To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Geometria kół - problemy ze zbieżnością - Lancer CYxA

michaello - 07-01-2015, 16:19

Hubeeert napisał/a:
Dla porządku - wymień obie, ustaw zbieżność i tyle

Dokładnie tak będzie już jestem umowiony na wymianę w ASO (robocizna)

megauchuch - 12-02-2015, 18:04
Temat postu: bicie na kierownicy.. pomocy!
Witam ~~ :)
Bicie na kierownicy zauważyłem niedawno , pierwszy raz kiedy pojechałem ponad 140 autostradą po zakupie samochodu. Wydaje mi się , że był gdzieś mocno uderzone o krawężnik. Badź druga opcja taka, że auto stało całą zime i czekało na lato i opony mogły osiąść .
Robiłem pełny serwis ostatnio , klocki , tarcze, przednie łączniki stabilizatora/ później geometria. Następnie podjechałem wyważyć koła bo myślałem , że to wystarczy, żeby zniwelować bicie .
Dziś po wszystkich wymianach pojechałem na autostrade; bicie zaczyna się ok 130-140 , przy 150-160 się kończy , jest ono dużo mniejsze niż wcześniej przed wymianami i wyważeniem , jednak dalej je czuje .
Jakieś pomysły co jeszcze mogę zrobić ? pod względem technicznym auto jest w 100% sprawne, zawieszenie również. Wina moim zdaniem tkwi w oponach bądź alufelgach ..

[ Dodano: 12-02-2015, 18:14 ]
bicie po wszystkich naprawach i wyważeniu zmniejszyło się o jakieś 60% , jednak jest nadal wyczuwalne...

superges - 12-02-2015, 19:09

Wydaje mi się, że jakiś samochodzie kilka lat temu przyczyną bicia na kierownicy były opony. Zerknij sobie czy jakaś buła Ci gdzieś na oponie nie wyskoczyła.
pablo diablo - 12-02-2015, 19:35

ja w galancie miałem tak po zakupie nowych opon miałem bicie przy wyższych prędkościach, wyważenia nie wiele pomogło więc zareklamowałem, następne były już ok
RalfPi - 12-02-2015, 19:50

A ja miałem takie bicie przy.. błocie w feldze - ale to pewnie tutaj odpada :)
milo - 12-02-2015, 19:56

Wrzuć tylne koła na przód i sprawdz czy na pewno to opony
megauchuch - 12-02-2015, 20:38

wsadzę tylne koła na przód , plus sprawdzę felgi , może jest któraś przekrzywiona . do tego jeśli np. było uderzenie o krawężnik może chyba być starcie się opony i też może bić z tego co mi się wydaje.
tyku - 12-02-2015, 21:15

Dziwne :!: Wulkanizator nie zauważył przy wyważaniu, że felgi lub opony są uszkodzone :?:
brylekVFR - 12-02-2015, 21:21

Dokładnie, podczas wywazania powinno być widać czy coś nie tak z opona czy felga.
megauchuch - 12-02-2015, 21:26

usługa była szybka co oczywiście szybko nie znaczy dobrze, w zakładzie dość ciemno.. opony były bardzo źle wcześniej wyważone i na tym widocznie się skupił , jutro podjadę do tego samego zakładu... może przynajmniej jeśli by wyszło, że coś nie tak jest z felgą bądź oponą uzna to jako reklamacje .. Trzeba bardzo dokładnie sprawdzić bieżnik , może wystarczy zamienić przód z tyłem .
Uwex - 13-02-2015, 08:19

megauchuch- w takim przypadku oponiarz powinien zacząć od sprawdzenia na wyważarce samych felg - przecież i tak miał ściągnięte opony. Dokładnie wtedy widać czy nie bije któraś na boki.
krzychu - 13-02-2015, 08:44

ale wyważarka nie sprawdza wycentrowania koła.... Przynajmniej tak się mi wydaje. Co z tego, że koło jest wyważone skoro jest scentrowane!!! A kręcące się koło musi być zakryte więc jak nie popatrzy pod osłonę czy nie goni na boki to tego nie wykryje...

Do tego możesz mięć krzywą piastę. Jak zmiana przód - tył nie da rezultatu to pomiar bicia czujnikiem zegarowym miejsca gdzie felga styka się z tarczą hamulcową... Jak będzie źle to ściągnąć tarczę i pomiar samej piasty bicie z tego co pamiętam < 0,02mm.

Uwex - 13-02-2015, 11:59

krzychu- widać to na wyważarce bez problemu- przerabiałem to z felgami z Saxo.
krzychu - 13-02-2015, 12:12

Widać znaczy wykrywa sama czy widać na oko?
tyku - 13-02-2015, 12:18

Wyważanie z testem.
"Najnowocześniejsze urządzenia do wyważania wyposażone są zatem w dodatkową rolkę, która dociska koło z siłą ponad 6 tys. niutonów (ok. 600 kg) i tym samym stwarza warunki zbliżone do występujących na drodze podczas jazdy samochodem1.
Podczas takiego wyważania mierzone są wszystkie siły działające na obciążone koło podczas jego obracania. Urządzenie wskazuje w ten sposób, czy problem leży po stronie opony, czy felgi. Może również poinformować mechanika, jak przesunąć oponę na feldze, by niedoskonałości felgi i opony wzajemnie się równoważyły. Jest to tzw. wyważanie z testem drogowym." :shock:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group