To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

jAZZMAN - 08-05-2014, 10:01

tomek84 napisał/a:
teraz rozumiem Twoją logikę
choć nie jest to moja logika

I stąd różnorodność pomysłów ;)

tomek84 napisał/a:
OT i RB

Ja piszę o swoim EA-VR, ale z myślą o innych pojazdach ;P


tomek84 napisał/a:
a i dodam, że Twoja logika i warunki do spełnienia podobają się Tobie, ale niekoniecznie wszystkim innym
także jakby już implementować takie TT w UKP, to dać możliwość userowi setupowania swoich warunków z listy i będzie git

Oczywiście, tak samo jak z funkcją LPG czy przypominania o światłach - nie używasz w UKP to nie włączasz.


Ja nie forsuję swojego pomysłu. Jak nie przejdzie to kupię TT i po sprawie ;) Jest tak jak mówisz, pomysł podoba się mi a nie musi komuś innemu... Mi brakuje w aucie porządnego TT więc rzuciłem hasło ;)

mar111cin - 11-05-2014, 09:21

Jaka jest aktualna cena dla mitsumaniaków? I montował ktoś z pomarańczowym podświetleniem ekranu? Jak widać to w dzień, dobrze widać same literki, bez rzucającego się w oczy pomarańczowego koloru?

Nabyłem nowy sprzęt, który będę musiał doposażyć :lol:

WreX - 04-07-2014, 14:57

Mam takie pytanie w sumie to dwa a mianowicie:

Mam taki problem z błędem pomiarowym napięcia z akumulatorze na UKP głównie chodzi o to, że miernikiem wskazuje np 12,45v a na UKP to jest tak napięcia szaleją od 11,8v do 12,3 i w koło się waha i nie stabilizuje, myślę, że to może być zimny lut ale nie wiem w którym miejscu albo czy to może być z czymś innym związane.

Kolejna sprawa to w sumie pytanie, czy jak się przekręca zapłon wtryskiwacze się otwierają ? bo to że pompka pracuje około 1-2 sekund to wiem, ale czemu UKP wyłapuje "strate" paliwa po przez samo przekręcenie na zapłon to tego już nie wiem... tak powinno być ?

bialyjayz - 05-07-2014, 01:54

może mi ktoś podpowiedzieć jakim kablem podpiąć się pod UKP, gdzie znajdę tę kostkę(prawdopodobnie) oraz jakim programem. Bym był bardzo wdzięczny za linki do kabla.
tws - 11-07-2014, 18:42

@Wrex,
- po przekręceniu zapłonu na wtryski jest podawane zasilanie - przez chwilę jest stan nieustalony, jednak błąd z tym związany jest minimalny
- kalibracja woltomierza jest w ustawieniach zaawansowanych. Jak pływa napięcie to sprawdź na oscyloskopie czy też pływa - może jest z mało wydajnego źródła pobrane lub jakieś inne zakłócenie. Sprawdź też gniazdo bezpiecznika - może nie kontaktuje.

@bialyjayx kabel USB typ A/B - identyczny jak do drukarki, najlepiej HS (high-speed), ekranowany. Soft jest na stronie (w zależności którą wersje posiadasz) http://www.reveltronics.c...oftware/polish/


A teraz najważniejsze...

Szukam osób chętnych na testy UKP bety 2.5.9, w szczególności zależy mi na przetestowaniu nowych funkcjonalności. Lista zmian na chwilę obecną na dole postu.
Wymagany moduł w wersji 2.5.x. Mile widziane osoby, które dużo na co dzień użytkują auto.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany proszę o kontakt na mail (info at reveltronics.com) lub PM'a - w najbliższym czasie podeślę link do bety.
W szczególności interesują mnie testy pogrubionych funkcji.

------------------------------------------------------
UKP 2.5.9 beta:
- dodano tłumaczenia na język rosyjski
- dodano możliwość pomiaru RPM na podstawie osobnego sygnału (wejście współdzielone z LPG),
- dodano wskaźnik biegu (2 metody pomiaru: na podstawie czujnika analogowego lub na podstawie przełożeń, tzw. gear ratio RPM/VSS),
- dodano metromierz off-road (pomiar dystansu częściowego w [m], dystansu całkowitego w [km], tryby pracy forward/reverse/freeze),
- dodano pomiary drogi i czasu hamowania (możliwość zdefiniowania do 3 przedziałów, np. 50-0 km/h, 90-0 km/h, 120-0 km/h itd.) - uwaga: do dokładnych pomiarów wymagana stała drogi <0.2 [m/imp],
- dodano ekran z podsumowaniem trasy (wyświetlany automatycznie po zakończeniu podróży), a na nim statystyki od ostatniego uruchomienia silnika: czas podróży, przebyty dystans, zużyta ilość paliwa, średnie zużycie paliwa oraz koszt podróży. Możliwość ustawienia czasu wyświetlania podsumowania (0-180 sekund),
- rozbudowano system alertów (dodano ostrzeżenia dla wejść z czujników analogowych, tj. ciśnienia (boost/vacuum), afr oraz egt - możliwość konfiguracji podobnie jak w przypadku temperatur)
- dodano obsługę modułu CR-PWM dla silników diesla z common-rail (dokładny pomiar zużycia paliwa dla wtryskiwaczy elektromagnetycznych we wszystkich silnikach common-rail)

