[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V
asec69 - 10-08-2012, 17:54
Owczar napisał/a: | asec69 napisał/a: | zainstalowanie zbiornika buforowego z betelki PET za reduktorem na fazie gazowej, na pewno poprawi to parametry dopływu paliwa gazowego do silnika. |
Najlepiej butle gazową pod maską i wkręcić w nią bezpośrednio reduktor. |
Tak, żartuję z tą butelka PET, ale z własnych doświadczeń z reduktorami, wprawdzie o zdecydowanie wiekszych ciśnieniach i wydajnościach mogę potwierdzić, że bufor po redukcji ciśnienia (za reduktorem) ma bardzo pozytywny wpływ na instalację i stabilność pracy. Widziałem instalacje za grube kilkadziesiąt tysięcy, które ratował mały zbiorniczek buforowy. Tylko jak słusznie zauważył kolega, gdzie go umieść? Lepiej skrócić przewody gazowe.
Koledzy, z tego co czytałem często narzekają na włoskie reduktory Tomasetti Arctic i itp generalnie, że się zacinają. Posiłkując sie własnym doświadczeniem mogę powiedzieć, że czasami we włoskich reduktorach np. Tartarinii, spotyka sie elementy gumowe, które raczej nie wytrzymują naszych temperatur zimą, i potem są różne niespodzianki. Nie wiem jak to do końca jest z reduktorami do aut, ale to też jest jakiś, niezobowiązujący rzecz jasna, trop .
arturj123 - 10-08-2012, 21:10
Taką odpowiedź dostałem z forum o LPG:
Masz za małe stanowczo dysze w valtekach i nieustawiony mnożnik.
Czy ktoś ma jakąś instrukcję jak prawidłowo ustawić mnożnik dla tych Valteków w ACGasSynchro?
Wykresy i ustawienia STAG-4+, po skalibrowaniu:
Już zastanawiam się nad zmianą wtrysków tylko pytanie jakie wybrać.
OMVL REG, RAIL IG1, REG FAST OMVL DREAM, AC STAG W01
Proszę o jakieś sugestie odnośnie wtrysków w granicy 200zł
Zhan - 10-08-2012, 21:41
Sugeruje Matrixy z serii HS, ale to prawie 400 zl ale za te cenę kupujesz święty spokój. Jak się ustawia mnożnik masz bardzo dobrze opisane w instrukcji do Staga, jak nie znajdziesz na stronie AC to mogę Ci wysłać na maila. Podpowiem tylko, że nie ma uniwersalnego ustawienia dla Valteków.
Jackall - 10-08-2012, 22:14
sampler napisał/a: | po zlocie okaze sie ile w rzeczywistosci maja 10 letnie galanty. Z tego co wiadomo 163 KM jest tylko na papierze a w rzeczywistosci duzo wiecej | 10 letnie to ostatnie sztuki z produkcji... Większość z nas ma jednak starsze - 13-14 latki.
Czytałem już o tym, że 163KM to było tylko na papierze dla niemca a w rzeczywistości dobrze ponad 170KM
2pac napisał/a: | resztą optymalnie to chyba jest zmieniać bieg przy rozpędzaniu ok. 4.500-5.000obr/min | Takie jest też moje zdanie.
Nie bardzo rozumiem związek z obniżeniem mocy na Silverze. Z tego co zrozumiałem niższa moc podyktowana była złym ustawieniem hamowni lub tym, że ogólnie zaniżała wynik a nie tym, że Derpin ma Silvera.
Jednak rozumiem, że w okolicach 6k obrotów Silver już się powoli nie wyrabia ale drugą sprawą jest Derpin napisał/a: | obecny reduktor mi wystarcza nie kręcę go na gazie pod czerwoną kreskę od tego jest PB do latania w trasie i po mieście jest jak najbardziej w porządku. |
Dlatego zgadzam się z 2pac napisał/a: | pierwsze pytanie jakie bym postawił to jak jeździsz?
Ja mam 2.5 V6 dla elastyczności silnika, jak bym chciał mieć wyłącznie moc 160KM to biore 1.8 uturbione i mam lepszy stosunek mocy do masy |
Równie istotne jak moc silnika jest sposób jego wykorzystania.
