To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

asec69 - 09-08-2012, 12:38

Odziedziczyłem po poprzednim właścicielu instalację sekwencję trochę składak:

- reduktor KME Silver (z tego co czytałem słabo trzyma ciśnienie)
- wtryski Veltek 30
- elektronica AUTRONIC

I dojrzewam do wymiany wtrysków na chyba HANA ZIELONE, nie wiem, czy to opłacalny biznes, i nie zaintalować tańsze Magici.
Mam też obiekcie dotyczące pozniejszego ustawienia wtrysków Hana i zestrojenia poprawionej instalacji z elektroniką.
Z racji branży w której pracuję, znam sie trochę na reduktorach i ustawieniach instalacji gazowych, więc chce sam wymienić sobie wtryski, tylko nie wiem, czy są one juz fabrycznie mechanicznie ustawione, czy trzeba Hany ustawić przy pomocy przyrządu?

m6riano - 09-08-2012, 18:20

JayChyl napisał/a:
Pamietajcie. Wtryskiwacze Valtec = zło. Jeżeli je masz i przejechałeś na nich ponad 3000km, wyrzuć w kosz


hahaha...a to dobre...to co powiesz że ja na valtekach(dopiero ze 2 tygodnie temu sie doczytałem jakie to śa wtryski) zrobiłem jakieś 180tkm...a one same zrobiły w sumie chyba ze 200 już..

arturj123 - 09-08-2012, 21:25

Pod jaki kolor przewodu od sondy lambdy podpiąć te co idą od sterownika gazu?
Sonda:
2xczarny (grzewczy)
biały (masa)
niebieski

Od strony ECU:
żółty - grzewcze
czerwony - grzewcze
czarny (masa)
biały

Wydaje mi się, że pod niebieski (ECU biały), potwierdzi ktoś :?:
Przepraszam ponownie za lenistwo, pewnie pytanie już padało.

JayChyl - 09-08-2012, 22:53

m6riano napisał/a:
JayChyl napisał/a:
Pamietajcie. Wtryskiwacze Valtec = zło. Jeżeli je masz i przejechałeś na nich ponad 3000km, wyrzuć w kosz


hahaha...a to dobre...to co powiesz że ja na valtekach(dopiero ze 2 tygodnie temu sie doczytałem jakie to śa wtryski) zrobiłem jakieś 180tkm...a one same zrobiły w sumie chyba ze 200 już..


Czyli razem 380tkm? Żart?

[ Dodano: 09-08-2012, 22:58 ]
Juiceman napisał/a:
JayChyl napisał/a:
Pamietajcie. Wtryskiwacze Valtec = zło. Jeżeli je masz i przejechałeś na nich ponad 3000km, wyrzuć w kosz.


Kurde, dawno takiej bzdury nie czytałem xD bo to zło u mnie nadal się dobrze sprawuje hehe a jest już po 30k i co ? wyjątek?! hehe


No cóż, wyjątki się zdarzają :D Subiektywna ocena. To tylko moje i znajomych doświadczenia. Wy oczywiście zrobicie jak uważacie. Opinie o tych wtryskach mówią same za siebie.

Juiceman - 09-08-2012, 23:03

JayChyl napisał/a:

No cóż, wyjątki się zdarzają :D Subiektywna ocena. To tylko moje i znajomych doświadczenia. Wy oczywiście zrobicie jak uważacie. Opinie o tych wtryskach mówią same za siebie.


Chętnie Oscylogram Tobie pokaże jak chcesz ;-)

Jackall - 09-08-2012, 23:04

m6riano napisał/a:
to co powiesz że ja na valtekach(dopiero ze 2 tygodnie temu sie doczytałem jakie to śa wtryski) zrobiłem jakieś 180tkm
to przez to, że nie wiedziałeś, że masz valteki. Teraz jak już wiesz to max jeszcze 30kkm przejadą :mrgreen: i pamiętaj, że masz ZŁO pod maską :badgrin:

Tak się zastanawiam dlaczego duża część poleca tylko Golda fi8 który wg info ze strony producenta jest do 240kW (czyli 326KM !!!) do auta które jako nowe miało w granicach 120kW (163KM).
Dla uzupełnienia podam, że Silver fi6 jest do 150kW (203KM) a Silver fi8 do 180kW (244KM)

Za kilka dni montuję u siebie gaz i kilka razy rozmawiałem z gazownikiem i mówił, że nie widzi sensu montowania Golda - Silver w zupełności wystarczy.
Wiem, że to są tylko suche dane katalogowe ale czy oprócz lepszego samopoczucia i +10 respektu Gold daje coś więcej?
Rozumiem, że ważne jest też ciśnienie i temperatura ale o tym producent chyba też wie i odpowiednio projektuje reduktory żeby nie trzeba było montować dwa razy mocniejszego reduktora.


A na marginesie ilu z Was codziennie kręci silnik do odcięcia? :twisted:

JayChyl - 09-08-2012, 23:12

Jackall napisał/a:
m6riano napisał/a:
to co powiesz że ja na valtekach(dopiero ze 2 tygodnie temu sie doczytałem jakie to śa wtryski) zrobiłem jakieś 180tkm
:mrgreen: i pamiętaj, że masz ZŁO pod maską :badgrin:


:ANAL: A mówię wam, otwieracie maskę i wychodzi takie ZŁO, że masakra!. Najlepiej jej w ogóle nie otwierać.

