[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Amortyzatory.
Marcino - 24-09-2014, 13:40
zmień na zwykłe amorki i zwykłe spręzyny nawet uzywane a koszt będzie i tak niższy niż jednogo nowego NIvo.
SnowDevil - 24-09-2014, 14:43
dzwoniłem do ASO i podałem im VIN, sprzwdzili i powiedzieli ze powinienem miec normalne zawieszenie a jezeli jest inne to pewnie ktoś wcześniej zamontował (jakiś wynalazek) bilstein'a. Podobno są jakies amory z tą sprężyną dodatkową i zawieszenie jest regulowane ale ręcznie i to własnie może być to zawieszenie Bilstein'a.
do tej pory jak załadowałem auto na full + box i 4 osoby na pokładzie to auto nie osiadło nawet odrobine. Chciał bym żeby tak zostało. Jak przejezdzam przez progi zwalniające z predkością ponad 5 km/h to auto aż podskakuje z tyłu (bez obciążenia).
Czy to jest typowy Nivo?
KsiadzRobak - 24-09-2014, 14:49
Nie wygląda na nivo. A sprężyny wyglądają bardzo masywnie, jakby były zamontowane przednie na tył (da się, pasują p'n'p)
Marcino - 24-09-2014, 15:05
Nivo ma bardzo cienkie sprężyny na tyle
SnowDevil - 24-09-2014, 15:13
to co to qurde za zawieszenie jest u mnie??
Marcino - 24-09-2014, 15:17
Nie widzę zdjęcia, wiec niewiele mogę powiedzieć. Ale może są amorki pasujące do galanta a spręzyny dorobione. Ja jeżdze na dorabianych z tyłu już kilka lat, a amorki mam sachsa z poprzedniego modelu:)
SnowDevil - 24-09-2014, 15:27
wgrałem zdjęcie od nowa na innym portalu. widać teraz?
Marcino - 24-09-2014, 17:14
z domu widzę, to nie jest Nivo:) zrszta na FB tez masz napisane już.
Wstaw zwykły amorek ale zostaw te sprezyny i bedzie twardo.
SnowDevil - 24-09-2014, 18:06
dzięki, tak raczej zrobie tylko teraz mam dylemat czy montować standardowe KYB Excel-G czy może połasić się na Bilstein B6 lub nawet B8 (drogo ale i tak taniej niż nivo)
EDIT:
Japaneze zaproponował mi amory na tył Monroe Reflex - ktos cos wie o nich?
89mask - 22-10-2014, 19:02
Witam, nadeszła już pora na wymianę moich NIVO na zwykłe amorki. Przestudiowałem ten temat, jednak mam kilka wątpliwości. Poniżej przedstawiam planowane zakupy:
1.Amortyzatory : KYB Excel-G (148 zł szt.) lub MONROE Reflex (122 zł za szt)
2.Sprężyny: KYB 118 zł za sztukę lub MONROE 130 zł za sztukę
3.Zestaw osłon i odbojów (obie strony) - 60 zł
4."tulejki" 84 zł
5. ???
Zastanawiam się czy wybrać KYB czy MONROE- ktoś z was jakieś doświadczenia ma z tym związane, aby mógł pomóc mi wybrać?
Co do punktu numer 4- co to są te tulejki?, przez telefon usłyszałem(gdy pytałem co potrzeba), "tulejki i jakieś gumki po 42 zł na strone".
I punkt numer 5. Jakiś czas temu wymieniałem górne mocowania amortyzatorów bo przerdzewiały, jednak za nic nie pamiętam czy w zestawie jest ta guma w którą wchodzi sprężyna czy nie i tutaj pytanie:
Czy ta guma (między sprężyną a tym mocowaniem przykręcanym do karoserii), będzie pasowała od NIVO czy muszę też ją kupić? Chcę się upewnić bo przez telefon powiedziano mi, że w jakimś magicznym "katalogu" występuje tylko jeden rodzaj gumy. Na mój chłopski rozum powinna pasować - skoro występuje jeden rodzaj, ale tak jak pisałem wcześniej, chciałbym się upewnić. Z góry dzięki za pomoc i przepraszam za nieco rozwlekłe zapytanie.
A i zapomniałbym - czy te górne mocowanie amortyzatora będzie pasowało (to metalowe) czy muszę też to kupić?
Fragu - 22-10-2014, 19:09
SnowDevil, mam przod i tyl i spisuja sie bardzo dobrze. Poki co nalatane jakies 30 tys.
komarsnk - 22-10-2014, 20:00
89mask, musisz kupić tylko amorki i sprężyny - reszta prawie w 100% pasuje - jedynie co to odbój trochę luźniej siedzi ale osłona do sprężyny wejdzie Górne mocowanie i gumy pasują
Ja mam komplet KYB i złego słowa nie powiem. Miałem też chwile amorki monroe i mnie osobiście wkurzało syczenie na progach zwalniających Ale to słaby argument
Marcino - 22-10-2014, 20:10
Ja tam mam Sachsa z tyłu...
89mask - 22-10-2014, 21:22
komarsnk napisał/a: | 89mask, musisz kupić tylko amorki i sprężyny - reszta prawie w 100% pasuje - jedynie co to odbój trochę luźniej siedzi ale osłona do sprężyny wejdzie Górne mocowanie i gumy pasują
Ja mam komplet KYB i złego słowa nie powiem. Miałem też chwile amorki monroe i mnie osobiście wkurzało syczenie na progach zwalniających Ale to słaby argument |
Dzięki za odpowiedź- mam nadzieję, że mój galant z obecnej motorówki nie zamieni się w dragstera. Dam znać jak mi poszło Pozdrawiam
komarsnk - 22-10-2014, 21:40
89mask, wejdź sobie na mój temat o nieistniejącym juz Galancie i zobacz jak stał po zmianie z NIVO na zwykły zestaw
Generalnie to stoi kooozaaa
|
|
|