[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Sprawdzajcie łańcuch rozrządu! Spostrzeżenia własne i opinie
gaciar - 18-05-2015, 10:57
Witam,
Do lektury niniejszego wątku skłonił mnie fakt, że ostatnio po uruchomieniu silnika i lekkim dodaniu gazu przy obrotach rzędu 1500 słychać taki metaliczne tarcie przez ułamek sekundy.
Nie są to co prawda objawy jak na filmikach zamieszczonych na yt, ale zaniepokoiły mnie te objawy z racji, że auto powoli dobija do 100.000km. Z opinii na forum wynika, że rozciągnięty rozrząd ciężko wyłapać na słuch a tu jest ewidentny sygnał akustyczny - jak ktoś kiedyś pociągnął za linkę od kosiarki spalinowej przy odpalonym silniku to będzie wiedział o co chodzi
W wolnej chwili zamieszczę materiał dowodowy (teraz jestem w delegacji), ale że nie daje mi to spokoju to chciałbym poznać Wasze opinie. Wrażenie jest takie, jakby coś rezonowało (sprawdzane na luzie po odpaleniu silnika) - może to układ wydechowy? Dźwięk ewidentnie od strony silnika.
pablo diablo - 19-05-2015, 21:50
nikt ci na dźwięk nie powie czy to jest łańcuch do wymiany czy nie, To jak wróżenie z kuli. Ja miałem drgania buczenie i rożne dźwięki o które podejrzewałem wszystkie usterki silnika jakie istnieją a okazało sie że to mały kamyczek miedzy chłodniczą sobie drgał, tak wiec diagnoza ciężka, przy przeglądzie poproś by to sprawdził
howardo2 - 20-10-2017, 08:41
[ Dodano: 17-03-2015, 09:07 ]
RalfPi napisał/a: | Chciałem się tylko podpytać jaką technikę jazdy preferujecie/stosowaliście ? |
Unikać niskich obrotów, z wysokimi rozgrzany silnik poradzi sobie doskonale.
Pozdrawiam[/quote]
A jak to się ma do CVT ?
Pioszy - 24-10-2017, 18:30 Temat postu: [CY3A 1.8] LANCER 2008- silnik4b10 - trzeba pilnowac łańcuch rozrządu, mi sprawił problem ostatnio przy przebiegu 130 tys, musze poszukac silnika ,ale problem bo nie ma, może ktoś ma jakąś radę
kosaisierp1988 - 03-01-2018, 21:03
Witam
po wymianie oleju dziś , pozwoliłem zdjąć sobie pokrywę zaworów by zapytać się was czy to już koniec łańcucha czy można jeszcze parę miesięcy pojeździć zanim się go na lato wymieni?
oto Film
https://www.youtube.com/watch?v=r254fbTQN84
komajaro - 09-01-2018, 09:30
Jak przejrzalem pare filmikow na internetach to twoj wyglada dobrze, nie telepie sie na boki - chyba testem dobrym jest "pokrecenie" reczne jak w rowerze i sprawdzenie czy sie nie wygina dziwne, tylko caly czas jest ladnie naprezony.
Ale lepiej poczekac na opinie tych co sie znaja.
miśko1977 - 10-01-2018, 06:51
W ten sposób to trochę jak wróżenie.
Moim zdaniem trzeba zobaczyć w jakim stanie są ślizgi.
SCORPlON - 10-01-2018, 11:03
U mnie przy przebiegu ok. 130 000 km podczas wymiany wariatora - koła zmiennych faz rozrządu również wyszło po sprawdzeniu, że łańcuch rozrządu jest bardzo rozciągnięty. (czyli do wymiany). Modele przedliftowe do 2010: niestety ale trzeba bardzo uważać na łańcuch.
lurek - 11-01-2018, 12:56
SCORPlON napisał/a: | U mnie przy przebiegu ok. 130 000 km podczas wymiany wariatora - koła zmiennych faz rozrządu również wyszło po sprawdzeniu, że łańcuch rozrządu jest bardzo rozciągnięty. (czyli do wymiany). Modele przedliftowe do 2010: niestety ale trzeba bardzo uważać na łańcuch. |
Czy miałeś jakieś objawy, np. stukanie, falowanie obrotów?