Zostało już udowodnione, że mam EMERYTOWÓZ (dzięki Sveno ) więc ćwiartki nim robił nie będę
Pytanie za 100 punktów:
Może ktoś z Was podjąłby się zamontowania gazu u mnie? Z wszystkimi wymaganymi papierami, topowymi podzespołami i ceną poniżej 3000pln, a co
Z wieloma gazownikami rozmawiałem i nikt przy polecanej instalacji (stag, hana zielona, gold fi8 lub dwa zavoli) nie chce zejść poniżej 4-4.2k pln (Kraków niestety jest drogi w tej dziedzinie) nie wspominając, że pukają się w głowę po co takie podzespoły do takiej mocy...
2pac - 11-08-2012, 07:47
arturj123 napisał/a: | przy dziadowej jeździe |
to wcale nie ekonomicznie, dziadki jeżdżą powoli i nie myślą - chyba, że chodziło Ci o jazdę 80km/h na 5. biegu, bez wyprzedzania, bezsensownego hamowania i przekraczaniu 3.500obr/min przy przyspieszaniu
jestem uczulony na takie ogólne określenia (dlatego powstał filmik http://www.youtube.com/wa....be&hd=1&t=1s), bo każdy inaczej rozumie jazdę ekonomiczną, normalną i dynamiczną
dla mnie:
dynamiczna jazda - nie myślę o spalaniu, rozpędzam się ciągnąc powyżej 4.000obr/min, dojeżdżam do samego końca (sygnalizacja świetlna, zakręt, itd.) i gwałtownie hamuje, po czym but i znowu rozpędzanie, łamie przepisy
normalna jazda - nie myślę o spalaniu, poruszam się tempem innych użytkowników drogi (nie wliczając: dziadków, kobiet, kapeluszników, itd. - tych omijam i jadę dalej)
ekonomiczna jazda - myślę o spalaniu, obserwuje aktualną sytuację na drodze i próbuje przewidywać zachowania innych użytkowników, tak by nie rozpędzać się lub nie utrzymywać prędkości, skoro za chwilę będę musiał hamować, przyspieszam szybko (należy tak operować biegami, by wykorzystywać moment obrotowy silnika) do prędkości z którą zamierzam się poruszać, zakręty pokonuje z maksymalną możliwą prędkością (by nie trzeba znowu rozpędzać samochodu)
asec69 napisał/a: | Widziałem instalacje za grube kilkadziesiąt tysięcy, które ratował mały zbiorniczek buforowy. Tylko jak słusznie zauważył kolega, gdzie go umieść? Lepiej skrócić przewody gazowe. |
Zasada nr. 1
Maksymalnie krótkie przewody od wtrysków do kolektora
Zasada nr. 2
Długie przewody od reduktora do wtrysków
Ale i tak uzyskamy niewielką poprawę, nawet jak byśmy dodali jakiś zbiorniczek o pojemności 1l za reduktorem, to i tak z reduktora do mocy 160KM nie zrobimy takiego na 200KM. To by musiał być niewielki akumulator, który po jednej stronie ma gaz obojętny (najczęściej azot), a po drugiej strony membrany LPG. Taki litrowy akumulator dodał by wydajność < ±50ml/minutę i może ±0,1bar na mniej niż sekundę
Jackall napisał/a: | Pytanie za 100 punktów:
Może ktoś z Was podjąłby się zamontowania gazu u mnie? Z wszystkimi wymaganymi papierami, topowymi podzespołami i ceną poniżej 3000pln, a co
Z wieloma gazownikami rozmawiałem i nikt przy polecanej instalacji (stag, hana zielona, gold fi8 lub dwa zavoli) nie chce zejść poniżej 4-4.2k pln (Kraków niestety jest drogi w tej dziedzinie) nie wspominając, że pukają się w głowę po co takie podzespoły do takiej mocy... |
na Śląsku podobnie z cenami, taniej to masz dopiero w Częstochowie (jak byś chciał dla porównania, zapytam o namiary kolegi
asec69 - 11-08-2012, 14:13
2pac napisał/a: |
Zasada nr. 1
Maksymalnie krótkie przewody od wtrysków do kolektora
Zasada nr. 2
Długie przewody od reduktora do wtrysków
Ale i tak uzyskamy niewielką poprawę, nawet jak byśmy dodali jakiś zbiorniczek o pojemności 1l za reduktorem, to i tak z reduktora do mocy 160KM nie zrobimy takiego na 200KM. To by musiał być niewielki akumulator, który po jednej stronie ma gaz obojętny (najczęściej azot), a po drugiej strony membrany LPG. Taki litrowy akumulator dodał by wydajność < ±50ml/minutę i może ±0,1bar na mniej niż sekundę
|
Trudno się z w/w wyliczeniami nie zgodzić, ale np. samo zastosowanie dłuższych przewodów, to nic innego jak kolektorowanie większej ilości gazu.
