To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś

MKV - 25-05-2012, 14:51

Owczar napisał/a:
Do gala podchodzą głowice mivec od fto. Lepiej te opcje weź pod uwagę :)


Rozwiń myśl :P
Co da dokładnie zamontowanie takiej głowicy?

Ja nie chce w Białasie robić jakichś kosmicznych modów jak w Swifcie bo ten samochód ma przede wszystkim być sprawny i w miarę seryjny ale bazując na własnych doświadczeniach jeśli się chce trochę więcej mocy to obróbka głowicy/głowic to pierwsza rzecz do zrobienia. Nie jakieś tam filtry, wydechy itp tylko porządna obróbka mechaniczna. Fakt, coś takiego kosztuje mniej więcej 2-3 tys jeśli się tego nie robi samemu tylko w porządnym zakładzie (ja mój w Swifcie obrabiałem w Krasnobrodzka Racing - siniki wyścigowe) http://krasnobrodzka-racing.com/index.php

Anonymous - 25-05-2012, 14:52

swap gratów z vrki jest rozpracowany na kilkanaście sposobów i wiadomo czego się spodziewać biorąc się za taką walkę, w wypadku swapu samych głowic jest za dużo niewiadomych, jakie i skąd uszczelki pod głowice, z jakim momentem to dokręcić ? jaki pasek rozrządu ? co z wysterowaniem tego ? projekt może i ambitny ale nie na nasze realia.

jeżeli już bym swapował i miałby być tanio to robił bym VR2 po kompletnej regeneracji obecnej skrzyni z silnikiem 260KM.

jeżeli robić po całości to graty z vr4 i rzeźba ala Kochajj :twisted: :twisted:

MKV napisał/a:
Co da dokładnie zamontowanie takiej głowicy?


teoretycznie 2 z przodu jeżeli chodzi o moc, do tego silnik kręciłby się wyżej. ale wszystko to teoria, bo nie ma nigdzie opisanej dokładnie przeprowadzonej modyfikacji.

Owczar - 25-05-2012, 15:02

Derpin, nie zapominajmy, że biturbo wymaga już specjalnej troski i jest dużo droższy w utrzymaniu. Zależy co chcemy osiągnąć. VR2 w galu to lekka pomyłka, chyba, że do jazdy na wprost.

W wypadku głowic jest trochę zabawy i na wszystkie pytania nie odpowiem. Bartek jest najlepiej zorientowany.

Derpin napisał/a:
jakie i skąd uszczelki pod głowice, z jakim momentem to dokręcić ?


To akurat najmniejszy problem, bo uszczelki od FTO. Moment taki jak podaje uszczelka, a podejrzewam że dokręcane są kątowo a nie momentem.

Derpin napisał/a:
jaki pasek rozrządu ? co z wysterowaniem tego ?


Myślę, że pasek od VR4 powinien podejść.

Wysterowanie bardziej kłopotliwe, ale jakiś wirus i strojenie powinny załatwić sprawę.


MKV napisał/a:
Rozwiń myśl :P
Co da dokładnie zamontowanie takiej głowicy?


FTO 2.0V6 miało 200KM- głowice DOHC. Po zamontowaniu takich głowic i strojeniu bez problemu będziesz miał 200+. A co ważniejsze, dźwięk miveca w Vce bezcenny :)

Wszystko trzeba przemyśleć, przeanalizować, a nie z góry skazywać na niepowodzenie. Nie takie mody ludzie robili.

rosomak1983 - 25-05-2012, 15:07

MKV napisał/a:
Fakt, coś takiego kosztuje mniej więcej 2-3 tys jeśli się tego nie robi samemu tylko w porządnym zakładzie

zmusiłem kiedys kolega zeby zrobił za 200zł ale jak oddawał mówił ze ostatni raz to robi :P :P :P

Derpin napisał/a:
swap gratów z vrki jest rozpracowany na kilkanaście sposobów i wiadomo czego się spodziewać biorąc się za taką walkę, w wypadku swapu samych głowic jest za dużo niewiadomych, jakie i skąd uszczelki pod głowice, z jakim momentem to dokręcić ? jaki pasek rozrządu ? co z wysterowaniem tego ? projekt może i ambitny ale nie na nasze realia.