SCORPlON - 13-01-2018, 16:58
lurek napisał/a: | SCORPlON napisał/a: | U mnie przy przebiegu ok. 130 000 km podczas wymiany wariatora - koła zmiennych faz rozrządu również wyszło po sprawdzeniu, że łańcuch rozrządu jest bardzo rozciągnięty. (czyli do wymiany). Modele przedliftowe do 2010: niestety ale trzeba bardzo uważać na łańcuch. |
Czy miałeś jakieś objawy, np. stukanie, falowanie obrotów? |
Falowania obrotów nie miałem. Silnik zaczął głośniej pracować i tylko przy samym odpalaniu na zimnym było słychać takie lekkie "klekotanie" które ustawalo po paru minutach.
howardo2 - 14-01-2018, 17:35
Jak sprawdzić czy mam auto poliftowe?
kosaisierp1988 - 15-01-2018, 20:49
SCORPlON napisał/a: | lurek napisał/a: | SCORPlON napisał/a: | U mnie przy przebiegu ok. 130 000 km podczas wymiany wariatora - koła zmiennych faz rozrządu również wyszło po sprawdzeniu, że łańcuch rozrządu jest bardzo rozciągnięty. (czyli do wymiany). Modele przedliftowe do 2010: niestety ale trzeba bardzo uważać na łańcuch. |
Czy miałeś jakieś objawy, np. stukanie, falowanie obrotów? |
Falowania obrotów nie miałem. Silnik zaczął głośniej pracować i tylko przy samym odpalaniu na zimnym było słychać takie lekkie "klekotanie" które ustawalo po paru minutach. |
Dokładnie tak samo. Temu pojutrze wymiana łańcucha kpl.
z allegro zakupiony za 660 zł u znajomego umówiony na usługę w granicach 200 - 250 zł.
Pytanie czemu wymieniałeś wariator ? awaria / zużycie ?
SCORPlON - 18-01-2018, 10:11
kosaisierp1988 napisał/a: | SCORPlON napisał/a: | lurek napisał/a: | SCORPlON napisał/a: | U mnie przy przebiegu ok. 130 000 km podczas wymiany wariatora - koła zmiennych faz rozrządu również wyszło po sprawdzeniu, że łańcuch rozrządu jest bardzo rozciągnięty. (czyli do wymiany). Modele przedliftowe do 2010: niestety ale trzeba bardzo uważać na łańcuch. |
Czy miałeś jakieś objawy, np. stukanie, falowanie obrotów? |
Falowania obrotów nie miałem. Silnik zaczął głośniej pracować i tylko przy samym odpalaniu na zimnym było słychać takie lekkie "klekotanie" które ustawalo po paru minutach. |
Dokładnie tak samo. Temu pojutrze wymiana łańcucha kpl.
z allegro zakupiony za 660 zł u znajomego umówiony na usługę w granicach 200 - 250 zł.
Pytanie czemu wymieniałeś wariator ? awaria / zużycie ? |
Po podłączeniu do kompa wychodził błąd P0011. Po sprawdzeniu "naocznym" było widać, że wariator - koło jest bardzo zużyte. Wymieniłem zarówno na wałku dolotowym jak i ssącym.
PaczekDNA - 23-01-2018, 16:10
Przy przebiegu 107 000 km wymieniłem rozrząd w Lancerze. Napinacz był wypchnięty do połowy.
Lancer 2011
1,8 przystosowany do LPG.
Zawory w nienaruszonym stanie:)
kosaisierp1988 - 24-01-2018, 07:57
Wymiana rozrządu nie dała efektu dalej puka na zimnym. mniej ale dalej
|
|
|