Jeśli chodzi o bufor po redukcji, to w/g mnie bardziej chodzi o zmianę energii przepływu gazu. tzn wytrącenie liniowego kierunku. Takie bufory stabilizują pulsację gazu po redukcji (szczególnie, gdy reduktor z różnych przyczyn nie domaga). Jednak to takie teoretyzowanie, więc nie będę ciągną tematu. Nie będę kombinował
Chociaż parę lat temu, jak jeszcze butle napełniono na stacjach benzynowych, widziałem "wsiowego" mechanika - magika, który zasilał malucha gazem!!! Zasilał auto przy pomocy węży spawalniczych i dwóch butli turystycznych, które woził na tylnim siedzeniu. Nie mogłem uwierzyć, ale pracownik stacji potwierdził, że to prawda.
Może kolega 2PAC udzieli mi jakiś wskazówek?
Chcę zmienić wtryski w swoim galu na zielone Hana 2001, tylko nie znalazłem jak na razie informacji, czy są to wtryski, które zakładasz i jedziesz, czy wymagają przed montażem ustawienia skoku. Chodzi o mechaniczne ustawienie wtrysków?
Juiceman - 11-08-2012, 14:40
Jackall we Wrocku dla Mitsumaniakow masz dużo taniej niż 4200
2pac - 11-08-2012, 20:34
asec69 napisał/a: | Może kolega 2PAC udzieli mi jakiś wskazówek? |
nie do mnie takie pytania
najtaniej to widzę, że w Warszawie - co powiem dziwi mnie trochę
opcje:
- nie idealna instalacja gazowa w warsztacie z sąsiedztwa
- idealna instalacja daleko, ale tanio
- idealna instalacja drogo, ale blisko
Owczar - 11-08-2012, 22:23
Jackall napisał/a: | Nie bardzo rozumiem związek z obniżeniem mocy na Silverze. |
Nie mówię o mocy bezwzględnej tylko porównania wykresów na PB i LPG. Na LPG było jakieś 15KM mniej. Moc wzrosła po przełączeniu na PB.
Jackall napisał/a: | Derpin napisał/a:
obecny reduktor mi wystarcza nie kręcę go na gazie pod czerwoną kreskę od tego jest PB do latania w trasie i po mieście jest jak najbardziej w porządku.
|
Dla mnie to bzdura. Po to założyłem LPG żeby jeździć na LPG. Jazda do odcięcia na LPG nie ma negatywnego wpływu na silnik więc po co mam go przełączać na PB?
Jackall napisał/a: | że pukają się w głowę po co takie podzespoły do takiej mocy... |
Niech Ci dadzą gwarancję na piśmie że Silver uciągnie do odcięcia bez drastycznego spadku ciśnienia, a także że zimą jak będziesz jechał >140 to nie zamarznie. I bierz śmiało silvera.
A nawet jeśli Ci nie dadzą to każdy kupuje to na co ma ochote Nikt tu nikogo do niczego nie namawia.
2pac, prośba o zakończenie tej jałowej dyskusji o względności dynamicznej jazdy...
asec69 napisał/a: | Chcę zmienić wtryski w swoim galu na zielone Hana 2001 |
Chyba H2000? Nie wymagają kalibracji.
Jackall - 11-08-2012, 22:29
Juiceman jakieś konkrety?
2pac napisał/a: | najtaniej to widzę, że w Warszawie - co powiem dziwi mnie trochę | Z jednej strony niby dziwne bo tam wszystko jest droższe, ale z drugiej większa konkurencja i walka o klienta.
Dziwi mnie za to dlaczego w Krakowie aż tak dużo sobie wołają za instalację do V6
2pac napisał/a: | opcje:
- nie idealna instalacja gazowa w warsztacie z sąsiedztwa
- idealna instalacja daleko, ale tanio
- idealna instalacja drogo, ale blisko |
I tu właśnie mam dylemat co wybrać...
