To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

Szwagroz - 25-02-2014, 21:12

Co robić jak żyć?

Znalazłem te Nankangi za 1129 zeta czyli 282,25 zeta/sztuka

http://allegro.pl/4-x-nan...3949730563.html

ALE mam również ofertę na Pirelli 225/50 R17 CINTURATO P7 roczne po małym przebiegu za 1400 i bądź tu mądry...

madź - 25-02-2014, 23:13

Ja w Galancie miałam dużo opon, często z mężem zmienialiśmy koła dzięki czemu można było wyrabiać opinie o poszczególnych oponach.
Przewinęły się m.in.:
Triangle Talon (Krzyżakowe) - ChRL
Nankang ns20 - Taiwan
Kumho Ecsta - Korea
Dunlop SP Sport 01
Dunlop SP Sport 9000
Pirelli P6000 - Włochy
Star Performer - Taiwan (własność Nankang)
Falken FK452 - Japonia
Barum Bravuris 2

Dziwnym trafem wszystkie marki z ChRL i Tajwanu miały te same wady: głośne oraz trzymanie na mokrym pozostawiało wiele do życzenia. Niby można było się do tego przyzwyczaić, ale w krytycznych sytuacjach (przecież nie jesteśmy sami na drodze) miałam śmierć w oczach... Dunlop SP Sport 01 mieliśmy przez chwilę - były na felgach 16'' kupionych przejściowo. Trzeba było je wymienić, bo bieżnik spotykał się już z ogranicznikiem. Mimo to, w porównaniu do chińczyków przyczepność na deszczu była świetna.

Kupując nowe opony w rozmiarze 215/50R17 wolałabym dołożyć i wziąć Uniroyal RainSport 2 dostępne od 1600 złotych za komplet...

bbandi - 26-02-2014, 01:34

madź napisał/a:
Dziwnym trafem wszystkie marki z ChRL i Tajwanu miały te same wady: głośne oraz trzymanie na mokrym pozostawiało wiele do życzenia. Niby można było się do tego przyzwyczaić, ale w krytycznych sytuacjach (przecież nie jesteśmy sami na drodze) miałam śmierć w oczach..


Po pierwsze NS20 są z Chin, a po drugie to jeździłem normalnie po deszczu i normalnie opony hamowały ale wy macie chyba wyobrażenie że jedziecie Subaru WRX na tych oponach.

Szwagroz napisał/a:
Co robić jak żyć?

Znalazłem te Nankangi za 1129 zeta czyli 282,25 zeta/sztuka

http://allegro.pl/4-x-nan...3949730563.html

ALE mam również ofertę na Pirelli 225/50 R17 CINTURATO P7 roczne po małym przebiegu za 1400 i bądź tu mądry...


Bierz Nankangi a nie pożałujesz :wink:

fergul11 - 26-02-2014, 02:17

Trochę do mnie nie trafia że jak made in china to badziew .
Światowe marki przenoszą główną produkcję do Azji ,bo tam wciąż robotnik robi za miskę ryżu ,a przede wszystkim są inne normy dotyczące ochrony środowiska ,emisji szkodliwych substancji itd.
Oczywiście że górna pólka i biura projektowe pozostają w macierzystych oddziałach .
bbandi ostro skrytykowałeś ,ale po części podzielam twoje zdanie ,wcześniej było o NS 2 , a Ty piszesz o NS 20 to dwie inne opony :? Zerknij na rzeźbę , po za tym one na mokrym mają klasę "C" więc nie tak źle http://www.eiretyres.com/...rn&typ=R-106021

http://www.eiretyres.com/...rn&typ=R-223819

http://www.eiretyres.com/...18781&s_p=Tyres

bbandi - 26-02-2014, 02:58

fergul11 napisał/a:
bbandi ostro skrytykowałeś ,ale po części podzielam twoje zdanie


Masz rację - poprawiłem post bo trochę mnie poniosło, po prostu nie lubię słuchać takich bzdur widać po wypowiedzi że te osoby nie miały styczności z tym produktem ale hejt to hejt...

