[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx
abdul - 13-06-2018, 09:49
Jak mi sciagna glowice to beda widziec jak wyglada dol. Jak bedzie cos nie tak to wtedy bede szukal silnika
Fragu - 13-06-2018, 11:43
Mnie nadal ciekawi jak to się stało i co było przyczyną
Franek483 - 13-06-2018, 12:27
Przykra sytuacja. Pęknięty pasek rozrządu robi ogromne spustoszenie w silniku... A co do części to ja ostatnio kupiłem zestaw INA, taki jak tutaj https://www.ucando.pl/p/r...U18C014D017-307. Pół roku i na razie wszystko ok. Cena też dość korzystna, więc polecam.
tresorex - 13-06-2018, 12:36
Polecam taką kamerkę. Zmieści się przez otwór świecy. Można zobaczyć po kolei co z wierzchem tłoka a kilka godzin ze zdejmowaniem głowic żeby tylko sprawdzić czy jest złom zaoszczędzone.
http://allegro.pl/endosko...7398197654.html
Hugo - 13-06-2018, 15:13
Pytanie, czy ktoś z Was się orientuje czy w silniku 2,5 V6 wszystkie uszczelniacze zaworowe są takie same czy się różnią pomiędzy ssącymi a wydechowymi? Sklepy różnie podaja, że są różne na dolot i wydech lub że wszystkie są takie same.
Bizi78 - 13-06-2018, 16:45
Na pewno mają różne numery OE tak samo jak zawory.
Reinz podaje tylko jeden numer 12-52829-03 dla wszystkich 24 uszczelniaczy .
Hugo - 13-06-2018, 21:01
Bizi78, no i to jest problem. Kompletnie nie wiadomo czy są różne na dolot i wydech czy nie. Sprzedawcy zamienników twierdzą, że wszystkie 24 szt. są takie same, a w ASO twierdzą, że są inne, bo mają inne numery części...
Bizi78 - 13-06-2018, 21:15
Gdzieś w zamiennikach widziałem różne średnice wew. 4.8 i 5.2 ale czy w rzeczywistości tak jest to nie wiem.
Ewentualnie pozostaje zakup oryginałów za kupę kasy .
Hugo - 14-06-2018, 21:36
| Bizi78 napisał/a: | | Gdzieś w zamiennikach widziałem różne średnice wew. 4.8 i 5.2 | Hehe, ciekawe, bo ja najczęściej widziałem o średnicy wewnętrznej 6 mm | Bizi78 napisał/a: | | Ewentualnie pozostaje zakup oryginałów za kupę kasy | Nie no bez jaj.
Bizi78 - 14-06-2018, 22:35
| Hugo napisał/a: | Hehe, ciekawe, bo ja najczęściej widziałem o średnicy wewnętrznej 6 mm |
W ASA jest info o średnicy 5.2.
Na wschodzie z wysyłką za oryginały wychodzi około 500zł/kpl .
-Fenek- - 28-06-2018, 22:28
@abdul Jak się sprawy mają? Wiesz już w jakim stanie jest silnik?
abdul - 29-06-2018, 18:07
-Fenek-, miałem robić głowice ale jednak wymieniłem silnik. Udało się znaleźć w okolicy silnik z podobnym przebiegiem do mojego, 8 lat w jednych rękach za 350 zł bez alternatora i rozrusznika to długo się nie zastanawiałem. Tylko za wymianę trzeba było wyciągnąć z kieszeni 1200 zł... Zobaczymy dopiero jeżdżę tydzień czasu ale narazie jest wszystko w porządku i mam nadzieje ze tak zostanie A ze starego silnika zrobię sobie stolik Tylko mam problem z 4 śrubami głowicy bo obrobiło łby przy odkręcaniu
-Fenek- - 29-06-2018, 22:40
Jak uda się go rozebrać, podrzuć proszę jakieś fotki Na prawdę jestem ciekaw jakie są uszkodzenia.
abdul - 30-06-2018, 07:44
Ok jak sie uda to podrzuce fotki
yahoo_wlkp - 08-08-2018, 05:43
Przy wymianie rozrzadu w 2,5V6 warto wymieniac uszczelniacze wałka rozrządu i uszczelniacz wału korbowego czy zbyteczna nadgorliwosc ?
1.Pasek rozrządu
2. Napinacz hydrauliczny
3. Rolka prowadząca pierwsza
4. Rolka prowadząca druga
5.pompa wody
6.paski klimy i alternatora
Bo rozumiem ,że o niczym wiecej nie musze pamietac ?
|
|
|