- licznik TRIP jest przechowywany w pamięci zewnętrznej (wartości są pamiętane po zaniku zasilania),
- alerty są aktywowane po 5 sekundach od uruchomienia silnika (opóźnienie wprowadzone w celu wyeliminowania fałszywych pomiarów - np. niższego napięcia akumulatora podczas rozruchu silnika),
- wydłużono czas uśredniania odczytu poziomu paliwa z czujnika,
- poprawiono wykrywanie włączonych świateł kiedy auto zostanie uruchomione już z włączonymi światłami lub kiedy auto zostanie zgaszone z włączonymi światłami
- usprawniono zarządzanie energią, tj. 53% niższy pobór prądu w stosunku do poprzedniej wersji w trybie czuwania. Ponadto wprowadzono tryb głębokiego uśpienia, który pozwala zaoszczędzić kolejne 29% energii (w trybie głębokiego uśpienia nie działa zegar).

WreX - 11-07-2014, 19:38

tws napisał/a:
- po przekręceniu zapłonu na wtryski jest podawane zasilanie - przez chwilę jest stan nieustalony, jednak błąd z tym związany jest minimalny


Minimalny nie minimalny przy montażu wzmacniacza (i kilkunastu przekręceniach zapłonu) 0,5 litra mi zniknęło, a kiedyś w tripie pokazało że jechałem 223km/h :mrgreen:

A co do update'u mógłbyś wprowadzić liczbę do setnych ? tzn jak jest powiedzmy 30,5l to żeby było 30,54l i jak mogę się poczepiać to RPM są tylko 600,700,800, nie mogłoby być np 654 albo coś? albo chociaż co 10 ? a nie co 100 ?

bialyjayz - 12-07-2014, 01:51

tws napisał/a:
@bialyjayx kabel USB typ A/B - identyczny jak do drukarki, najlepiej HS (high-speed), ekranowany. Soft jest na stronie (w zależności którą wersje posiadasz) http://www.reveltronics.c...oftware/polish/

Wielkie dzięki za zainteresowanie :)

WreX - 12-07-2014, 21:16

tws, a co do napięć:




I to na UKP tak sobie lata od 11,6v do 12,4v co jest nie tak ?
(pomiary oczywiście w tej samej chwili)

tws - 14-07-2014, 10:13

Multimetr uśrednia z 1 sekundy pomiar, a UKP działa bardziej jak oscyloskop (aby wychwytywać spadki na alerty) - powinieneś sprawdzić przebieg napięcia na oscyloskopie. Ponadto:
- mierzysz na wejściu UKP?
- w UKP jest kalibracja napięcia, ale jak pływa to nic nie da, najpierw trzeba dojść czemu pływa..

WreX - 14-07-2014, 13:18

tws napisał/a:
- w UKP jest kalibracja napięcia, ale jak pływa to nic nie da, najpierw trzeba dojść czemu pływa..


Może to być wina starego zużytego akumulatora ?

sveno - 14-07-2014, 13:22

WreX napisał/a:
Może to być wina starego zużytego akumulatora ?
raczej nie, może to być wina walniętego regulatora napięcia lub za niskich obrotów biegu jałowego.
tws - 14-07-2014, 13:23

Akumulator na 99% nie (może być spadek napięcia przy różnym natężeniu prądu, ale to by musiało się dynamicznie samo natężenie zmieniać).
Moim zdaniem może alternator siać, ale wtedy by to było tylko na chodzącym silniku.
Tak jak powiedziałem, oscyloskopem trzeba sprawdzić wejście na UKP - czy takie zasilanie już dochodzi do UKP czy to UKP nie poprawnie odczytuje. Jakbyś mógł podjechać to mogę na poczekaniu sprawdzić u Ciebie to zasilanie na oscyloskopie.

Wszystkie kwestie techniczne zapraszam na mail.

WreX - 14-07-2014, 15:15

sveno napisał/a:
raczej nie, może to być wina walniętego regulatora napięcia lub za niskich obrotów biegu jałowego.


Miałem na myśli akurat na wyłączonym silniku, no bo jak wiadomo po "regeneracji" to jedynie to mi alternator ładuje przy obrotach powyżej 1200rpm a poniżej to jest 12,3v-12,7v.

tws, jeszcze tylko zapytam, może to być np zimny lut na zasilaniu UKP ?
Trochę za daleko mam do Ciebie, żeby podjechać.

milo - 14-07-2014, 20:56

WreX w którym miejscu mierzysz napięcie miernikiem :?:
tresorex - 14-07-2014, 21:47

Wygląda jakby mierzył na + i - od akumulatora bo w tle widać błotnik auta od strony aku...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group