To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

robertdg - 14-12-2013, 19:49

Zdania są podzielone, jednakże szkoły doskonalenia jazdy uważają aby lepsze opony dawać na tył, bo w sytuacjach poslizgu łatwiej wyprowadzić wóż, wiąze się to jednakże z gorszą przyczepnością osi napędowej (napęd przedniej osi)
Tomek - 14-12-2013, 20:02

Cytat:

Zdania są podzielone, jednakże szkoły doskonalenia jazdy uważają aby lepsze opony dawać na tył, bo w sytuacjach poslizgu łatwiej wyprowadzić wóż, wiąze się to jednakże z gorszą przyczepnością osi napędowej (napęd przedniej osi)


ja tak zakładam opony w lecie
w zimie jednak zakładam lepsze na przód, w razie potrzeby wyjechania z zaspy, itp

Thunderbolt - 14-12-2013, 20:32

Wyszedłem z tego samego założenia. Wolałem sie jednak upewnić.
Remington - 14-12-2013, 22:23

Jakie jest najlepsze ciśnienie w oponach w 215/45/17 i z tyłu 225/45/17 ?
Szwagroz - 16-12-2013, 08:23

215/45/17 - ja mam ciśnienie 1,9 i jest git
Hugo - 16-12-2013, 08:41

Szwagroz napisał/a:
215/45/17
Mało.
PIOTR_FOTO - 16-12-2013, 09:42

Gdzieś na naszym forum ktoś podawał, że w instrukcji obsługi Mitsubishi zaleca:
    przód 2,2 bar
    tył 2,0 bar
Wartości te dotyczą właśnie opon 215/45/17. Przy jeździe z kompletem pasażerów, przy jeździe powyżej 160 km/h lub przy ciągnięciu przyczepy wartości ciśnień należy zwiększyć, ale o ile to w tej chwili nie wiem.

Marcino - 16-12-2013, 09:52

Ja tam i do 195/65/15 ładuje 2.4 przód 2.3 tył i jest git.
fergul11 - 16-12-2013, 10:16

PIOTR_FOTO napisał/a:
wartości ciśnień należy zwiększyć, ale o ile

Uśrednia się dla każdego rozmiaru opon o 0.2 .
Kiedyś doświadczony wulk....or doradzał , że dla opon bezpieczniejsze jest ciśnienie robocze o 0.2 atm większe od zalecanego .
Ale coś za coś oszczedzasz oponę ,męczysz zawias i odwrotnie męczysz zawias oszczędzając oponę :mrgreen: czy jakoś tak .

Marcino - 16-12-2013, 10:46

Cytat:
Ale coś za coś oszczedzasz oponę ,męczysz zawias i odwrotnie męczysz zawias oszczędzając oponę czy jakoś tak .
_________________

No to ja męczę zawias....szczególnie przedni. Ale dobrze mi się jedzi z wyższym cienieniem w standardowych 15"

arturj123 - 16-12-2013, 13:34

Nie warto dawać dużego ciśnienia dla 17', o ile się nie mylę to przy np.
- ciśnieniu 2.4 przód, 2.2 tył - na zimnym silniku (zimnych oponach), to po rozgrzaniu na dłuższej trasie robi się nawet 2.7/2.5 - czyli twardo
Tak wynika z moich obserwacji :)

WreX - 16-12-2013, 16:35

Bartek kiedyś podawał rozpiskę wszystkich ciśnień dla opon i rozmiarów:

195/65R15 Przód 2.3 Tył 2.0
205/60R16 Przód 2.4 Tył 2.1
215/45R17 Przód 2.4 Tył 2.2
215/50R17 Przód 2.5 Tył 2.4
225/45R17 Przód 2.6 Tył 2.4


Ja bym lepsze ogumienie dawał na przód bo środek ciężkości jest bliżej przedniej osi, w ogóle mamy bardzo dociążone przody a już szczególnie widać przy hamowaniu... ale to tylko moje zdanie.

Szwagroz - 16-12-2013, 19:04

WreX, i dlatego lepsze musza byc na tylnej osi. fizyki nie oszukasz chyba ze lubisz bączki kręcić
WreX - 16-12-2013, 19:18

Szwagroz, http://www.opony.com.pl/a...-przod/?id=1069
dmi - 17-12-2013, 23:44

Na wiosnę będę musiał zmienić opony, jakie polecacie? No niestety ale chyba używki kupię, max 150zł za sztukę.215/45R17 lub 215/50R17


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group