To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Sigma 24v

mazda10000 - 06-10-2013, 22:00

Właściwie nie bardzo wiem co napisać - Sigma jest krzywa z lewej strony, może z przodu nie była trafiona, ale strona bok, od strony kierowcy oberwał i to zdrowo, na tyle, że nie mogę założyć wahacza- tylna tuleja nie da się przykręcić, jak tuleje były gumowe to Cytryn wziął łoma, mocno naprężał tuleje, a Gumiak przyłapał nakrętki. Brakuje jakichś 5-10mm, myślałem, że może jest to kwestia złego wciśnięcia samej tulei, ale próbowałem założyć jedną i drugą ( przy poliuretanach lewa i prawa są takie same) i nie pasują, a prawej strony obie pasują. Za to po prawej stronie sprężyna ociera o nadkole i to tak dosyć mocno ). Generalnie jest kaszan i mam wrażenie, że już tego nie odkręcę, na szczęście w nadwozie jakichś sporych inwestycji nie robiłem, no ale szkoda.Poszukiwania biorcy, na dobre czas zacząć
Wszyc - 07-10-2013, 19:12

Przykro słyszeć takie rzeczy, ratowanie takiej budy jak masz to byś mógł już tylko sam zrobić jak byś miał mase czasu i miał lekko masochistyczne zapędy bo żaden blacharz by Ci tego nie zrobił gdyż jemu się nie opłaca siedzieć nad tym dłubać nastawiać prostować i wymieniać elementy ramy żaden nie zrobi Ci tego porządnie do tego trzeba psychopaty bez życia osobistego... by to było zrobione porządnie bezpiecznie i zachowaniem struktury samochodu takiej jak wychodził z fabryki :P

Wiec decyzja o nowej budzie jak najbardziej sensowna

GóR3K - 07-10-2013, 20:06

Mazda ja bede miał bude do sprzedania w przeciagu miesiaca bo jestem za granica za dobre pieniadze ta niebieska.
Wszyc - 07-10-2013, 20:21

To jak będziesz miał nową budę to się zgadamy na oględziny czym trzeba się zająć ;) powodzenia
mazda10000 - 07-10-2013, 20:45

Tak jak powiedziałem szukam budy bezwypadkowej, którą trzeba zakonserwować i tyle, lakier ma być w takim stanie, żeby nie trzeba było lakierować całej karoserii. Zastanawiam się nad kupnem całego auta, najchętniej manualem i ewentualnie swap silnika z mojej ( jeżeli byłoby 12v, albo 24v w kiepskim stanie).
mazda10000 - 07-10-2013, 20:58

Tak jak powiedziałem szukam budy bezwypadkowej, którą trzeba zakonserwować i tyle, lakier ma być w takim stanie, żeby nie trzeba było lakierować całej karoserii. Zastanawiam się nad kupnem całego auta, najchętniej manualem i ewentualnie swap silnika z mojej ( jeżeli byłoby 12v, albo 24v w kiepskim stanie). Nie chcę się bawić w usuwaniem korozji, bo nie lubię - o ile grzebanie w mechanice można powiedzieć że sprawia mi przyjemność, o tyle blacharka mnie odrzuca...
angelos - 07-10-2013, 21:34

mazda10000 napisał/a:
Tak jak powiedziałem szukam budy bezwypadkowej, którą trzeba zakonserwować i tyle, lakier ma być w takim stanie, żeby nie trzeba było lakierować całej karoserii. Zastanawiam się nad kupnem całego auta, najchętniej manualem i ewentualnie swap silnika z mojej ( jeżeli byłoby 12v, albo 24v w kiepskim stanie). Nie chcę się bawić w usuwaniem korozji, bo nie lubię - o ile grzebanie w mechanice można powiedzieć że sprawia mi przyjemność, o tyle blacharka mnie odrzuca...

Przekładka przekładką ale to dużo roboty i pieniędzy wiec może lepiej rozejrzeć się za zdrowym egzemplarzem u naszych zachodnich sąsiadów a obecną sigmę sprzedać na części albo sobie zostawić.

mazda10000 - 07-10-2013, 21:44

angelos napisał/a:
Przekładka przekładką ale to dużo roboty i pieniędzy wiec może lepiej rozejrzeć się za zdrowym egzemplarzem u naszych zachodnich sąsiadów a obecną sigmę sprzedać na części albo sobie zostawić.

Taką opcję też rozważam, ale chcę mieć 24v w manualu- mała jest szansa na znalezienie takiej "gotowej" i jeszcze w dobrym stanie, dlatego najchętniej kupiłbym wersję EXE i przełożył silnik wraz z wiązką własnymi rencyma

angelos - 07-10-2013, 21:50

mazda10000 napisał/a:
angelos napisał/a:
Przekładka przekładką ale to dużo roboty i pieniędzy wiec może lepiej rozejrzeć się za zdrowym egzemplarzem u naszych zachodnich sąsiadów a obecną sigmę sprzedać na części albo sobie zostawić.