Jesli glowice pasuja na blok to oznacze ze uszczleki albo z galanta 2.5V6 albo z FTO bo jesli pasuja plug and play to sa te same uszczelki. Wiec nie widze problemu. EDIT lepiej uszczelki z Gala bo psauja na cylinder 2.5V6 ,zakładam ze bloki tych silniku róznia sie srednica tłoka/cylindra.... wiec jednak identyczne nie sa, jedyna róznica srednica dziur na cylinder...
okrecanie głowicy problemem ??? :shock: Normalnie dokrecasz tak samo jak w fto, czyli pewnie identycznie jak w galancie.
Derpin napisał/a:
jaki pasek rozrządu ?

o i tutaj jest problem bo głowica mivec jest wyzsza zdaje sie. Z VR-a przeciez chyba to samo co NA 2.5 wiec nie raczej.
Derpin napisał/a:
co z wysterowaniem tego ?

piggy back (plus ecu z FTO) albo SA... wiec nie za kolorowo...

Anonymous - 25-05-2012, 15:14

dlaczego skreślasz vr2, jednocześnie dając zielone światło dla głowic od FTO które to mają dać niby podobny przyrost mocy ? w takim razie głowice w fto w galu również tylko do jazdy na wprost ;) :P

w wypadku silnika z vrki mamy potem opcję dołożenia skrzyni, wału i tylnego dyfra, gdy tylko najdzie nas taka ochota, do tego Pepi ogarnia temat map dla tego silnika i zrobienie wersji econo, norma czy + nie jest problemem.
więc można wrzucić silnik od vrki ogarnąć mapy na econo czyli jakieś 220 KM i spokojnie będzie to jeździło, do tego zawór upustowy i może też fajnie brzmieć i syczeć :)

zresztą MKV szukał automata więc kolejny atut za tym żeby był to jednak swap gratów z VR :P

rosomak1983 - 25-05-2012, 15:15

Acha jesli dół 2.0V6 rózni sie od 2.5 V6 srednica tłoka/cylnidra tylko to oczywiscie zakładamy pasek z FTO i ma pasowac....
Owczar - 25-05-2012, 15:20

Derpin napisał/a:
dlaczego skreślasz vr2, jednocześnie dając zielone światło dla głowic od FTO które to mają dać niby podobny przyrost mocy ? w takim razie głowice w fto w galu również tylko do jazdy na wprost ;) :P


Przebieg mocy i momentu jest diametralnie inny.

Derpin napisał/a:
w wypadku silnika z vrki mamy potem opcję dołożenia skrzyni, wału i tylnego dyfra, gdy tylko najdzie nas taka ochota, do tego Pepi ogarnia temat map dla tego silnika i zrobienie wersji econo, norma czy + nie jest problemem.
więc można wrzucić silnik od vrki ogarnąć mapy na econo czyli jakieś 220 KM i spokojnie będzie to jeździło, do tego zawór upustowy i może też fajnie brzmieć i syczeć :)


Ale tutaj to już zaczyna się mocna rzeźba.

Derpin napisał/a:
zresztą MKV szukał automata więc kolejny atut za tym żeby był to jednak swap gratów z VR :P


FTO też ma AT.

rosomak1983 napisał/a:
Acha jesli 2.0V6 rózni sie od 2.5 V6 srednica tłoka/cylnidra tylko to oczywiscie zakładamy pasek z FTO i ma pasowac....


Właśnie nie wiem czy różni się średnica czy skok. Jeśli blok jest wyższy to z VR, jeśli taki sam to pewnie z FTO. Różnica głównie w kołach pasowych wałków.

rosomak1983 - 25-05-2012, 15:28

Owczar napisał/a:
Jeśli blok jest wyższy to z VR

w VR-u nie masz miveca i pasej jest taki sam jak w zwykłym 2.5v6.
Owczar napisał/a:
Różnica głównie w kołach pasowych wałków.

ja bym powiedział ze własnie róznica w kołach nie powinna byc zadna....