Nie jest sztuką wpakować 4k do auta które na rynku jest warte 8-10k
fredfm - 11-08-2012, 22:43
[quote="Jackall"] sampler napisał/a: |
Pytanie za 100 punktów:
Może ktoś z Was podjąłby się zamontowania gazu u mnie? Z wszystkimi wymaganymi papierami, topowymi podzespołami i ceną poniżej 3000pln, a co
Z wieloma gazownikami rozmawiałem i nikt przy polecanej instalacji (stag, hana zielona, gold fi8 lub dwa zavoli) nie chce zejść poniżej 4-4.2k pln (Kraków niestety jest drogi w tej dziedzinie) nie wspominając, że pukają się w głowę po co takie podzespoły do takiej mocy... |
Ostatnio pytałem w geg auto gaz o instalkę do galanta szwagra.. powiedzieli 3500zł za hany, ac r01 250KM i oczywiście stag... a i co najważniejsze, chłopaki robią w krakowie:)
areksz121 - 12-08-2012, 04:11
Ja tu czytam i czytam, więc może coś dopiszę od siebie
Co do ceny: reduktor Artic, butla 55l+wielozawór Tomasetto, czerwone Valteki i do tego Stag 300+...za w/w manewry + wlew pod klapkę zapłciłem 2400PLN. Dodam, że byłem obserwatorem prac od początku do końca przy montażu, w zasadzie posiadając znikomą wiedzę o sekwencji LPG...
6A12 2.0 V6 kręci się do 8500rpm.....Ogólnie instalka wyrabiała przy dyszach 2,2mm i ciśnieniu 1,5bar do około 5500rpm...ciśnienie przy wyższych obrotach leciało o połowę i podlewało wtedy benzyną, a mi się zdawało, że na gazie tak ładnie jedzie do końca...Z tego względu, że prawie cały rok spędzam w NL, kupiłem sobie najpierw kabelek i nowego laptopa Zaraz potem gwarancji powiedziałem "papa". Jak zobaczyłem, co się dzieje, to podjąłem się inwestycji...drugi reduktor i wtryskiwacze MagicJet. Z pomocą i wskazówkami kolegów z forum przerobiony został układ zasilania LPG, celem było stałe ciśnienie i cicha praca. Wtryski zapętlają się dopiero ponad 7000rpm, gazu nie brakuje (podłączona lambda do Staga), dysze 2,0mm i 1,25bar. Przy normalnej jeździe bez szaleństw jeździ, aż miło, a jak do odcinki to wiem, że silnik jest bezpieczny(bogata mieszanka).
Przeróbki bywają też czasochłonne, ale oprócz własnej pracy, dołożyłem wtedy 600PLnów, co daje w sumie 3000... i działający LPG w każdych warunkach Powiedzmy, że spotkała mnie inwestycja na dwie raty.
Podsumowując, jak nie mamy żadnego Wujka, co montuje LPG, to 3000-3500 jest rozsądne, z dopilnowaniem rodzaju montowanych podzespołów.
asec69 - 12-08-2012, 08:06
Owczar napisał/a: | Chyba H2000? Nie wymagają kalibracji. |
Dzięki za informację.
W sklepie internetowym poinformowali mnie, że:
Hana 2000 mają wtyczkę Nippon coś tam coś tam, czyli na Azję
Hana 2001 to identyczny wtryskiwacz, ale z wtyczką na Europę typ Valteka
Ps. Odziedziczyłem Gala, w którym poprzedni właściciel w 2009 r zapłacił za instalkę LPG z Valtekami, Silverem 207 km i elektroniką Autronic 3700 złotych w AG Wiry/ Poznania.
Owczar - 12-08-2012, 10:33
asec69 napisał/a: | Hana 2001 to identyczny wtryskiwacz, ale z wtyczką na Europę typ Valteka |
To jeszcze lepiej. Chyba od niedawna są w ofercie. Reduktor zmieniasz? Jeśli nie to lepiej sprawdź na jakim ciśnieniu pracuje, bo silvera będziesz musiał podkręcić na wyższe, a wtedy zielona hana będzie za duża. Zielona śmiga dobrze w okolicach 1-1,1bara. Czerwona w okolicach 1,2-1,4 daje odpowiedni mnożnik. Zanim zaczniesz coś kupować zgraj oscylogram z jazdy.
2pac - 12-08-2012, 13:36
Owczar napisał/a: | 2pac, prośba o zakończenie tej jałowej dyskusji o względności dynamicznej jazdy... |
przyganiał kocioł garnkowi
jaki sens jest polecać komuś mercedesa, skoro kogoś na niego nie stać?
|
|
|