Taką opcję też rozważam, ale chcę mieć 24v w manualu- mała jest szansa na znalezienie takiej "gotowej" i jeszcze w dobrym stanie, dlatego najchętniej kupiłbym wersję EXE i przełożył silnik wraz z wiązką własnymi rencyma

No racja o zadbaną 24-re w manualu ciężko. Wiesz polskie zimy nie pozostają bez echa na budzie :) wiec EXE to dobry pomysł

mazda10000 - 13-10-2013, 23:58

Nie będę męczył tylko Łukasza - wszystkich Was będę męczył, wertuję wszystkie ogłoszenia na allegro, mobile i na autoscoucie. W Polsce niestety wszystkie ładne Sigmy są nie na sprzedaż, jedynym egzemplarzem wartym uwagi jest ten http://otomoto.pl/mitsubi...-C30124557.html ale nie wiem o czym ten koleś myślał jak wpisywał ten ciąg cyfr w rubryczce cena (może coś w rodzaju "pasjonata sie trafi a oni gupi som, to wezmo")
Na niemieckich stronach jest kilka ciekawych aut
http://www.mobile.de/pl/m.../179282462.html
ta bardzo gdyby była w dobrym stanie blacharskim i z niezłą skrzynią to byłaby idealna - kolorystycznie to dokładnie to czego szukam

http://www.mobile.de/pl/m.../182025989.html

Ta nieźle wygląda, tylko te fotki ( nie znam się za bardzo na fotografiach ) aż biją fotoshopem, co w połączeniu z niekoniecznie Niemiecko brzmiącą nazwą autokomisu daje mi do zrozumienia, że prowadzi go jakiś turecki kuzyn Cytryna, no i cena też wysokawa, jak za gołą Sigmę z początku produkcji.
Ostatnią z mobile ciekawą sztuką jest ta:
http://www.mobile.de/pl/m.../158683693.html
Tutaj też jest golas, odnoszę wrażenie że komis prowadzi jakiś turecki kuzyn Gumiaka, bo jakoś nie chcę mi się wierzyć w ten przebieg - moja Mama Seicentem jeżdżąc tylko do pracy i z powrotem przez 14 lat nakręciła 94 tys... niemniej jednak nie wygląda to na tych zdjęciach źle, cena też nie jest najgorsza...

http://www.autoscout24.de...7504&asrc=st|sr

Ta wygląda na zadbaną, cholernie droga, ale jest najbliżej ze wszystkich aut od Szczecina no i już dosyć długo stoi na sprzedaż, dlatego liczę że morale sprzedającego zostały nieco podłamane :twisted:

No i auto które najbardziej przypadło mi do gustu, chociaż cholernie daleko
http://www.autoscout24.de...7503&asrc=st|sr

24v i manual ze skórą, z prywatnych rąk, przebieg potwierdzałoby brak przetarcia na fotelu kierowcy, ale czy jest aż tak niski jest to trudno stwierdzić z samych zdjęć... no i cena jest kusząca, ale ten kolor jest moim zdaniem paskudny... Ale to nie salon Mitsubishi, żeby aż tak wybrzydzać

Do właścicieli wszystkich aut pisałem wiadomości z prośbą o wysłanie większej ilości zdjęć z newralgicznymi punktami w Sigmie, wtedy będę mógł coś wykluczyć

P.S. Jeszcze raz dziękuję Mmatulkowi za obejrzenie dla mnie zielonej Sigmy z Pruszkowa za 4500. Niestety nie nadaję się dla mnie - z relacji jaką dostałem auto ma fajną skrzynię i silnik, ale buda zeżarta ( końcówki progów i jeden kielich wyraźnie nadgryziony).

mazda10000 - 14-10-2013, 00:50

Zapomniałem jeszcze o jednej http://www.autoscout24.de...-S&id=239139194
mazda10000 - 14-10-2013, 12:53

Panowie, przyszło mi do głowy, żeby wykorzystać trochę naszych niemieckich kolegów. Macie może jakieś kontakty z niemieckimi Mitsumaniakami? Może akurat któryś z nich miałby blisko do jakiegoś auta i mógłby je obejrzeć

Edit :
Pisałem właśnie na niemieckim forum Mitsubishi i czekam na odzew. Jak do tej pory odezwał się tylko jeden sprzedawca, tej ostatniej Sigmy (szara EXE), o tyle dobrze że to jakiś towarzysz zza wschodniej granicy, a ja dosyć dobrze po ruskie gaworiu . Sprzedawca wydawał się w miarę konkretny, na pytanie o rdzy mówił, że w okolicach przedniego błotnika jest kilka purchelków, ale nie ma tragedii, ma wysłać zdjęcia tych purchelków... Zmartwiło mnie to, że na pytanie czy będzie można zdemontować mcphersony, żeby zobaczyć jak wygląda kielich od środka odpowiedział, że nie ma miejsca i raczej nie... co myślicie o niej?

angelos - 14-10-2013, 22:22

Do ściągnięcia kolumny amortyzatora to dużo miejsce nie trzeba. Wystarczy chodnik :D . Dziwne, może boi się widoku kielicha od środka.
wojtas - 14-10-2013, 23:44

Pisałeś do Jujceman-a? Może znajdzie chwilę i Ci pomoże.
mazda10000 - 15-10-2013, 15:38

Napisałem do Juiceman'a, odpada czarna Sigma z Polski. Gość uważa, że jego Sigma, jest przynajmniej tak wartościowa jak całe złoto Plichtów ( może ma je w bagażniku, schowane w kole zapasowym :mrgreen: )

Edit:
Pilnie poszukiwany Mitsumaniak ze znajomością niemieckiego w stopniu przynajmniej komunikatywnym



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group