To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

arturj123 - 23-08-2012, 09:48

Mnożnik jest nieskorygowany, po auto-kalibracji. O ile skorygować te punkty? Tak by odchyłka była w granicy 10%?
Ciśnienie gazu zostawić te 1.3 Bar-a?

Owczar - 23-08-2012, 10:13

Jaki masz reduktor? Można by podnieść trochę.

Na odchyłkę nie patrz. Ustaw tak, by mapy się pokryły. Co w praktyce oznacza, że przy danym obciążeniu po przełączeniu na LPG nie zmienia się czas wtrysku. Pamiętaj by mapy zbierać w identycznych warunkach. Jeśli będziesz ustawiał dzisiaj to skasuj stare mapy.

arturj123 - 23-08-2012, 10:15

Reduktor Tomasetto Artic - nie ma dobrych opinii.

A jak uważasz te przewody zasilające z wtryskiwaczy do kolektora zostawić te co są ? mają 5mm, wtryski mają wyjście na 6.

Owczar - 23-08-2012, 10:33

Nagraj oscylogram. Zrób zdjęcia połączenia reduktora z listwą oraz listwy z wtryskiwaczami. Zastanów się nad filtrem FL02, powoduje mniejsze spadki.
arturj123 - 23-08-2012, 10:52

Auto będę miał po 14, nagram oscylogramy i spróbuje z tym mnożnikiem.
FL-02 np. ten z tej aukcji może być?
http://allegro.pl/podstaw...2514433077.html

Owczar - 23-08-2012, 10:56

Tak, przy czym proponowałbym kupno filtra z trójnikiem w podstawie i zapięcie listwy z dwóch stron. Wtedy masz bardziej równomierne ciśnienie na cąłej listwie. Gdzie masz czujnik ciśnienia fazy lotnej?
arturj123 - 23-08-2012, 17:08

Tak to wygląda na żywo. Elektrozawory (wtryski) - tymczasowo zamocowane jak widać.



Czujnik PS-01 oznaczony na drugim zdjęciu.

Spróbuje podkręcić ciśnienie gazu, tak by mnożnik był bliżej jedynki, a potem korekcja przed 11-12 ms.

Owczar - 23-08-2012, 17:48

Szkoda, że masz wszystko na listwie. Wydłuża Ci to przewody.

Wszystkie przewody od wtryskiwaczy do kolektora masz jednakowej długości?

Map sensor powinien być za filtrem fazy lotnej. I tak jak pisałem, polecam filtr FL02.

wyderka - 23-08-2012, 18:38

czujnik temperatury powinien być za filtrem
arturj123 - 23-08-2012, 20:44

Przepiąłem czujnik temperatury oraz jednocześnie czujnik ciśnienia za filtr oraz skróciłem przewody o ok.6cm.
Udało się zejść z 1.5 na 1.4 Bar-a. Auto-kalibracja, a potem podczas jazdy poprawiany mnożnik.

Niestety nadal ogromne spadki ciśnienia gazu(do 0.8 i wywala błąd ciśnienia), właściwie można jeździć, ale bez ostrego pałowania....

Co dalej czynić, wymienić ten filtr?
Czy warto zakupić zestaw naprawczy oraz filtr reduktora? Czy wymiana tych elementów gumowych powinien "naprawić" ten reduktor?

Oscylogram (aby pobrać kliknąć nazwę pliku)
http://www.sendspace.pl/f...d0eb91e01ca563e

Mapki oraz obecny wygląd instalacji (sory za jakość zdjęcia):



Bury - 23-08-2012, 22:36

Taka regulacja to lipa.
Spowodowane jest to pewnie dużym spadkiem ciśnienia o którym pisałeś.
Zadbaj o to,żeby ciśnienie było w miarę stabilne.
Jeśli to ogarniesz to dalej już łatwizna,bo galant ogólnie to łatwizna do LPG :D

Owczar - 23-08-2012, 23:54

Filtr fazy ciekłej kiedy był wymieniany? Reduktor wygląda na wiekowy, warto pokusić się o zestaw naprawczy. Wąskim gardłem może być jeszcze wielozawór, gdzieś przełamana/zagięta miedź.
arturj123 - 24-08-2012, 00:30

Zacznę od tego filtru. Był wymieniany ok. 10kkm.

Gdyby regeneracja nie przyniosła zamierzonego skutku, jakie polecane na forum reduktory do 2litrówki?

booohal - 24-08-2012, 12:24

Miło by było gdyby ktoś podsumował temat. Np. w formie tabelki Silnik 2,0 Wtryski: (..., ....., ...) Reduktory: (....., ....., ....., ) Silnik 2,5V6 Wtryski: (....., ....., ....., ) Reduktory: (....., ....., ....., )
Owczar - 24-08-2012, 12:28

Nawet jak będzie podsumowanie to kolejna osoba zapyta po raz setny o to samo... Ale jeśli ktoś ma chęci i czas to czemu nie :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group