To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Owczar - 12-08-2012, 21:23

2pac napisał/a:
przyganiał kocioł garnkowi


Takie rozważania mają sens w przypadku porównywania spalania. Tutaj mówimy o instalacji do auta, które ma >160KM. Nie ma znaczenia jak jest jeżdżone. Instalacja powinna być wydolna w każdych warunkach, niezależnie jak ktoś jeździ.

2pac napisał/a:
jaki sens jest polecać komuś mercedesa, skoro kogoś na niego nie stać?


No proszę Cię, mercedes to Prins... to nawet nie jest LANDI Renzo IG1 tylko gold, który jest droższy o 140zł. I jak już pisałem, nikogo nie namawiam. Każdy to sobie przemyśli i zrobi jak chce.

komarsnk - 12-08-2012, 22:02

Owczar napisał/a:
Instalacja powinna być wydolna w każdych warunkach, niezależnie jak ktoś jeździ.

AMEN - bo później właśnie się czyta słucha jaki to gaz jest fee i niedobry i że żadne to oszczędności bo się auto sypie. W żadnych warunkach nie może być żadnej różnicy, nie tylko odczuwalnej (oczywiście poza składem spalin :p )
Jak to ktoś ładnie kiedyś powiedział: na instalacji LPG oszczędzasz po jej założeniu a nie przed...

asec69 - 12-08-2012, 22:30

Owczar napisał/a:
Reduktor zmieniasz?


Rozważałem taką możliwość, ale doszedłem do wniosku, że pozostawię na razie Silvera, przeprowadzę przegląd i wymianę części eksploatacyjnych, tym bardziej, że mam możliwość regulacji ciśnienia na wyjściu po przeglądzie w warunkach laboratoryjnych :wink: .

Owczar napisał/a:
ilvera będziesz musiał podkręcić na wyższe, a wtedy zielona hana będzie za duża. Zielona śmiga dobrze w okolicach 1-1,1bara. Czerwona w okolicach 1,2-1,4 daje odpowiedni mnożnik


Domyślam się, że mnożnik to jakiś współczynnik dwóch wartości proporcjonalny do ciśnienia po redukcji, a odwrotnie proporcjonalny do szybości działania wtryskiwacza i stałego kalibru dysz (zielone lub czerwone). Dlatego ciśnienie na reduktorze jest takie ważne, bo wpływa na zakup odpowiednich wtryskiwaczy?
Myślę, że muszę wymienić moje Valteki. Zbyt często pojawia się błąd 11 i pali CE. Sprawdziłem po resecie i jeździe na PB nie ma błędu sondy lamdba (jutro jeszcze raz sprawdzę), a na forum dowiedziałem się, za co dzięki maniaki, że to może być wina ubogiej mieszanki gazowej, czyli winne LPG, a Valteki to główny sprawca!

Owczar napisał/a:
Zanim zaczniesz coś kupować zgraj oscylogram z jazdy.


Postaram się, ale najpierw muszę postarać się o odpowiednią wtyczkę i ściągnąć oprogramowanie z netu, i nauczyć się programu. Niestety firma AG skutecznie zaciera ślady i numery urządzeń w instalacji. Wiec jeszcze trochę błądzenia w moim wykonaniu będzie :wink: .

Owczar - 12-08-2012, 22:34

Przewód i tak będziesz potrzebował, więc jak już kupisz to zgraj oscylogramy i będzie można analizę przeprowadzić.

Mnożnik to nic innego jak wartość współczynnika czasu wtrysku gazu do czasu wtrysku benzyny na wejściu sterownika podczas pracy na LPG. Dąży się by wynosił on około ~1, a korekty podczas pracy na LPG nie zmieniały się.

Student - 13-08-2012, 09:06

Silver mam jedna zaletę o której panowie specjaliści nie piszą a mianowicie cewkę nie zespoloną , czyli nie ma takich kłopotów z chłodzeniem jak GOLD a przecież 99% jazdy robimy cywilnie lub korki czyli w zakresie obrotów : 0-5000 a tutaj chłodzenie jest jak najbardziej potrzebne z czym GOLD sobie nie radzi.
Na Silverze spokojnie dasz radę jeździć i będzie stabilny, dać mu ciśnienie 1.2 jak się instalacja zestroi i jeździć :D .
A jak komuś mało to niech zrobi zasilenie równoległe na II reduktorach .