Życzę udanej jazdy z valtec'ami i ZŁEM pod maską. Oby działały jak najdłużej (najlepiej do 1kkkm)! :mrgreen:

Owczar - 09-08-2012, 23:26

Jackall napisał/a:
Silver w zupełności wystarczy


To spójrz na wykres z hamowni ex auta Derpina z silverem na pokładzie.

Jackall napisał/a:
Golda fi8 który wg info ze strony producenta jest do 240kW (czyli 326KM !!!)


Tak się składa, że od 200KM to gold nie wyrabia termicznie. Oni chyba podają wydajność chwilową jak moc tanich zasilaczy do kompów :) Jeśli obciążenie trwa dłużej niż chwilę to zaczyna się problem.

Jackall napisał/a:
a Silver fi8 do 180kW (244KM)


I ten spokojnie da radę, choć termicznie to samo co fi6. I to zimą może być problemem. Choć zamontowanie przy grodzi pozwoli uniknąć tego problemu i reduktor w zupełności starcza, ale nie wszyscy mają go w ofercie.

Jackall napisał/a:
A na marginesie ilu z Was codziennie kręci silnik do odcięcia?


Do odcięcia nie kręcę bo to nie efektywne, ale na kickdownie kilka razy dziennie do prawie 7k- silver wymięka już przy 6,5k.

Zamiast silvera na fi6 wolałbym ACR01.

Jackall - 09-08-2012, 23:37

Owczar napisał/a:
Tak się składa, że od 200KM to gold nie wyrabia termicznie. Oni chyba podają wydajność chwilową jak moc tanich zasilaczy do kompów
Pisałem, że podaję dane ze strony producenta.
Owczar napisał/a:
Do odcięcia nie kręcę bo to nie efektywne, ale na kickdownie kilka razy dziennie do prawie 7k- silver wymięka już przy 6,5k.
IMO do 7k też jest nie efektywne (chyba, że używasz tylko jedynki po mieście :wink: ).
Moje szczęście, że mam A/T co przy 6,5k zmienia bieg :)

Owczar - 09-08-2012, 23:56

Jackall napisał/a:
Pisałem, że podaję dane ze strony producenta.


Wiem, a ja napisałem jak jest w rzeczywistości.

Jackall napisał/a:
IMO do 7k też jest nie efektywne (chyba, że używasz tylko jedynki po mieście ).


Nie jeżdżę tylko po mieście, a kickdownu używam głównie do zbijania na 2 bieg i opór. Napisałem prawie 7k, ale skrzynia rzeczywiście sama zmienia trochę ponad 6,5k.

Jackall napisał/a:
Moje szczęście, że mam A/T co przy 6,5k zmienia bieg


Tym gorzej, bo zmienia w punkcie, w którym spadek ciśnienia jest już na tyle duży, że przełacza na pb jednocześnie zmieniając bieg. W jednej sekundzie zmieniają się warunki pracy silnika i obciążenia. Na fi8 i dobrze poprowadzoną miedzią powinien dać się dokręcić do odcięcia, ale gdy ciśnienie spada to stag wprowadza korekty, wydłuża czasy wtrysków i często dochodzi do zapętlania i zanim przełączy na PB to jest już znaczny spadek mocy. Co widać na wykresie o którym wspominałem.
Z goldem rozpędzanie na 3 biegu powoduje spadek temp reduktora umieszczonego przy grodzi o 11 stopni. Czyli z 48 mamy 37. Z silverem będzie to znacznie większy spadek. Przy czym temp na zewnątrz +15 stopni. Przy -15 jazda z większymi prędkościami na silverze może kończyć się zamarzaniem gazu. A to szybszym zużyciem membran. Dlatego jak już ktoś chce trochę taniej to lepiej ACR01.

sampler - 10-08-2012, 08:11

Jackall napisał/a:
do auta które jako nowe miało w granicach 120kW (163KM)


po zlocie okaze sie ile w rzeczywistosci maja 10 letnie galanty. Z tego co wiadomo 163 KM jest tylko na papierze a w rzeczywistosci duzo wiecej

Szwagroz - 10-08-2012, 08:20

m6riano napisał/a:
JayChyl napisał/a:
Pamietajcie. Wtryskiwacze Valtec = zło. Jeżeli je masz i przejechałeś na nich ponad 3000km, wyrzuć w kosz


hahaha...a to dobre...to co powiesz że ja na valtekach(dopiero ze 2 tygodnie temu sie doczytałem jakie to śa wtryski) zrobiłem jakieś 180tkm...a one same zrobiły w sumie chyba ze 200 już..


ja też mam Valteki od ponad 2 lat i jkaieś 30 tkm przejechane i nie mam absolutnie zadnych problemów, no może nie do końca, bo popsuła mi się antena i myślę że to napewno przez valteki, bo to przeciez złoooo

Owczar - 10-08-2012, 08:43

Panowie wystarczy już tych ironii.

Valteki może i są trwałe, ale za to strasznie głośne.

wyderka - 10-08-2012, 09:29

Owczar daj sobie spokój :wink: , jak chcą to niech jeżdżą na valtekach do kompletu z silverem :roll: , pytanie tylko kiedy zacznie się lament ze gaz to zło bo coś siadło od ubogiej mieszanki :P [/b]
Zhan - 10-08-2012, 10:27

Jackall, zamontuj sobie Silvera tak jak Ci radzi gazownik to na własnej skórze przekonasz się czemu niektórzy Ci go odradzali :-)
Co do Valteków to one nie są takie złe, ich problem polega na tym, że są za wolne do naszych silników. Ja na początku też je miałem i po zmianie odczułem bardzo dużą różnicę pracy silnika na wolnych obrotach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group