To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Black Outlander 2.2 DID AT

To masz - 16-04-2025, 06:50

W dieslach OIII jest zamontowana tradycyjna skrzynia hydrauliczna Jatco JF613E, nazwana przez Mitsubishi W6AJA i tę posiadam w swoim egzemplarzu, natomiast w benzynach jest automat CVT.
To masz - 08-05-2025, 20:54

- wygłuszająca mata butylowa o gr. 2,5 mm,
- wygłuszająca pianka kauczukowa o gr. 6 mm,
- akustyczna pianka pochłaniająca o gr. 20 mm.









Hugo - 09-05-2025, 16:59

I jaki efekt?
jacek11 - 09-05-2025, 22:14

No właśnie szkoda, że kolega nie robi żadnych pomiarów.
To masz - 10-05-2025, 08:32

Jeśli pomiary zweryfikują, że nic się nie zmieniło, a kasa wydana to będzie niemiłe zaskoczenie. Teraz zadowolenie jest proporcjonalne do wydanej kasy i nakładu pracy, więc wolę tego nie zmieniać ;)
Hugo - 11-05-2025, 09:09

To masz, otóż to.
To masz - 17-05-2025, 20:42

Jestem po pierwszej jeździe. Odczucia opisałbym w ten sposób, że po wygłuszeniu, jazda z pustym bagażnikiem i zdjętą roletą jest porównywalna do wcześniejszej jazdy z pełnym bagażnikiem i rozwiniętą(zamkniętą) roletą, która wraz z bagażami służyła za izolację od hałasu. Pozbyłem się głównego źródła dźwięków z tylnej przestrzeni tj. gołej blachy na pół bagażnika, która wyłoniła się po demontażu trzeciego rzędu siedzeń.
I bas z subwoofera taki..., jakby miększy się zrobił.

Powiem Wam, że nadzianie uszczelek, choć najtańszym było zabiegiem to "robi robotę". Niedawno, przez 400 km prowadziłem RAV 4 z 2022 roku, wiało mocno to prawda i boczne uderzenia wiatru przewiewały uszczelki powodując charakterystyczny świst- nie często, ale jednak. Outlanderem zrobiłem kilka tras, ostatnio chyba każda z nich odbyła się przy bardzo mocnym wietrze(raz sprawdzałem czy nie mam kapcia, tak szarpało autem) i przedmuchało uszczelki jeden raz.

benicjusz - 28-05-2025, 12:08

No to teraz czas na dach ;)
To masz - 01-10-2025, 08:21

Zmiana oleju i filtrów przy stanie licznika 185 000 km, po przebiegu 7000 km.

Silnik pracuje tak samo jak na o połowę tańszym oleju Orlen czy Specol, nie słyszę i nie odczuwam różnicy.

W międzyczasie wymieniłem uszczelniacz wału w skrzyni rozdzielczej napędu, bo pojawiło się zapocenie. Przed demontażem polecam zaznaczyć położenie wału względem obudowy na w/w skrzyni co ułatwi ponowny montaż.


Uszczelniacz reduktora wału o symbolu 3200A105:


To masz - 01-10-2025, 08:25

benicjusz napisał/a:
No to teraz czas na dach ;)

Muszę zdemontować podsufitkę, bo coś nad nią brzęczy przy konkretnych obrotach, ale nie wiem czy zdecyduję się na wyciszenie dachu. Dokładna praca jest czasochłonna, a brakuje czasu wolnego.

To masz - 16-10-2025, 09:10

Stan licznika 186 000 km.
Wymieniłem olej w skrzyni rozdzielczej napędu. Po 38 000 km był mocno ciemny, prawie czarny.
W tylnym dyferencjale zaniechałem wymiany, bo olej był czysty- bezbarwny. Być może to zasługa jazdy głównie w trybie 2WD i eksploatacji na autostradach i drogach szybkiego ruchu.

apikus - 16-10-2025, 14:28

To masz napisał/a:
Być może to zasługa jazdy głównie w trybie 2WD


A to nie jest tak, że nawet jak masz przełącznik w trybie 4WD to napęd jest przekazywany w normalnych warunkach tylko na przednią oś, a dołączanie następuje w chwili uślizgu kół?

To masz - 17-10-2025, 12:22

W sumie nie ma przycisku 2WD tylko nazwałem tak tryb napędu 4WD ECO czyli "najmniej" 4x4.
Natomiast w każdej pozycji tzn. 4WD ECO, 4WD AUTO i 4WD LOCK jest napęd na cztery koła.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group