To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Sportowa Elegancja

Torp12 - 27-11-2015, 09:38

Trochę musiałem poczekać bo akurat nie mieli na stanie, no ale w końcu doszły tarczki i klocki:



W sumie miałem w planach malować "bęben" żeby tak bardzo nie korodował, ale jak widać na zdjęciu nie trzeba tego robić bo wszystko jest pokryte powłoką antykorozyjną :) Z powierzchni ściernej farba ma się sama zetrzeć.

Szkoda tylko i w sumie nie wiem czemu tak robią że klocki są mniejsze niż powierzchnia ścierna. Trochę to bez sensu robić taką tarcze a klocki mniejsze.


tresorex - 27-11-2015, 09:44

Klocek w zacisku też trochę pracuje więc jakiś zapas musi być. Gdyby był na styk to byś napisał, że co to ma być że taki mały dystans i ci klocek zarysuje bok tarczy ;)
deejay - 27-11-2015, 21:08

Torp12 napisał/a:
Szkoda tylko i w sumie nie wiem czemu tak robią że klocki są mniejsze niż powierzchnia ścierna. Trochę to bez sensu robić taką tarcze a klocki mniejsze.


Większość aut tak ma .

Zobacz na przykładzie nowego R.Espaca , tak powierzchnia robocza jest o ok. 1 cm mniejsza niż sama śr. tarczy ...


Marcino - 30-11-2015, 08:39

Z klockami jest podobnie w innych smaochodach. Ważne zeby były skuteczne.
JAk mierzyłem to u mnie w galancie tarcza tylna ciągle gruba powyżej 8mm czyli 8.2-8.3mm pomimo ze wygladają na bardzo stare i ciągle jedne klocki od wielu lat, natomiast w 307 miałem 8.4mm teraz zmieniam na zimówki a tam tarcze 7.6.... noramalnie się scierają, a te nasze galantowe hamulce z tyłu mało skuteczne.

sveno - 30-11-2015, 12:40

Torp12 napisał/a:
Szkoda tylko i w sumie nie wiem czemu tak robią że klocki są mniejsze niż powierzchnia ścierna. Trochę to bez sensu robić taką tarcze a klocki mniejsze.
ma to jak najbardziej sens. Panie tu chodzi o tzw. średnią średnicę tarcia/roboczą. Dając większy klocek zmniejszysz tą średnicę, a wiadomo, że moment to jest siła razy ramię, zmniejszysz ramię to zmniejszysz skuteczność hamulców. Paradoks, ale tak jest, w specyficznych warunkach dając większy klocek zmniejszysz skuteczność hamulców.
Hugo - 30-11-2015, 18:43

Marcino, minimalna grubość tarczobębna w EA to 8,4 mm, więc 8,2-8,3 mm to na złom :wink:
Marcino - 02-12-2015, 09:47

Nie wiedziałem, myślałem ze 8.0 to granica, czasami na tarczach jest to napisane na rancie. Nowe tarcze MINTEX już czekają od lata, jak zresztą wiele rzeczy. Chce przy okazji zregenerować zaciski i wywalić korektor siły hamowania
Hugo - 02-12-2015, 09:56

Marcino napisał/a:
, czasami na tarczach jest to napisane na rancie
Większość tarczobębnów z Gala z jakimi się spotkałem miała to napisane.
Torp12 - 16-12-2015, 09:51

Wczoraj w końcu znalazłem chwilę i sie zabrałem za te tylne hamulce. Zrobiłem jedną stronę bo na tyle starczyło mi czasu:) Zrobiłem tą "gorszą" gdzie sie skończył klocek :)

Uwaga zdjęcia to ostre porno :P





Widać chyba który klocek dokonał swojego żywota:) Powodem tego moim zdaniem była spuchnięta gumka na prowadniczce co troche przyblokowało zacisk.

A teraz po wymianie:





Generalnie tłoczek trzeba było baaaardzo dużo cofnąć. Cofnołem go na maksa a i tak po przykręceniu zacisku tarcza po przeciw ległej stronie lekko odeszła. No ale to sie pewnie szybko dotrze nie?:)


I jeszcze pytanie : czy ta zaznaczona śruba do wlew oleju do skrzyni? Dobrze pamiętam?


Owczar - 16-12-2015, 10:36

Dałeś nowe gumki OEM czy zamiennik?
Torp12 - 16-12-2015, 10:41

Owczar napisał/a:
Dałeś nowe gumki OEM czy zamiennik?


Miałem jeszcze zamiennik więc dałem go.

Marcino - 16-12-2015, 11:09

Jak patrze na tez zdjęcią tarcz to wygladają jak by nie hamowały. Czy to przez to że zapieczone? Moje tarcze mimo że stare to mają wzdłużne rowki ale ciągle się błyszczą na całej powierzchni z dwóch stron.
Czy masz korektor siły hamowania?

Torp12 - 16-12-2015, 11:13

Marcino napisał/a:
Jak patrze na tez zdjęcią tarcz to wygladają jak by nie hamowały. Czy to przez to że zapieczone? Moje tarcze mimo że stare to mają wzdłużne rowki ale ciągle się błyszczą na całej powierzchni z dwóch stron.
Czy masz korektor siły hamowania?


Które nie hamowały? Stare? No tam gdzie ten klocek zużyty to faktycznie przestał hamować i tarcza skorodowała, w pozostałych miejsach błyszczą... Aucie po 2 lifcie to jaki korektor :]

areksz121 - 16-12-2015, 13:11

Odnośnie skrzyni;
Zaznaczone na zdjęciu to na pewno kontrolka poziomu, nie wiem jak jest w F5M42, ale u mnie jest jeszcze nieco większy korek od góry skrzyni, nieopodal poduszki bocznej.

edit
Chyba widać na zdjęciu nieco w prawo i do góry od wtyki włącznika wstecznego :wink:

Torp12 - 16-12-2015, 13:30

areksz121 napisał/a:
Odnośnie skrzyni;
Zaznaczone na zdjęciu to na pewno kontrolka poziomu, nie wiem jak jest w F5M42, ale u mnie jest jeszcze nieco większy korek od góry skrzyni, nieopodal poduszki bocznej.
edit
Chyba widać na zdjęciu nieco w prawo i do góry od wtyki włącznika wstecznego :wink:


Ano jest i tam śrubka. Do tej zdecydowanie lepszy dostęp. W sumie można też wykręcić chyba włącznik wstecznego żeby nalać nie ?:)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group