To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

kabar - 24-05-2016, 11:44

mar111cin napisał/a:
W UKP podaje się tylko to, ile litrów gazu przeleci przez 1 sekundę otwartego wtryskiwacza


Zgadza się ale czas wtrysku bierze z wtryskiwaczy benzynowych a nie gazowych. Korekta czasów wtrysku na lpg nie jest liniowa.

UKP doskonałe nie jest....

Owczar - 24-05-2016, 11:53

Dokładnie - nie jest doskonałe, ale jak na taki algorytm działa bardzo dobrze.

Kalibracja stałej na podstawie sredniej z cyklu mieszanego poprawi dokładność.

mar111cin - 24-05-2016, 22:56

zapomniałem, że u mnie korekta jest liniowa ;)
Owczar - 24-05-2016, 23:48

A jak prins rozwiązał problem z fizyką gazu?
mar111cin - 24-05-2016, 23:52

czujnik ciśnienia + korekta na spadek ciśnienia, którą już dobiera sobie sam.
Owczar - 25-05-2016, 09:01

Ale nawet przy stałym ciśnieniu przepływ nie będzie proporcjonalny do PB. Czujnik ciśnienia jest też w polskich sterownikach.

Ja u siebie mam praktycznie stałe ciśnienie, a mimo to mnoznik nie jest proporcjonalny w stałym zakresie.

mar111cin - 25-05-2016, 09:08

dokładnie to w prinsie jest :

y=ax+b
czyli zwykła funkcja liniowa, gdzie:
y=wynik do wtryskiwacza
x-czas benzynowego
a-mnożnik ustawiany w programie prins
b-offset ustawiany w programie prins.

Owczar - 25-05-2016, 09:13

A offset też jest liniowy/stały?
mar111cin - 25-05-2016, 12:27

Owczar ;)

A i B to są stałe wartości :) dobiera się je tak, żeby komputer Pb nie zmieniał czasów wtrysków niezależnie czy jedziemy na Pb czy na LPG
Uwierz, że to się sprawdza.
Gorzej jakby reduktor był za słaby, to faktycznie wszystko by się pewnie porozjeżdżało i nic by nie szło ustawić.

maciek_jwp - 25-05-2016, 12:37

witam wszystkich dodalem temat odnosnia swapu silnika w galu z 2.0 na 2,5 moglby ktos to opisac ?
Owczar - 25-05-2016, 12:38

Według mnie mnożnik może być liniowy, ale tylko gdy znana jest z gory charajterystyka pracy wtryskiwaczy - dedykowane to keihin. Zatem sterownik musi mieć zaszyte korekty, inaczej byłaby kicha. Sterowniki uniwersalne mają to do siebie że przebieg mnoznika jest regulowany aby możliwe było użycie różnych wtryskiwaczy. Jestem przekonany że czasy wtrysków Pb i LPG nie mają tych samych proporcji w całym zakresie.

[ Dodano: 25-05-2016, 12:49 ]
Ok. Juz wiem. Prins ma liniowy mnożnik dzięki wtryskiwaczom keihin z liniową charakterystyką. To w zasadzie wszystko wyjaśnia. Ten sterownik może śmigać tylko z tymi wtryskiwaczami. Po założeniu ich do staga będziemy mieli także liniową mapę.

carlos2710 - 01-07-2016, 08:45

Witam
właśnie montuję UKP w swoim Galancie i mam pytanie do osób, które montowały UKP w miejscu seryjnego zegarka i użyły seryjnych przycisków. Chodzi mi konkretnie o to, który nr przewodu na płytce od przycisków odpowiada nr SW1, SW2 i SW3 tj. nr przycisków z kostki od UKP. Będę wdzięczny za odp.

sveno - 06-07-2016, 22:09

carlos2710, wszystko masz opisane w instrukcji.
carlos2710 - 07-07-2016, 13:34

sveno, przyciski, które były przy UKP podłączyłem bez problemu. Chodziło mi o przyciski od standardowego zegarka. Jakoś nie mogę po ścieżkach dojść, który przewód odpowiada któremu przyciskowi, a który to masa.
ma_ko - 07-07-2016, 15:05

Nie wiem czy dobry temat, mam nadzieje że tak. Kupiłem niedawno galanta jak w profilu. I mam problem ze świecącą się lampką Check Engine. Nie wiem właściwie od czego zacząć poszukiwania usterki, czy jak kupie takie coś to się czegoś dowiem:

http://allegro.pl/interfe...6103176128.html

albo to:

http://allegro.pl/mitsubi...5680493376.html

dodam jeszcze że w 2 na 10 odpaleń silnika ta lampka gaśnie więc to chyba nie nic poważnego, ale może się mylę...

Może ma to związek z huczącym łożyskiem (chyba ale to temat na inny wątek) z tył?

EDIT: W zasadzie już nie trzeba, kolega pożyczył mi własnie takie coś i w kilka sekund wiem że mam awarie sondy lambda -.-



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group