[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx
Krzyzak - 08-08-2018, 08:35
warto
draco09 - 10-02-2019, 23:33
Gdzieś tutaj przeczytałem, że napinacz i pompę wody wymienia się co drugą wymianę rozrządu, prawda? W lipcu tego roku minie 6 lat od kiedy wymieniałem cały rozrząd na polecane tutaj podzespoły (pasek Conti, rolki Koyo, oryg. napinacz, pompa GMB, pasek wspomagania SKF, alternatora Bosh + oryginalne uszczelniacze) - chcę w tym miesiącu (przebieg od wymiany to 56 tyś. km) zająć się rozrządem i zastanawiam się, czy muszę znowu całość wymienić czy można coś pominąć?
vrangsinn - 11-02-2019, 07:42
osobiście tylko napinacz wymieniam co 2 wymiane...paski osprzetu w zależności od stanu...a reszte zawsze...choć jak wszystko wymienisz to na pewno prawidłowo...
Krzyzak - 11-02-2019, 08:33
draco09, ja w różnych Mitsu przeciągałem wymianę pompy wody, żeby wiedzieć, ile mniej więcej wytrzyma i z reguły jest to ok. 200 000km - w każdym razie na tak małej grupie pomiarowej tyle mi wychodziło. Dlatego tak się zaleca.
A napinacz hydrauliczny tylko, jeśli ma oznaki swojego końca - czyli wyciek lub brak ciśnienia na trzpieniu.
marecki - 28-04-2019, 16:41
Siema,dorabiał ktoś może "special toolsa" o numerze MD998781,blokadę koła zamachowego?chodzi mi oczywiście o wymiary tego w sumie prostego płaskownika
Hugo - 28-04-2019, 17:26
Tez się chętnie dowiem.
robertdg - 28-04-2019, 17:43
Ja uzywalem czegos takiego
https://www.tesam.pl/s000...16v-p-9430.html
Konkretnie nie wiem z czego to mam, ale wiem ze kosztowalo kolo 30-40zł
Dorobienie płaskownika to banał bo wystarczy wywiercic jedna dziure i zrobic z przeciwnej strony fasolke, odpowiedniej grubosci plaskownik i po temacie
marecki - 28-04-2019, 19:24
robertdg, spoko też myślałem nad uniwersalną blokadą ale chyba przy okazji ściągnięcia skrzyni (bo muszę) to i pomyślę nad własnym patentem blokady zamachu (tak żeby się cechy-markery zgrały na rozrządzie,też muszę zmienić) przypuszczam że tak prodent to zgrał
draco09 - 26-06-2019, 19:20
Dziś doszły "zabawki", tj. części na rozrząd i potrzebuję pomocy. Czy rolki, które dostałem:
- Koyo PU106218GRR1D
- Koyo PU 307034ARR1DW
to odpowiednio rolka E55042 i E55020? Niby znalazłem na jakiejś zagranicznej stronie, że są takie same, ale wolę się upewnić, bo w polskich katalogach nie udało mi się znaleźć tych numerów OE.
SnowDevil - 08-07-2019, 16:25
przelatałem już z 80 tkm od wymiany rozrządu i pora wymienić więc moje pytanko o AKTUALNE info co teraz sie zaklada? Z tego co pamiętam to miałem:
Pasek SUN
Rolki KOYO
Pompa GMB
Napinacz Oryginał
paski osprzetu jakies tam japońskie.
Dalej to samo sie montuje raczej?
jacek11 - 08-07-2019, 20:15
Raczej tak tylko napinacza nie musisz zmieniać, bo co drugi rozrząd jest wymagany.
SnowDevil - 22-08-2023, 10:30
napinacz siadl po ok 30tkm. szukam nowego ale widze ze pokonczylo sie troche czesci i nie jest tak latwo znalezc ori czy jakis inny sensowny. Ma ktos moze namiar na napinacz dobry do EA5W?
Hugo - 22-08-2023, 20:38
SnowDevil, jak był w zamienniku to i tak chyba pobiłeś rekord z tym napinaczem. Szukaj napinacza w pudełku INA, to oryginał, ale kosztuje prawie 700 zł. Polecam założyć używany oryginalny, one nigdy nie padają.
Marcino - 23-08-2023, 09:58
Hugo napisał/a: | Polecam założyć używany oryginalny, one nigdy nie padają. |
Mam taki na półce.... i chyba założę bo mój rozrząd zaczyna się robić wiekowy
SnowDevil - 25-08-2023, 11:32
no jak sie okazalo to mi zamiennik zalozyl mechanik i to bylo JapKo. To serio tak krotko dzialają? Wczesniej montowalem INA i bylo ok. Teraz nie moge znalezc nigdzie. Ori po znajomosci od MMC kosztuje 1k już....
EDIT: znalazlem w sumie ORI w Dubaju i w Japoni. z JAP moge sciagnac z dostawą za 150 USD, z Dubaju za 130 USD. Nigdzie indziej tego nie mają, nawet w UK
|
|
|