To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - [II 2.2 DID] 2,2 problem z odpalaniem w zimie

xylen - 12-02-2012, 13:48

jmgmotocykle napisał/a:
a ja się pochwalę : u nas - --23 stopnie - zazwyczaj jak było poniżej -16 to już stałem - dzisiaj auto lata aż miło (testuję w sumie od 3 dni , ale dzisiaj dopiero był większy mróz) - dokonałem małej "modernizacji" i wychodzi na to, że będę miał spokój z mrozami ...
zainstalowałem obudowę filtra paliwa z podgrzewaczem od fiata multipla 1.9 JTD , wszystko podłaczyłem na przekażniku , a impuls pobrałem od świateł : czyli właczam swiatełka i podgrzewacz działa .... wszystko mam podłaczone na bezpieczniku i byle nie z obawy o instalacje , ale jak temp. będa dodatnie to wyciągam bezpiecznik i mam standartowy ukł. paliwowy :) to rozwiazanie ma też inne zalety:
1. dodatkowy filtr przed naszym drogim filterkim :lol: - konfrontacja ceny 37 zł do ponad 250 jest ... jasna
2.mysle, że będe nasz filterek (ori) wymieniał rzadziej niź zaleca producent bo dostaje już wstępnie przefiltrowane paliwko
3. fiatowski filterek ma prosty system spuszczania nagromadzonej wody - 1 min. i ukł. oczyszczony , a nasz ori filterek nie zbiera tego całego gów...
koszt całkowity to : 70 zł podgrzewacz z demontazu, 37 zł. filtr, przekażnik i gniazda bezpieczników ( dwa -30A i 10A) - ok. 37zł. wężyk i opaski (1m) - 13zł - czas : mnie zeszło 4 godziny....
podgrzewacz (w tym przyp. bosch) ma chyba zamontowany wewnętrzny termostat lub bimetal, bo jak (na zewnątrz testowałem - poza układem) złapie ponad 30 stopni to pobór prądu zmniejsza sie niemal do zera.... u mnie narazie działa - polecam - tanio i same plusy :D :D :D


Opatentuj to i zacznij sprzedawać:) gratulacje za pomysł!

JCH - 12-02-2012, 16:06

jmgmotocykle napisał/a:
dokonałem małej "modernizacji" i wychodzi na to, że będę miał spokój z mrozami... zainstalowałem obudowę filtra paliwa z podgrzewaczem od fiata multipla 1.9 JTD
:thumbright:
Czyli póki jedziesz to powinno być ok bo paliwo jest podgrzewane. Problem może być np. po nocnym postoju gdy już się parafina wytrąci w oryginalnym filtrze... :roll:

Haniball - 12-02-2012, 16:55

JCH napisał/a:
jmgmotocykle napisał/a:
dokonałem małej "modernizacji" i wychodzi na to, że będę miał spokój z mrozami... zainstalowałem obudowę filtra paliwa z podgrzewaczem od fiata multipla 1.9 JTD
:thumbright:
Czyli póki jedziesz to powinno być ok bo paliwo jest podgrzewane. Problem może być np. po nocnym postoju gdy już się parafina wytrąci w oryginalnym filtrze... :roll:


Myślę, że ciepłe paliwo roztopi parafinę w oryginalnym filtrze i też pojedzie. Osobiście dalej zastanawiam się nad montażem podgrzewacza przepływowego STANADYNE z termostatem na wejściu filtra ON. Dodatkowy plus to zmniejszenie zużycia paliwa w okresie zimowym. Dziwi mnie fakt, iż jeszcze w MMC nie wrzuciło takiego przepływowego podgrzewacza jako wyposażenie seryjne.

prong3 - 12-02-2012, 17:35

Jako, że wymieniłem niedawno filtr paliwa (z powodu zamarznięcia oczywiście), dzisiaj postanowiłem rozebrać - "nierozbieralny" - stary filtr jaki zawsze kupuje tj Purflux.

