To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Centralny zamek

plecho1 - 20-09-2011, 16:22

Centralny chyba masz w drzwiach kierowcy więc nową centralkę najlepiej chyba będzie umieścić nad nogami kierowcy. Bo jeśli umieścisz ją w drzwiach to do kierunków i do klapy będziesz musiał ciągnąć przewody z drzwi. A przy bezpiecznikach powinieneś znaleźć wszystkie potrzebne przewody.
+ można podłączyć z każdego miejsca gdzie jest ciągle napięcie, - gdzieś do masy, najlepiej gdzie są przykręcone jakieś masy do karoserii.
Zasilanie do siłownika klapy może iść bezpośrednio z modułu jeśli konstrukcja modułu tak przewiduje, masę do siłownika możesz wziąć z jakiejś masy w klapie. Przeważnie kanał dodatkowy jest zrobiony na przekaźniku ale trzeba o tym dokładnie doczytać w instrukcji modułu bo jeśli jest to tylko sygnał sterujący to do zasilenia siłownika trzeba wykorzystać przekaźnik.

sipex - 20-09-2011, 16:47

centralke z tego co się doczytałem własnie jest nad nogami kierowcy..kierunków nie podłaczam tylko otwieranie klapy,a da rade podłaczyć tak ten nowy moduł żeby stary usunąć ,a wszystko by działało jak na orginale?wtedy zasilanie wziołbym z orginalnego kabla żeby nie kabinować zabardzo..troch się boje że coś spalić moge :P
plecho1 - 20-09-2011, 21:40

Da się, tylko jak pisałem wcześniej, aby centralny działał też z kluczyka, centralka musi mieć taką możliwość. A jeśli nie ma to trzeba zastosować moduł do samych siłowników i dopiero do niego podłączyć sterownik z pilotami co równa się z zostawieniem oryginalnej centralki.
sipex - 20-09-2011, 21:49

plecho1,

no to w piątek montuję :P jakbym coś nie wiedział będe pisał :P dzięki za wszelkie info :wink:

plecho1 - 20-09-2011, 22:35

Spoko. Nie wiem co do końca planujesz ale ja bym zostawił oryginalną i podpiął do niej nową. Jest to najprostsze rozwiązanie.
sipex - 25-09-2011, 18:30

plecho1,
zamontowałem centralke według Twoich wskazówek i wszystko smiga jak należy :) tylko długo zeszło bo te orginalne kable strasznie krótke i ciężko było je ładnie pozarabiać :P kalpa w bagażniku też działa z pilocika :D dzięki wielkie za pomoc pozdrawiam.

plecho1 - 25-09-2011, 21:30

Nie ma za co :)
Pozdrawiam.

ALEX-77 - 19-06-2012, 01:04

Hejka,zdecydowałem się w końcu autoalarm wziąłem model "Vulcan v2 :| " mam zamiar sam go podłączać :D ma sterować oryginalnym centralnym zamkiem ,i tu mam do was prośbę,czy ma ktoś może rozpiskę kolorów przewodów do Galanta po drugim lifcie tzn.2001r. najbardziej mi zależy jakie kolory mają przewody centralnego zamka,krańcówek drzwiowych ,+po właczeniu zapłonu,wyczytałem juz że do centralnego najlepiej podłączać się pod drzwi pasażera :) znacznie ułatwiło by mi to pracę w poszukiwaniu odpowiednich przewodów,w jakie miejsca się najlepiej (najwygodniej) wpinać,gdzie umieścić centralkę itp.,z góry dzięki :wink: a oto schemacik :


sampler - 19-06-2012, 09:01

Opis masz na stronie 7 tego tematu. W aucie po lifcie najlepiej sie wpinac przy etac-sie bo tam masz wszystkie potrzebne kable. Przy drzwiach nie ma sensu bo tam znika masa po zmianie stanu.
Kolory od +, kierunkow i krancowek musisz sam znalezc. Kierunki i krancowki prosto znajdziesz wystarczy dobrac sie do tych elementow i okreslic kolor kabla.