PS. W Toyocie Avensis T27 , 147KM, przełączanie na gaz przy 7000/obr Silver pięknie działa, podobnie w Lancerze 1.8 . ?KM.
Na hamowni nie mierzone bo po co...

asec69 - 13-08-2012, 11:07

Student napisał/a:
Silver mam jedna zaletę o której panowie specjaliści nie piszą a mianowicie cewkę nie zespoloną , czyli nie ma takich kłopotów z chłodzeniem jak GOLD


Jeśli rozumiem chodzi o elektrozawór? Jeśli tak, to niestety mam Silvera zintegrowanego z elektrozaworem. No, ale sprawdził się w bardzo gorącym kraju :) , więc chyba nie jest taki do niczego.

PS. Obejrzałem dokładnie fotki i jednak w moim silverze cewka jest zintegrowana, ale nie bezpośrednio na korpusie reduktora jak w Goldzie.

Student napisał/a:
Na Silverze spokojnie dasz radę jeździć i będzie stabilny, dać mu ciśnienie 1.2


Też uważam, że na wyjściu z reduktora zawsze lepiej dać wyższe ciśnienie, a z tego co widziałem na przeglądzie instalacji w AG ciśnienie w moim Galu było na poziomie ok. 0,9 bara (90 mbarów). Więc pewno bedę podnosił cisnienie po redukcji kalibratorem pod nowe wtryski.

Kolego Owczar w sprawie koloru wtrysku Hanna trochę tak bezmyślnie kierowałem się postami w forum, ale dzięki twojej uwadze chyba jednak zweryfikuję wybór, w czym pomogła mi wyszukana w necie charakterystyka pracy wtrysków i dochodze do wniosku, że czerwone wystarczą, ale pod warunkiem wyższego ciśnienia na reduktorze.


Wydajność KM / na cylinder przy ciśnieniu 1.2 bar
(przy maksymalnym obciążeniu) 50 KM 39 KM

Dla silnika 6-cylindrowego o mocy: 198 ~ 300 KM 156 ~ 234 KM *

* wytłuszczenia dla Hana czerwonej

fredfm - 13-08-2012, 14:50

Ciśnienie zdecydowanie polecałbym dać 1,0bar...

Jak widać poniżej przy ciśnieniu 1bar mamy 32 KM na cylinder (6*32=192KM), gdy przyciskamy gaz ciśnienie rośnie i automatycznie zwiększa się ilość KM na dany cylinder... chyba dobrze rozumiem:)


asec69 - 13-08-2012, 16:48

fredfm napisał/a:
Ciśnienie zdecydowanie polecałbym dać 1,0bar...


Tak, zgoda, ale zdaje się, że trzeba uwzględnić spadek ciśnienia dochodzącego na koniec ścieżki, do wtryskiwacza. A spadek zależny jest od długości i średnicy przewodów doprowadzających, ilość cylindrów i wydajności reduktora, ewentualnych zabrudzeń wewnętrznych, tłumienia ciśnienia na filtrach gazowych i rozdzielaczach przewodów. Więc 1,2 - 1,3 bara na wyjściu z reduktora zdaje się być dla Gala, jego mocy i pojemności oraz reduktora Silver optymalnym ciśnieniem.

Owczar - 13-08-2012, 23:23

Student, Gold ma tę wadę, ale czytałem o niej głównie na forach, bo w autach które znam nie było z tym problemu.

Dwa reduktory to rozwiązanie najlepsze i najstabilniejsze, ale trochę bardziej skomplikowane i gazownicy dużo więcej krzyczą za montaż i już w ogóle łapią się za głowę gdy ktoś chce tak do gala :)

Mimo iż to tylko 163KM to praktyka mówi, że Silver nie wyrabia co bardzo ładnie ilustruje wykres.

asec69 napisał/a:
Wydajność KM / na cylinder przy ciśnieniu 1.2 bar
(przy maksymalnym obciążeniu) 50 KM 39 KM


fredfm napisał/a:
Ciśnienie zdecydowanie polecałbym dać 1,0bar...


asec69 napisał/a:
Tak, zgoda, ale zdaje się, że trzeba uwzględnić spadek ciśnienia dochodzącego na koniec ścieżki, do wtryskiwacza. A spadek zależny jest od długości i średnicy przewodów doprowadzających, ilość cylindrów i wydajności reduktora, ewentualnych zabrudzeń wewnętrznych, tłumienia ciśnienia na filtrach gazowych i rozdzielaczach przewodów. Więc 1,2 - 1,3 bara na wyjściu z reduktora zdaje się być dla Gala, jego mocy i pojemności oraz reduktora Silver optymalnym ciśnieniem.