Wnioski:

- filtr zapchany parafiną wytrąconą z paliwa (dodam, że jeszcze przed mrozami zatankowałem lepsze paliwo na schellu + diesek skydd i nic to nie dało ...
- w środku wkład oznaczony purflux c510 - ciekawe czy można go kupic w handlu :) i ile kosztuje
- paliwo powracające przez zawór powrotny nie jest w stanie ogrzać paliwa w filtrze, właściwie jedyny kontakt poprzez blaszkę zaworu o średnicy 5mm :(

Wychodzi na to że ropa marznie wężykach które idzie z baku do filtra, a dalej filtr jest sukcesywnie zatykany drobinkami parafiny i na koniec słynny objaw: samochód odpali, jedzie bez problemu około 5km, a poźniej check Engine i stop, lub jeśli mamy fuksa to na awaryjnych i na 3 biegu można się dotelepać z powrotem do chaty.


Zdjęcia z operacji w załącznikach:








[ Dodano: 12-02-2012, 17:47 ]
jeszcze zawór zwrotny


koniu12 - 12-02-2012, 18:28

Witam,

a czy paliwo nie powraca bezposrednio do filtra i tam nie miesza sie z nowym ? Cos mi sie nie chce wierzyc, ze wymiennikiem ciepla jest mala blaszka. Mozna prosic druga strone "dekla"

A powracajac do tematu, zamowilem cos takiego :

http://www.diesel-therm.de/shop/

model DHS12

Ponoc montuje to MMC w Niemczech, bo tam tez same problemy z zatkanymi filtrami.
Cos to chyba nia paliwo wszystkiemu winne....
Ustrojstwo montowane jest przed filtrem, 200W podgrzewa paliwo do max. 50 stopni.
Wlacznik jest w kabinie, producent zaleca wlaczanie od -5 stopni.

Pozdro

jmgmotocykle - 12-02-2012, 20:01

Cytat:
Problem może być np. po nocnym postoju gdy już się parafina wytrąci w oryginalnym filtrze... :roll:

też miałem takowe obawy - dlatego dzisiejszej nocy zostawiłem auto na rezerwie (zazwyczaj zimą tankuję jak mam poniżej 1/3 zbiornika) i rano odpaliłem i 0 problemów... myślę że ten fiatowski filtr ma lepszą 'przepuszczalność" , a paliwo które dociera do ori filtra jest już lekko ogrzane :D - nie będę eis rozwodził - PO PROSTU - U MNIE DZIAŁA!!!! :wink:

Cytat:
Osobiście dalej zastanawiam się nad montażem podgrzewacza przepływowego STANADYNE z termostatem na wejściu filtra ON.

też miałem taki plan ale... jest to cholernie dłuuuggie... tym samym kłopotliwe w montażu i dochodzi cena... myślę że tańsze i tak samo działające będzie urządzenie które też opisywałem, od cytrynek i pugów 1.9,2.0 , 2.2 - koszt 100zł + montaż... ja zdecydowałem się na fiatowski bo ma tani filtr który przyjmie wszystko na siebie , tym samym odfiltruje gów... paliwo...

prong3 - 12-02-2012, 22:27

koniu12 napisał/a:
Witam,

a czy paliwo nie powraca bezposrednio do filtra i tam nie miesza sie z nowym ? Cos mi sie nie chce wierzyc, ze wymiennikiem ciepla jest mala blaszka. Mozna prosic druga strone "dekla"

A powracajac do tematu, zamowilem cos takiego :

http://www.diesel-therm.de/shop/

model DHS12

Ponoc montuje to MMC w Niemczech, bo tam tez same problemy z zatkanymi filtrami.
Cos to chyba nia paliwo wszystkiemu winne....
Ustrojstwo montowane jest przed filtrem, 200W podgrzewa paliwo do max. 50 stopni.
Wlacznik jest w kabinie, producent zaleca wlaczanie od -5 stopni.