[ Dodano: 19-06-2012, 09:03 ]
dodam jeszcze ze do sterowania fabrycznym CZ wystarczy tylko przerzucane wyjscie "-" z autoalarmu na dwa kable. U ciebie widze ze wychodzi wiecej kabli na CZ

ALEX-77 - 20-06-2012, 23:25

Jestem na etapie montażu alarmu ,a więc co mogę na tą chwilę potwierdzic to to że w Galancie po drugim lifcie tzn.2001r. kolory przewodów są następujace.
Kierunkowskaz lewy - Różowy z zielonym paskiem

Kierunkowskaz prawy - Zielony z czarnym paskiem i srebrnymi kropkami

Krańcówka drzwi - Zielony z czerwonym paskiem i srebrnymi kropkami

+ po włączeniu zapłonu (ON) - Biały z czarnym paskiem (wiążka w kierwnicy)

Centralny zamek otwieranie - Fioletowy z białym paskiem

Centralny zamek zamykanie - Jasnozielony z czerwonym paskiem

Przewód rozrusznika (+ w momencie startu silnika) - Czarny z żółtym paskiem (wiązka w kierownicy)

To wszystko ,myślę że pomoże potomnym :wink:

komarsnk - 21-06-2012, 12:32

ALEX-77 napisał/a:

To narazie tyle muszę jeszcze znaleść jaki kolor ma przewód rozrusznika (jest mi potrzebny pod przekaznik blokady zapłonu )
jak będę mial wszystko to naturalni uzupełnę :wink:

Kolego ale to rozrusznika nie ruszaj jak chcesz zapłon odciąć ;)
Z tego co pamiętam to odcięcie zapłonu obsłuży taki gruby biało-jakiś kabel w wiązce ze stacyjki (mam przedlifta). Sprawdzę i dam znać.

ALEX-77 - 21-06-2012, 20:22

komarsnk napisał/a:
ALEX-77 napisał/a:

To narazie tyle muszę jeszcze znaleść jaki kolor ma przewód rozrusznika (jest mi potrzebny pod przekaznik blokady zapłonu )
jak będę mial wszystko to naturalni uzupełnę :wink:

Kolego ale to rozrusznika nie ruszaj jak chcesz zapłon odciąć ;)
Z tego co pamiętam to odcięcie zapłonu obsłuży taki gruby biało-jakiś kabel w wiązce ze stacyjki (mam przedlifta). Sprawdzę i dam znać.


odciecie zapłonu to Biały z czarnym paskiem (czyli + po właczenie no pozycję "ON" i w niego się wpinasz ,ale również musisz przeciąć przewód rozrusznika i wpiąć się przekaznikiem ,właśnie tak mam zrobione i działa jak należy :wink:

ps.zobacz na schemat .

komarsnk - 21-06-2012, 20:49

ALEX-77 napisał/a:
ale również musisz przeciąć przewód rozrusznika i wpiąć się przekaznikiem ,właśnie tak mam zrobione i działa jak należy :wink:

ps.zobacz na schemat .

Ale tylko wtedy kiedy chcesz, żeby rozrusznik też nie kręcił ;)
To już lepiej zrobić odcięcie na sam rozrusznik - po co dwa zabezpieczenia tego samego :)

plecho1 - 21-06-2012, 20:49

Można też w ten sposób odciąć inny ważny dla pracy auta obwód, może zasilenie wtryskiwaczy czy zapłonu. Odcinając obwody działające na grubych przewodach, trzeba pamiętać, aby przekaźnik odcinający był przystosowany do prądu płynącego w danym obwodzie i aby przewody biegnące do styk przekaźnika były o takich samych przekrojach jak odcinany obwód. Jeśli przewody będą sporo cieńsze, to taka zabawa może skończyć się pożarem.
komarsnk - 22-06-2012, 12:59

plecho1 napisał/a:
trzeba pamiętać, aby przekaźnik odcinający był przystosowany do prądu płynącego w danym obwodzie i aby przewody biegnące do styk przekaźnika były o takich samych przekrojach jak odcinany obwód. Jeśli przewody będą sporo cieńsze, to taka zabawa może skończyć się pożarem.

Dlatego też właśnie osobiście nie pchałbym się w odcinanie rozrusznika bo prądy tam niemałe lecą i można sobie "bidy" napykać :doubt:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group