To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jakie Świece zapłonowe?

m6riano - 12-11-2010, 18:31

http://allegro.pl/swiece-...1307119639.html
coś takiego?
ps. a do 4G63 też pasują, w sensie do lpg?

swinks_UK - 12-11-2010, 18:55

Cytat za Bosch:
"Optymalny zapłon i wysoką trwałość do minimum 30 000 km"

Cytat za Denso VK22:
"a plug with a lifetime of at least 100,000km"

Jak widać Bosch jeszcze nie opanował technologii... :badgrin:

kpawel - 12-11-2010, 19:35

Te świece Bosch Platin-Ir sprzedawane z zastosowaniem do gazu LPG /CNG, więc ich wytrzymałość może się do tego odnosić.
kurak80 - 12-11-2010, 19:36

Wezmę jednak IK 22...kuszą mnie te VK....ale jednak róznica duża w cenie a i inne wydatki też są...no chyba że wyżebram jakiś duży upust w cenie :lol: ....założe i zobaczymy jak sie bedzie misiek sprawował....hehehe co do bosha to sobie samobója strzelili tym tekstem....
swinks_UK - 12-11-2010, 20:00

kpawel napisał/a:
Te świece Bosch Platin-Ir sprzedawane z zastosowaniem do gazu LPG /CNG, więc ich wytrzymałość może się do tego odnosić.

Modyfikacja "do gazu" polega na dobraniu szczeliny i ciepłoty świec. Taki slogan dla nie wiedzących jakie wartości dobrać.

Arturro-86 - 14-11-2010, 20:26

swinks_UK napisał/a:
Powinieneś zauważyć, że na podanej stronie masz dane do:
Denso K22TM-R11 do silnika 6A12 MIVEC.
Podany odstęp dotyczy WŁAŚNIE tej świecy. Tak jak podawane odstępy dotyczą pierwszej świecy. Dalej masz wyszczególnione zamienniki. Na przykłąd są to Denso IK22 i VK22.
Nawiasem mówiąc świec do MIVEC nie poleca się do silników n/a.


Szczerze mówiąc, to zgłupiałem trochę, czytając cały ten temat, ale doszedłem do kilku wniosków (nie wiem, czy słusznych):
-producent zaleca świece o szczelinie 1.1mm, ale do silników z LPG warto założyć świece "zimniejsze" i ze szczeliną 0.8mm

Moje auto po założeniu LPG jest jakoś zmulone, czasem zdarzy mu się nawet przerywać, ale to raczej "pojedyńcze przypadki" a nie jakaś "seria"... chcę wymienić świecę, wcześniej stawiałem na NGK V-line 14, ale przeczytałem masę pozytywnych opinii na temat Denso, także chciałbym kupić coś podobnej klasy jak V-line 14, może K20PR-U11 :?:
I tu mój problem - skoro do LPG lepsze są ze szczeliną 0.8mm - jak to się ma do jazdy na benzynie :?: Bo wiadome, że zawsze kilka km się na benzynie pokona, zanim silnik się na LPG przełączy :-X
A co do wypowiedzi swinks_UK - czy mam się czego obawiać, jeśli założę świecę teoretycznie inną niż zalecana (0.8mm zamiast 1.1mm) :?:

Irydowe IK22 pewnie wytrzymają więcej, ale ja teraz chciałbym też się dowiedzieć, czy sprawa "zmulania" odnosi się do świec, czy może będę miał też do roboty z przewodami albo fajkocewkami, co nie jest tanie :? A po przeczytaniu tego działu dochodzę też do wniosków, że jak się ma niesprawną resztę "podzespołów" odpowiedzialnych za zapłon to świece też na tym cierpią...

P.S. Z góry przepraszam, jeśli moje wnioski są sprzeczne z prawdą, proszę o poprawę :P
No i doradzenie, czy zmieniać na te 0.8mm, czy 1.1mm :mrgreen:

Juiceman - 14-11-2010, 20:53

Masz LPG to zmieniaj na 0.8mm - oczywistą oczywistością jest to, iż mimo LPG też zdarza Ci się jeździć na benzynie. Jak wszystkim :D Także śmiało bez obaw :)
swinks_UK - 15-11-2010, 00:15

Już kilkakrotnie starałem się wyjaśnić co i jak w tym temacie i pewnie jeszcze gdzie indziej na forum... :wink:
1. Dlaczego mniejsza szczelina świec?
Bo mieszanka lpg się "trudniej" zapala (jakiś chemik by sie przydał to objaśnić po ludzku... :D ), więc potrzebujemy stałej i równej iskry. Mniejsza szczelina to większa gwarancja równego przeskoku iskry.
2. Dlaczego "zimniejsze" świece?
Bo spalanie LPG odbywa się przy wyższym afr w stosunku do benzyny, jest to różnica 0.5 do 1.0 AFR. To dużo, bo temperatura spalania takiej mieszanki jest wyższa. Tak więc stosując świece "zimniejsze" o 1 stopień zapobiegamy przedwczesnemu przeskokowi iskry wskutek nagrzania świecy.
Inaczej mówiac te same pryncypia, co przy każdym wysilonym silniku.
W przypadku świec Denso - zakres zalecany przez MMC do Galanta to "20", odstęp to 1.1mm. Świece zimniejsze to "22", tak się składa, że wszystkie to 0.8mm.

m6riano - 15-11-2010, 01:48

czyli np. te świece mają 1,1mm:?
http://allegro.pl/markowe...1312175963.html
w takim razie które mają 0,8mm?

Sticker - 15-11-2010, 03:28

m6riano napisał/a:
czyli np. te świece mają 1,1mm:?
http://allegro.pl/markowe...1312175963.html
w takim razie które mają 0,8mm?


Denso IK22
http://allegro.pl/swieca-...1280672514.html

Tomek - 15-11-2010, 10:16

Sticker napisał/a:
m6riano napisał/a:
czyli np. te świece mają 1,1mm:?
http://allegro.pl/markowe...1312175963.html
w takim razie które mają 0,8mm?


Denso IK22
http://allegro.pl/swieca-...1280672514.html


tak jak napisał swinks_UK wszystkie 22-ójki maja 0.8
np VK22, ktore ciezko dostac, dlatego ja kupilem IK22 i daja rade

marcinzam - 15-11-2010, 11:21

ja mam IK20 i dają radę na gazie i benzynie
pablo diablo - 15-11-2010, 12:49

ja zakupiłem te http://cgi.ebay.co.uk/ws/...e=STRK:MEWNX:IT
zobaczymy jak będą dziać

swinks_UK - 15-11-2010, 13:19

Ale tu nikt nie pisze, że MUSZĄ być takie a takie, tylko, że MOGĄ być również takie a nie inne. :D
Ja przecież też jeżdżę na innych: IK24. :wink:

marcinzam - 15-11-2010, 13:28

pablo diablo ,masz gaz w aucie ? bo do twojego zalecane są ik20


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group