Owczar - 25-05-2012, 15:30

Ale z tego co pamiętam głowice są DOHC. Zresztą trzeba zapytać Bartka jakie są różnice ;)
rosomak1983 - 25-05-2012, 15:33

Owczar napisał/a:
Ale z tego co pamiętam głowice są DOHC.

A no tak jesli tak jest to masz racje. Zapomniałem ze zwykła V-ka jest SOHC.

Owczar - 25-05-2012, 15:36

Sam myślałem nad tym modem, ale za późno. Wpakowałem już kasę w nowy rozrząd, poskładałem i szkoda było ruszać. A auto wymaga teraz innych napraw więc zarzuciłem temat.
MKV - 25-05-2012, 15:40

Owczar napisał/a:
Ale z tego co pamiętam głowice są DOHC. Zresztą trzeba zapytać Bartka jakie są różnice ;)


Ogólnie rzecz biorąc za dużo zabawy z tym wszystkim a ja nie chce mieć drugiego samochodu z kosmosem pod maską i 100KM z litra pojemności (no dobra - to akurat fajna sprawa :P )

Jeśli zdecyduję się na wzmocnienie silnika to raczej tylko takie podstawowe czyli obróbka głowic, ew jakieś wałki delikatnie "ostrzejsze" ale takie, które będą pracowały na seryjnym komputerze. Podłączenie świnki i wystrojenie to nie problem bo i od tego mam specjalistę ale potem jescze strojenie Staga 6 Plus na podstawie np Ecumastera 3 to już trochę za dużo zabawy może być. Misiek ma jeździć i być niezawodny :)

Swoją drogą zostanę jednak przy manualu - tiptronic czasami by się w korkach przydał ale jednak osiągi i spalanie na manualnej skrzyni mi się podoba - zresztą w podpisie macie statystyki ile mi pali przy dość dynamicznej jeździe (przeważnie spokojnie ale już np z Civicem turbo się ścigałem :P )

Owczar - 25-05-2012, 15:43

MKV napisał/a:
Jeśli zdecyduję się na wzmocnienie silnika to raczej tylko takie podstawowe czyli obróbka głowic, ew jakieś wałki delikatnie "ostrzejsze" ale takie, które będą pracowały na seryjnym komputerze.


To obróbka nie ma sensu bo paliwa będzie dostawał tyle samo a co za tym idzie mocy nie przybędzie.


MKV napisał/a:
ale potem jescze strojenie Staga 6 Plus na podstawie np Ecumastera 3 to już trochę za dużo zabawy może być.


Maks godzina jazdy.

MKV - 25-05-2012, 15:51

Owczar napisał/a:
MKV napisał/a:
Jeśli zdecyduję się na wzmocnienie silnika to raczej tylko takie podstawowe czyli obróbka głowic, ew jakieś wałki delikatnie "ostrzejsze" ale takie, które będą pracowały na seryjnym komputerze.


To obróbka nie ma sensu bo paliwa będzie dostawał tyle samo a co za tym idzie mocy nie przybędzie.


W Swifcie GTi moc mi wzrosła z 105KM do 114KM a moment ze 128Nm do 131Nm ale za to bardzo wzrósł na niskich obrotach i na dole silnik był wyraźnie mocniejszy i to wszsytko na seryjnym komputerze bez żadnego strojenie.
Każdy ECU ma przecież coś takiego jak autoadaptacja - na podstawie danych z różnych czujników komputer wykrywa ile ma podać paliwa a i sama mieszanka po takiej obróbce jest spalana bardziej efektywnie - zmniejszają się opory przepływu w kanałach dolotowych/wydechowym oraz masz optymalizowane gniazda zaworowe i same zawory - jakiś efekt to daje i to potwierdzam przynajmniej w przypadku silnika 1.3 R4 DOHC

rosomak1983 - 25-05-2012, 15:53

Owczar napisał/a:
To obróbka nie ma sensu bo paliwa będzie dostawał tyle samo a co za tym idzie mocy nie przybędzie.

Ma sens jednak niewielki. Zakładajac ze troszke wiecej powietrza dostanie to min przepływka odczyta i skoryguje dawke ???



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group