Fragu - 26-02-2014, 07:14

Szwagroz, bierz te Nankangi, a za reszte jedźcie sobie na wycieczke nad morze :P
Krzyzak - 26-02-2014, 08:07

fergul11 napisał/a:
tam wciąż robotnik robi za miskę ryżu
mit, dawno i nieprawda
pojedź do Chin, zobaczysz - niestety ale PL jest do Chin tak jak do USA a nawet gorzej
tradycja łączy się z nowoczesnością, a jak nowoczesność to na poziomie i z rozmachem jakiego my raczej nigdy mieć nie będziemy

wracając do opon
bbandi napisał/a:
po drugie to jeździłem normalnie po deszczu i normalnie opony hamowały
z moimi nexenami np. jest podobnie, ale spróbowałem kiedyś wjechać w kałużę przy 100 km/h i powiem tak - lekko mnie poniosło :)
na Dunlop 9000 w tym samym aucie i na tych samych felgach (no - kałuża może ciut inna) nie ma absolutnie żadnych problemów

robienie czegoś w tej samej fabryce nie oznacza, że użyte będą identyczne komponenty bazowe
droższe opony mają lepsze komponenty; no i płaci się za reklamę

Tomek - 26-02-2014, 09:16

Cytat:
nie lubię słuchać takich bzdur widać po wypowiedzi że te osoby nie miały styczności z tym produktem ale hejt to hejt...


jaki hejt?
jakie nie miały styczności ?

mówię, że Nankangi to syf, miałem je długo i takie jest moje zdanie
dla mnie są głośne i tyle
kto inny może ma mniejsze oczekiwania, to mu takie opony pasują

jak widać dla niektórych najważniejszy jest atrakcyjny wzór bieżnika :mrgreen: :mrgreen:

madź - 26-02-2014, 10:42

tomek84 napisał/a:
Cytat:
nie lubię słuchać takich bzdur widać po wypowiedzi że te osoby nie miały styczności z tym produktem ale hejt to hejt...


jaki hejt?
jakie nie miały styczności ?

Właśnie... Ja napisałam wyraźnie jakie opony miałam w Galancie i jakie są moje opinie na ich temat. Najgorsze były wyroby chińskie i tajwańskie, a za nimi koreańskie.

Zdecydowanym zwycięzcą w konkursie na oponę dla samobójców były wspomniane Triangle Talon. Ale za to bieżnik miały bardzo ładny! :mrgreen:

fergul11 - 26-02-2014, 10:51

Krzyzak napisał/a:

fergul11 napisał/a:
tam wciąż robotnik robi za miskę ryżu
mit, dawno i nieprawda

Fakt trochę poleciałem stereotypem :oops: ale przyznasz że tam wciąż jest więcej patologii niż w europie ,(wg naszego postrzegania norm pracy)
Przepraszam za OT.

madź - 26-02-2014, 11:14

Dodam jeszcze, że opinie o głośności Nankangów i ich słabej przyczepności na mokrym nie są odosobnione:
Cytat:
Decent enough in the dry for a hard tyre, quite a lot of road noise (notice this more now I have higher quality rubber on again) and they last forever. However when it's wet or the tyre is approaching the end of its life you can forget about grip in anything but a straight line.

Cytat:
I acquired a set of these when i purchased my car, i would sat that they are just about borderline ok in a straight line in the summer. A touch of rain and these will quite happily send you sideways, back kicks out with a TINY dab of throttle around a corner. You are always on the limit. I changed these for Avon zv5 on the front, and then full set continental contisport5 on my other alloys, both of which made a world of difference and give much more confidence! Would not recommend these nagkangs to anyone

Cytat:
Dangerous in the wet

Cytat:
Ok in the dry, but very poor in the rain, or after it has rained and the road is drying up. Have lost it coming out off corners even at low speeds.

Cytat:
Simply lethal in anything other than dry conditions. The MG ZS is a fantastic handling car and these tyres absolutely ruin the driving experience in poor weather. They grip reasonably well in the dry although I think that is more the car than the tyres, but it will start to understeer at less than 20mph in the rain, that is not acceptable and not a characteristic of this model car but simply the tyres. Years ago I briefly ran them on a Sierra when I fitted some wheels fitted with these, a RWD car was terrifying on these at anything above a crawl and reverting back to small tyres of Champiro origin restored some confidence. I would have thought the compounds would have changed over the years but sadly not. The car came with these tyres as I would never choose to have them fitted, and despite being only half worn they are going in the bin. A decent midrange from Kumho, Hankook or Nexen is similarly priced but far superior. The only saving grace to people who are worried about such things is that they seem to last a while due to the hard compound, but they are noisy, harsh riding and handle very badly. The front end slides with very little notice, again the car hides some of the deficiencies due to its excellent roadholding. However the ABS is more active too, no confidence at all. Do not buy these if you enjoy your car, love your family or want to make it home after an emergency stop.

Cytat:
I bought my Corsa VXR with these tyres and can quite frankly say I will NOT be buying them again! These tyres are appalling & as mentioned very dangerous in the wet! They aquaplane at the simplest of corners whilst going slow and truly are dangerous.

