| 
				
					| [02-06]Lancer CS0 - jaki olej wlac??
 
 Carloss - 30-11-2015, 11:24
 
 Ja pozostaję przy swoim i olej w skrzyni na pewno wymienię, bo akurat wymieniam sprzęgło nie długo, a 10 letni na pewno świeży nie jest..
 Iwonka - 03-12-2015, 11:03
 
 w 1.6 fabryka zaleca wymienic olej w skrzyni co bodaj 105kkm, w 2.0 jest inaczej?
 
 pozdr
 Alex
 remi - 03-12-2015, 18:42
 
 http://chevron-eu.lubrica...1886a80c61d1be6
 
 
 Może pomże
 michal1986 - 21-12-2015, 21:45
 
 Witam,od 2 tygodni jestem posiadaczem lancera 1.6 z 2004 roku.auto przejechane ma obecnie 175tys od lipca zalozony jest gaz.2ostatnie wymiany lany byl olej 10w40.moje pytanie jest takie, czy mozna zalac 5w40(valvoline) czy juz zostac przy 10w40?nie ma wyciekow itp.
 jaki filtr oleju radzicie?
 Janq - 21-12-2015, 22:39
 
 michal1986, bezproblemowo można wrócić do 5W40 :] Jednak ja bym wybrał coś ze stajni Commy, Gulfa, Midlanda lub LM.
 
 Filtr oleju MANN, Knecht, WIX
 michal1986 - 22-12-2015, 07:43
 
 Janq dziekuje za odpowiedz. Mozesz wyjasnic dlaczego nie valvoline?Jeden z lepszych syntetykow na rynku, ofc wg mnie:).
 Janq - 22-12-2015, 08:40
 
 michal1986, zacznijmy od tego, że nie syntetyk, tylko HC albo HC+. Słyszałem pracę silnika - dokładnie ta sama jednostka na valvo i na Gulfie. Na Gulfie lepiej pracował - ciszej i równiej.
 Carloss - 23-12-2015, 16:01
 
 Zwracam uwagę że ze np.: Valvoline SynPower 5W30 to pełen syntetyk, a nie żaden HC - tak że nie można powiedzieć że dana firma to tylko i wyłącznie HC, lub HC+ ponieważ większość "stajni" ma różne rodzaje olei. Trzeba tylko mocno zwracać uwagę na to co się zamierza kupić.
 MichciuGT - 23-12-2015, 16:25
 
 
  	  | Carloss napisał/a: |  	  | Zwracam uwagę że ze np.: Valvoline SynPower 5W30 to pełen syntetyk, a nie żaden HC | 
 a jesteś w stanie to potwierdzić jakimiś argumentami?
 Carloss - 23-12-2015, 16:27
 
 Muszę odkopać ten temat, ale wiem że ktoś - gdzieś to na bank udowodnił.
 apg2312 - 23-12-2015, 17:09
 
 Znajdź kartę produktu.
 Carloss - 24-12-2015, 09:38
 
 Macie tutaj wszystko:
 
 SynPower™ Motor Oil SAE 5W-30
 
 SAE 5W-30
 API SL/CF
 ACEA A3/B4-10
 MB -229.5
 GM LL-A-025, LL-B-025
 VW 502.00 i 505.00
 BMW LL-01
 Zalecany do użytku jako bezpośredni
 zamiennik
 Fiat 9.55535.G1.
 
 Klasa lepkości SAE 5W-30
 Lepkość, mm2/s w temperaturze
 100 ºC.
 ASTM D-445
 11.9
 Lepkość, mm2/s w temperaturze
 40 ºC.
 ASTM D-445
 71
 Wskaźnik lepkości
 ASTM D-2270
 165
 Lepkość, mPa.s -30°C.
 ASTM D-5293
 <6600
 TBN, mg KOH/g
 ASTM D-2896
 10.2
 Temperatura krzepnięcia, ºC
 ASTM D-5950
 -42
 Ciężar właściwy w temperaturze
 15.6°C. ASTM D-4052
 0.854
 Temperatura zapłonu, PMCC, ºC.
 ASTM D-93
 206
 
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 SynPower™Xtreme MST C3
 
 SAE 5W-30
 API: SN/CF
 ACEA: C3-10
 Przeznaczony do silników do których zalecane są oleje spełniające normę ACEA: A3/B4*
 BMW LL-04
 MB-229.51
 MB-226.5
 Zatwierdzony zgodnie z normą VW 502.00/505.00
 Zatwierdzony stosownie do normy GM Dexos 2 GB2E0307103
 
 Klasa lepkości SAE
 5W-30
 Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC.
 ASTM D-445
 12,0
 Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC.
 ASTM D-445
 70,9
 Wskaźnik lepkości
 ASTM D-2270
 167
 Lepkość, mPa.s –30ºC.
 ASTM D-5293
 <6600
 TBN, mg KOH/g
 ASTM D-2896
 7,6
 Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950
 -42
 Ciężar właściwy przy 15,6°C. ASTM D-4052
 0 852
 Temperatura zapłonu, COC, ºC.
 ASTM D-92
 208
 
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 herr_flick - 03-01-2016, 00:26
 
 Bajer ułatwiający zmianę oleju
   https://www.youtube.com/w...rVdfXZ&index=12
 mkm - 03-01-2016, 13:59
 
 herr_flick, jaki to bajer?
 Kranik zamiast korka?
   Janq - 03-01-2016, 14:14
 
 I można zrobić komuś bajer, i spuścić olej w znacznie szybszy sposób :d
 
 |  | 
 |  |