To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Łańcuch rozrządu - Lancer CYxA - wymiana, części, porady.

lurek - 06-08-2015, 10:23

Szukam serwisu który za rozsądną cenę sprawdzi luzy zaworowe ale przy okazji dzwoniąc po ASO podpytałem o rozrząd, sprawdzenie i jak z tą awaryjnością. Żadne ASO nie wyparło się, że problemy z rozrządem były i dokonywali wymian, w każdym przypadku dotyczyło to niewłaściwego serwisowania - niewymieniany olej na czas lub złej jakości.

Po rozmowach z Panami, każdy zasugerował mi, że poza oczywistym stukiem, jeśli działoby się coś nie tak, wyskoczyły by błędy na kontrolkach (tu mogę coś pokręcić bo nie jestem mechanikiem) między innymi odpowiedzialnymi za regulację napięcia łańcucha przy rozruchu (?). Kolejnym objawem to falowanie obrotów lub stukot przy odpuszczeniu gazu. Jeśli żaden z tych objawów nie występuje, polecono mi wydać pieniądze na coś innego niż kontrola rozrządu u mechanika.

Być może problem, jak spora część innych, związany jest z niewłaściwą eksploatacja pojazdu. Mit wiecznego łańcuch prysł już dawno i dotyczy większości marek, nie oznacza to jednak że należy panikować.

Hubeeert - 06-08-2015, 12:26

lurek napisał/a:
Po rozmowach z Panami, każdy zasugerował mi, że poza oczywistym stukiem, jeśli działoby się coś nie tak, wyskoczyły by błędy na kontrolkach (tu mogę coś pokręcić bo nie jestem mechanikiem) między innymi odpowiedzialnymi za regulację napięcia łańcucha przy rozruchu (?). Kolejnym objawem to falowanie obrotów lub stukot przy odpuszczeniu gazu. Jeśli żaden z tych objawów nie występuje, polecono mi wydać pieniądze na coś innego niż kontrola rozrządu u mechanika.


No to Cię zmartwię.
Wyciągnięcie łańcucha ponad normę mogą sygnalizować następujące objawy:
1. Grzechot/stukot z prawej strony silnika
2. Kontrolka CE i błąd synchronizacji wałka rozrządu
3. Brak możliwości odpalenia silnika (łańcuch już przeskoczył bez objawów)

Każdy z powyższych może występowac NIEZALEŻNIE od innych.
W Lancerze, który dotarł do nas na lawecie błąd CE nie wystąpił.

lurek napisał/a:
w każdym przypadku dotyczyło to niewłaściwego serwisowania - niewymieniany olej na czas lub złej jakości.

Lancer który grzechotał ma pełną i terminową historię serwisową w ASO z jedną uwagą - lano do niego Castrol.

lurek napisał/a:
Być może problem, jak spora część innych, związany jest z niewłaściwą eksploatacja pojazdu.
A jaka jest ta właściwa? Lub inaczej - TTTM*?


*ten typ tak ma? :mrgreen:

Uwex - 06-08-2015, 16:41

Hubeeert napisał/a:
Wszystkie trzy na Castrolu.


dzięki za odpowiedź ; wygląda na to, że nie bez powodu mam do tego oleju awersję. :wink:
Nieodpowiedni olej, zbyt długie przebiegi między wymianami (choć zgodne z zaleceniem Mitsubishi) wyraźnie powodują szybsze zużycie łańcucha - do takich wniosków można by dojść.

lurek - 06-08-2015, 16:51

Hubeeert napisał/a:


No to Cię zmartwię.
Wyciągnięcie łańcucha ponad normę mogą sygnalizować następujące objawy:
1. Grzechot/stukot z prawej strony silnika
2. Kontrolka CE i błąd synchronizacji wałka rozrządu
3. Brak możliwości odpalenia silnika (łańcuch już przeskoczył bez objawów)

Każdy z powyższych może występowac NIEZALEŻNIE od innych.
W Lancerze, który dotarł do nas na lawecie błąd CE nie wystąpił.


No tak, chodziło o wystąpienie któregoś z podanych objawów a nie łącznie. W tym lacerze gdzie błąd nie wystąpił były stuki lub falowanie obrotów? (może są jeszcze inne objawy na które należy zwrócić uwagę?)


Hubeeert napisał/a:

lurek napisał/a:
Być może problem, jak spora część innych, związany jest z niewłaściwą eksploatacja pojazdu.
A jaka jest ta właściwa? Lub inaczej - TTTM*?


*ten typ tak ma? :mrgreen:


Jaki? chyba lanie dobrego oleju i regularna wymiana. Tu na marginesie jeden Pan z ASO wspomniał o regularnej wymianie co 20k. Ja osobiście stosuję zasadę jeden rok LUB 10k. No i nie Castrol na który większość narzeka.

mkm - 06-08-2015, 17:43

Hubeeert, a zwróciłeś uwagę jakie miały filtry oleju?
lanser - 06-08-2015, 22:13

Serio z tym olejem? W moim do tej pory w ASO lali Castrol, a i ostatnio w Boschu zrobili to samo. Czyli że mam się bać?
A jak nie Castrol, to co, żeby było dobrze dla rozrządu? W wątku o oleju nie uświadczysz odpowiedzi, bo tyle rodzajów, ile wpisów. :wink:

mkm - 06-08-2015, 22:24

lanser, z pewnego źródła musi być.
Im olej popularniejszy tym więcej podrób na rynku.
Castrol, Mobil ostatnio Motul to najczęściej podrabiane oleje dostępne u nas.
Niektóre poznasz od razu (kiepskie opakowanie, "brzydki" druk, dziwny kolor), ale są też bardzo dobrze podrobione oleje i one są bardzo cięzkie w weryfikacji.

lanser - 06-08-2015, 22:27

Czyli dobry Castrol nie jest zły? :wink:
mjsystem - 07-08-2015, 07:11

lurek napisał/a:
W tym lacerze gdzie błąd nie wystąpił były stuki lub falowanie obrotów? (może są jeszcze inne objawy na które należy zwrócić uwagę?)
Falowanie raczej nie jest objawem luźnego łańcucha rozrządu.
Bizi78 - 07-08-2015, 07:29

W moim MSS ASO lało castrola i silnik kiepsko po nim wygląda, a lewego chyba nie lali :wink: .
Dlatego nigdy więcej nie zaleję castrola 8) .

willliam - 07-08-2015, 09:39

Witam,

Z czego mogą pochodzić owe dźwięki?