Good points.
Hard wearing
Cheap
Acceptable performance in dry

Bad
Useless in wet/snow
Don't give feedback of the road
Noisy
Dangerous!!!

I would never advise these to anyone who was driving a 1.0l KA let alone a hot hatch etc. Please don't make the mistake the idiot woman driver before me did and buy these unless you only drive when it's bone dry.

Cytat:
Absolute rubbish.

These tyres were on a set of wheels I bought. I had ordered some Vredestein Sessantas for them however I was awaiting them to come back in stock.

I've never ever ever put budget tyres on a car for good reason - they're dangerous.
In the dry, they are about 70% as good as a premium tyre. In the wet, they are bad to the point of being dangerous. Grip fades in and out seemingly randomly and they provide virtually no steering feedback whatsoever. It's like driving on wood wrapped in wool.

Wet braking is an absolute no-no with maximum grip being reached with ease which would not bode well for a pedestrian if they wandered out infront of you while driving.

Anyone who says these tyres are good, or better than premium brands, clearly struggle to understand the dynamics of driving.

They create terrible road noise and are so hard they noticeably reduced the ride quality of the car.

Please please please if you value your life or the lifes of the people you'd crash into then

źródło: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nankang/NS2.htm

Po tej lekturze zaczynam się zastanawiać - kogo chcecie oszukać? Większość użytkowników potwierdza wady Nankangów NS2, z czego połowa nazywa je niebezpiecznymi... :shock:

bbandi - 26-02-2014, 13:54

Więc pochowajcie czajniki, pralki, telewizory, telefony i inne rzeczy które macie z chin bo potencjalnie mogą was zabić :mrgreen: tyle OT. Hipokryzją ociekają wasze słowa.

Tomek84 - ale ja polecam koledze NS20 Ty miałeś NS2 wiec why?.
NS2 nie miałem wiec nie wiem jakie są.

madź - tam są też pozytywne opinie ale ich już nie wkleiłaś :D

Zresztą ja zacząłem polecać NS20 i napisałaś że je miałaś

madź napisał/a:
Nankang ns20 - Taiwan


Wiec po co wklejasz opinie na temat NS2 skoro dyskusja ich nie dotyczy?

Tomek - 26-02-2014, 13:57

bbandi napisał/a:

Tomek84 - ale ja polecam koledze NS20 Ty miałeś NS2 wiec why?.
NS2 nie miałem wiec nie wiem jakie są.


a co ja napisałem o NS20 ?

[ Dodano: 26-02-2014, 13:58 ]
a poza tym Szwagroz i inq nawijają cały czas o NS2

bbandi - 26-02-2014, 14:09

tomek84, ale ja polecam NS20 i koleżanka rzekomo miał śmierć przed oczami przez nie (ale w sumie ona miała je z Taiwanu, nie wiem jakim cudem :D ).

madź napisał/a:
Dziwnym trafem wszystkie marki z ChRL i Tajwanu miały te same wady: głośne oraz trzymanie na mokrym pozostawiało wiele do życzenia. Niby można było się do tego przyzwyczaić, ale w krytycznych sytuacjach (przecież nie jesteśmy sami na drodze) miałam śmierć w oczach...


Skoro wyciągnęłaś wnioski z pierwszego zakupu made in taiwan czy tam china i uznałaś że zagrażają bezpieczeństwu to po co kupowałaś kolejne opony tych producentów?

madź - 26-02-2014, 14:11

bbandi napisał/a:
madź - tam są też pozytywne opinie ale ich już nie wkleiłaś :D

Przeczytaj wszystkie i oblicz ile procent jest opinii pozytywnych, a ile negatywnych.

[ Dodano: 26-02-2014, 14:16 ]
bbandi napisał/a:
tomek84, ale ja polecam NS20 i koleżanka rzekomo miał śmierć przed oczami przez nie (ale w sumie ona miała je z Taiwanu, nie wiem jakim cudem :D ).

madź napisał/a:
Dziwnym trafem wszystkie marki z ChRL i Tajwanu miały te same wady: głośne oraz trzymanie na mokrym pozostawiało wiele do życzenia. Niby można było się do tego przyzwyczaić, ale w krytycznych sytuacjach (przecież nie jesteśmy sami na drodze) miałam śmierć w oczach...


Skoro wyciągnęłaś wnioski z pierwszego zakupu made in taiwan czy tam china i uznałaś że zagrażają bezpieczeństwu to po co kupowałaś kolejne opony tych producentów?

Marka jest tajwańska. Tak samo jak Kumho - marka Korea, made in China.
Zanim zadasz takie głupie pytanie polecam przeczytać całą moją wypowiedź, ewentualnie udać się na kurs czytania ze zrozumieniem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group