No właśnie, dane jedna sprawa, a praktyka druga. Też kierowałem się tymi danymi i pomimo minimalnych spadków na dwóch reduktorach ciśnienie 1,2 to minimalnie za mało dla optymalnego mnożnika. Ale stag ma teraz możliwość ustawienia ręcznego korekt po ciśnieniu i będzie można ustawić i może nawet uniknąć zapętlania.
Jak będziesz miał oscylogram to będzie można sprawdzić na jakim ciśnieniu pracuje teraz i jakie ma spadki.

2pac - 15-08-2012, 20:45

Owczar napisał/a:

2pac napisał/a:
jaki sens jest polecać komuś mercedesa, skoro kogoś na niego nie stać?


No proszę Cię, mercedes to Prins... to nawet nie jest LANDI Renzo IG1 tylko gold, który jest droższy o 140zł. I jak już pisałem, nikogo nie namawiam. Każdy to sobie przemyśli i zrobi jak chce.


ogólnie opisana przez Ciebie instalacja na Śląsku z montażem ceniona jest na ok. 4.000zł
to co w Warszawie i niektórych innych miastach jest zwyczajne, na Śląsku i co niektórych innych miastach mercedesem (tzn, gazownicy tak do tego podchodzą)

Student - 15-08-2012, 22:26

A Ja polecam Jarka Nowotczyńskiego z Mławy, jak ktoś nie wie jak zrobić nawet na II reduktorach, zdzwońcie, doradzi, zrobi, itd.
asec69 - 16-08-2012, 21:49

Dzisiaj przy okazji wymiany świec i próby uszczelnienia cieknącej pokrywy, dostałem olśnienia, aby sprawdzić co za sterownik mam zainstalowany w moim Galu. I co się okazało, w papierach jak byk napisno Autronic, a okazuje się, że fizycznie mam ZENITHA ZJ-2005! I jak tu nie docenić niemieckiego ornungu w papierach, gdy widzę takie polactwo w dokumentacji. :?

CD z dnia 18.08.2012, czyli przykład typowego polactwa nr 2 w mojej instalacji LPG!

Mają wszyscy rację, którzy twierdzą, że ważny jest dobry montaż LPG jest bezcenny. Wczoraj przeglądałem instalację, gdzie co jest, patrzę i oczom nie wierzę. Monterowi z AG Centrum zabrakło kawałka węża łączącego podciśnienie reduktora z czujnikiem, więc zamontował na łączniku kawałek przezroczystego przewodu, takiego jakiego używał mój dziadek w swoim Romecie łącząc bak paliwa z gaźnikiem. Przewód po prostu nie jest sztywny i się zagina, blokując swobodny dopływ ciśnienia. Na pewno to partactwo miało wpływ na działanie instalacji. Ręce opadają.

arturj123 - 20-08-2012, 01:52

Orientuje się ktoś czy da się przerobić listwę (szynę) wtryskową Valteków pod wtryski Hana H2000 przystosowane do montażu na szynę, takie jak tu:
http://www.google.pl/imgr...9QEwAw&dur=1318

czy tylko odpowiednie szyny to te?
http://allegro.pl/listwa-...2564143088.html
http://allegro.pl/szyna-l...2551136285.html
a te są tylko dla wersji z króćcem?:
http://allegro.pl/76-rozd....html?source=oo

Student - 20-08-2012, 07:34

Jak masz coś przerabiać to wywal szynę i zrób na osobnych wtryskiwaczach Hannah za 83zł/szt.
Owczar - 20-08-2012, 09:37

Student napisał/a:
Jak masz coś przerabiać to wywal szynę i zrób na osobnych wtryskiwaczach Hannah za 83zł/szt.


Dokładnie, załóż rozdzielacz i każdy wtrysk osobno.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group