Hugo - 26-10-2011, 09:00

Derpin napisał/a:
parę postów wcześniej piszesz, że Twoje auto jeździ 240, potem 250. hmm uwierz mi galant nie osiąga takiej prędkości
Osiąga. Z podniesionym przodem :mrgreen: Także wszystko jest możliwe.
_Slawek_ - 26-10-2011, 13:16

A wracając do tematu :)

'91 E32A 1.8 4G37 manual LPG (IIgen.)
miasto: 13-15l/100km
trasa: 9-11l/100

'01 EA5W 2.5 6A13 manual Pb
miasto: 12-15l/100km
trasa: 7-9l/100km

Pieraś - 26-10-2011, 13:27

2.0, 133KM, rok 08/2000, LPG BRC Sequent 24
- miasto: 11.5 - 12.5 LPG (12.5 przy glownie dynamicznej jezdzie)
- trasa: 8-10 LPG (10 na autobanie 130-150km/h)

ssemek85 - 26-10-2011, 21:31

OO I TE SPALANIA MI SIE PODOBAJA NIE ODSKAKUJA OD MOJEGO... :D co do miasta nie zabieram nadal głosu zeby go okreslic bo nie jezdze po samym nigdy...
mar111cin - 28-10-2011, 23:33

no to się podzielę spalaniem z dzisiaj.
dane z UKP, jak wiadomo skalibrowany na tyle dobrze, że można je uznać za bardzo wiarygodne (nawet powiem że jak już, to pokazuje za duże zużycie paliwa na trasie, czyli jak już to średnia idzie w dół)

wpierw przejechałem ok 65km średnia prędkość 80km/h śr spalanie - 8,8l
potem miałem ok 20km z średnią prędkością 105km/h śr spalanie 9,3l
następnie 105km ze średnią 75km/h śr spalanie 8,3l

wartości spalania podane dla lpg, żeby nie było niedomówień.
druga sprawa jak UKP podaje średnią prędkość 80km/h to wiadomo że licznikowo troche wyższą trzeba utrzymywać, aby to osiągnąć.
takie odcinki trasy, bo akurat tak się mniej więcej poruszałem pomiędzy miastami, zawsze przy wyjeździe zerowałem licznik dzienny UKP.
i to takie wartości osiągnięte przy tym mega nieekonomicznym automacie :lol:


PS Ssemek85, lepiej tego postu nie pokazuj Żonie, bo Ci normę na galanta zrobi ;)
PS2 zauważ że Sławek podaje dane dla Pb, natomiast Pieraś co prawda lpg, ale silnik 2.0 ;)

Anonymous - 28-10-2011, 23:47

mar111cin napisał/a:
i to takie wartości osiągnięte przy tym mega nieekonomicznym automacie :lol:


nie no w trasie to automat ma pierwszeństwo jeżeli chodzi o ekonomie akurat :)

mar111cin - 29-10-2011, 08:03

ojj, sam rzadko redukuje i pod każde wzniesienie podjeżdża na ostatnim biegu, oraz przy przyśpieszaniu też nie redukuje biegu. (mówię o przyśpieszaniu, bo przy wyprzedzaniu to ->tiptronic->dwa w dół-> no i jazda :twisted: )
Anonymous - 29-10-2011, 15:05

mar111cin napisał/a:
ojj, sam rzadko redukuje i pod każde wzniesienie podjeżdża na ostatnim biegu, oraz przy przyśpieszaniu też nie redukuje biegu. (mówię o przyśpieszaniu, bo przy wyprzedzaniu to ->tiptronic->dwa w dół-> no i jazda :twisted: )


no ok, ale jak już uda się utrzymać założoną stałą prędkość, (co w pl nie jest takie łatwe ;) ), to obroty są niższe niż w manualu dlatego spalanie średnie z trasy powinno być odrobinę mniejsze dla automatu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group