Pozdro



Dekiel od spodu, element o którym pisze to metalowa część która teoretycznie tylko dołem styka się z paliwem, ale może jak jest nadciśnienie w filtrze to otwiera się ten niby amortyzator i dochodzi do mieszania/ogrzewania...skuteczność jednak jest zerowa patrząc na to co się dzieje


[img][/img]

didku - 12-02-2012, 23:17

koniu
chyba to cenowo i jakościowo (nówka, z ABE) oraz gabarytowo najbardziej by mi odpowiadało
model DHS12
Jakiej średnicy są te nasze węże gumowe? 8, 10 czy 13mm (chyba chodzi o wewnętrzną średnicę)
jedynie uzupełnieniem byłoby podgrzewanie paliwa w baku...

jmgmotocykle - 13-02-2012, 07:31

Cytat:
8, 10 czy 13mm


8 mm , ale naszych wężów nie użyjesz! są plastikowe termokurczliwe - czyli za podgrzewaczem nie mogą byś stosowane - pozostaje zakup węża gumowego z "plecionką" ... :lol:

[ Dodano: 13-02-2012, 08:07 ]
[/quote]model DHS12
Cytat:

obawiam się jednego - sam element grzewczy jest baardzo krótki- czy wystarczy mimo że ma max 200w???? moja grzałka ma 170w , ale w filtrze i podgrzewaczu jest ok. 300-400g. paliwa, tym samym wychodzące ciepłe paliwo miesza się z zimnym i trwa to chwilę; w powyższym tylko przepływa przez 1cm elem. grzejny.... zdąży się wystarczająco ogrzać???


[ Dodano: 13-02-2012, 09:34 ]
jmgmotocykle napisał/a:
Cytat:
8, 10 czy 13mm


8 mm , ale naszych wężów nie użyjesz! są plastikowe termokurczliwe - czyli za podgrzewaczem nie mogą byś stosowane - pozostaje zakup węża gumowego z "plecionką" ... :lol:

[ Dodano: 13-02-2012, 08:07 ]
model DHS12
Cytat:

obawiam się jednego - sam element grzewczy jest baardzo krótki- czy wystarczy mimo że ma max 200w???? moja grzałka ma 170w , ale w filtrze i podgrzewaczu jest ok. 300-400g. paliwa, tym samym wychodzące ciepłe paliwo miesza się z zimnym i trwa to chwilę; w powyższym tylko przepływa przez 1cm elem. grzejny.... zdąży się wystarczająco ogrzać???
[/quote]

przepraszam Panowie za ortografie i błędy z edycją - zaspany rano byłem i tak wyszło... :ANAL:

koniu12 - 13-02-2012, 18:18

Model DSH12 pasuje idealnie na rurke od filtra jezeli mowimy o 2.2 156PS
Jutro odbieram samochod, montaz elktryki byl troche uciazliwy.
Z tego co czytalem, to z grzalka DSH12 nikt na razie nie stanal na drodze.

Pozdrawiam

mitsu00 - 14-02-2012, 21:47

Niemcy tez szaleja i lawetami do ASO jezdza na mrozach...... :butthead: Ponizej 17 stronicowy watek nt zamarzajacych 2.2 HDI z niemieckiego forum Outlandera. Niezle jajca:
http://www.outlander-foru...ead.php?6,82983

koniu12 - 14-02-2012, 22:11

A najlepsze, ze w tym watku jada na niemiecki diesel i twierdza, ze z austriackim, norweskim i polskim nie maja problemow....

Cudze chawlicie, swojego nie znacie....

Anonymous - 19-04-2012, 12:01

Jest akcja serwisowa na nasz zamarzający filtr paliwa. Szkoda, że dowiedziałem się o tym dopiero, jak wysłałem do MMC przedsądowe wezwanie do naprawienia szkody.

Mój samochód właśnie stoi w AutoGT i ma wymieniany filtr na inny typ. Niezależnie od tego dalej będę się domagał od MMC przedłużenia gwarancji lub wypłaty odszkodowania.

koniu12 - 19-04-2012, 12:09

Nowy filtr nic nie da. Bez elektrycznego podgrzewacza nie ma gwarancji na jazde zima ponizej 10 stopni mrozu...
borsak1 - 19-04-2012, 12:14

koniu12 napisał/a:
Bez elektrycznego podgrzewacza nie ma gwarancji na jazde zima ponizej 10 stopni mrozu...
co Ci z podgrzewacza MIVEC-ki mają i też stały przy - 20.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group