1. świerszcz dobrze słyszany w całym nagraniu
2. drugi dźwięk najlepiej słychać od 20 sek, takie nieregularne chrobotanie, klekotanie

http://youtu.be/KyZfJPPSZRE

kolega w innym temacie podpowiada, że to łańcuch rozrządu
ktoś może miał takie objawy łańcucha?

przejechane mam 65k

Hubeeert - 07-08-2015, 09:58

lurek napisał/a:
W tym lacerze gdzie błąd nie wystąpił były stuki lub falowanie obrotów?
W Lancerze z łańcuchem, który dawał grzechot i to głośny wystąpił utrudniony rozruch i tyle, nie dodawaliśmy gazu po odpaleniu tylko błyskawicznie wyłączyliśmy silnik. Odpalanie odbyło się na wyraźną prośbę Klienta.
lurek napisał/a:
Jaki? chyba lanie dobrego oleju i regularna wymiana. Tu na marginesie jeden Pan z ASO wspomniał o regularnej wymianie co 20k. Ja osobiście stosuję zasadę jeden rok LUB 10k.

I tu zaczynamy dzielić włos na czworo oraz spierać się o ilośc diabłów która zmieści się na czubku szpilki - producent podaje max przebieg, ja kiedyś napisałem na Forum co o ty, sądzę w temacie o ASX diesel z DPF, jeden z Uzytkowników naszego Forum się ze mną dośc ostro spierał. Decyduje Klient.
mkm napisał/a:
ubeeert, a zwróciłeś uwagę jakie miały filtry oleju?
My stosujemy Knechta lub Mann, co mieli Klienci nie wiem, nie pamiętam.
lanser napisał/a:
Serio z tym olejem? W moim do tej pory w ASO lali Castrol, a i ostatnio w Boschu zrobili to samo. Czyli że mam się bać?
Mają umowe olejową z Castrolem a taka umowa to dla ASO lub serwisu Boscha kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy złotych (zaleznie od deklarowanego zakupu przez okres umowy) od producenta oleju, które można wydać na dowolny cel - np doposażenie stacji.
mkm napisał/a:
lanser, z pewnego źródła musi być.
Im olej popularniejszy tym więcej podrób na rynku.
Castrol, Mobil ostatnio Motul to najczęściej podrabiane oleje dostępne u nas.
po podpisaniu umowy olej dostajesz od producenta. Oni nie sprzedają podrób :roll:
lanser napisał/a:
Czyli dobry Castrol nie jest zły?
Nie widziałem dobrego. Tzn patrząc na stan silników wewnatrz.
willliam napisał/a:
Witam,

Z czego mogą pochodzić owe dźwięki?

1. świerszcz dobrze słyszany w całym nagraniu
2. drugi dźwięk najlepiej słychać od 20 sek, takie nieregularne chrobotanie, klekotanie

1. Coś się zaciera/obciera, jakieś łożysko?
2. Może to być łańcuch, ale pewności nie mam.

Majkelo - 07-08-2015, 14:19

Witam wszystkich, właśnie kupiłem Lancer z przebiegiem 97tkm.
Wiadomo że na początek planuje wymianę filtrów i oleju.
W związku z tym, że zbliża się 100tkm to planuje tez kontrole luzów zaworowych i rozrządu.

Pytanie do was - czy jeśli łańcuch nie będzie wykazywał rozciągnięcia to wymienić go tak czy inaczej? Jeśli tak to czy również coś oprócz łańcucha wypadałoby profilaktycznie wymienić?

Hubeeert - 07-08-2015, 14:28

Majkelo napisał/a:
Pytanie do was - czy jeśli łańcuch nie będzie wykazywał rozciągnięcia to wymienić go tak czy inaczej? Jeśli tak to czy również coś oprócz łańcucha wypadałoby profilaktycznie wymienić?

Przeczytaj temat. Masz wszystkie odpowiedzi w tym o to co jeszcze należy skontrolować.
Na szybko
1. Wysuw napinacza,
2. Koła rozrządu pod kątem uszkodzenia przez łańcuch. Im mocniej rozciągnięty tym bardziej widoczne ślady.

Wymienić:
1. uszczelniacz wału
2. Uszczelkę pokrywy zaworów
3. Olej w silniku razem z filtrem

MARIO 100 - 04-09-2015, 23:05

Witam.Dzisiaj podnioslem maske do gory i jakies niepokojace odglosy uslyszalem z silnika,a konktetnie pod odudowa klawiatury po lewej stronie silnika.Co to moze byc:lancuszek?odglosy czyli jakies ZEZIENIE nie trwa caly czas tylko przez kilka sekund i ustaje a po jakims czasie wraca.Bledu na desce rozdz.niema.Pytanie ile mozna w takim stanie jeszcze jezdzic?Nie jestem pewny czy to lancuch czy cos innego zwiazane z rozrzadem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group