[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe
piotruswie - 12-10-2009, 15:23
hejka
jakiś czas temu pisałem że założyłem na przodzie cały komplecik hamulców
powód - krzywe tarcze no i oczywiście już zużyte
bicie na kolumnie kierowniczej ustało jednak po jakimś czasie zaczołem odczówać pod pedałem pulsowanie układu chamulcowego, mniej więcej tak jakby siła hamowania rosła i malała rosła malała i tak w kółko
sprawdzałem bicie kilkumiesiączbych tarcz TRW
lewa strona 0,05mm
prawa 0,08mm
myślałem że może znów tarcze się pogieły
otóż nie koledzy i koleżanki
dokonałem oględzin tylnych tarcz i okazało się że od tylca są skorodowane w tak dziwny sposób? że sam się dziwie że na nich jeszcze jeździłem
prócz typowego rowku jak przy toczeniu tarcze miały wyżarte zagłębienia na całym obwodzie i to właśnie to dawało efekt pulsowania pedału hamulca
po wymianie na nowiutkie TRW + klocki Japan kupione u Malika, wszystko jest cacy
wreszcie hamulce nie powodują żadnych wibracji
wniosek: jeśli wyczuwacie jakieś drgania w układzie hamulcowym nie należy zwalać wszystkiego tylko na przód
ja już mam ok a zestawy TRW mogę polecić na przodzie zrobiłem 3tysie i jest OK
robertdg - 12-10-2009, 20:11
Ja w swoim Galu mam komplet tarcz Zimmerman, i miałem do tego komplet klocków Ferrodo, narzekać na hamulce nie moge są bardzo dobre, ale ostatnio zmieniłem z przodu klocki na ATE, bo Ferrodo zaczeły sie kończyć , srednia grubość okładziny byla 3mm, ale i tak nie zmienia to faktu ze czasami potrafia mi w poczatkowej fazie hamowania przednie klocki popiskiwac, i czy to było Ferrodo, czy teraz jest ATE, jest ten sam efekt, slyszalny tylko przy jezdzie z uchylona szyba, sadzilem ze jak zaloze klocki z gatunkowo innego materialu bedzie lepiej, ale jak widac nic to nie zmienilo, no moze przesadzilem troszke, Ferrodo troche dluzej pipiskiwalo
bartekpajecki - 26-10-2009, 09:55
czesc, mam Galanta 2.5 V6 Avance z konca 2001r i chcialbym wymienic z przodu tarcze i klocki oraz klocki z tylu. Najlepiej aby przednie tarcze byly nawiercane . Mozecie mi podac jakies przydatne linki i ceny gdzie moge sobie taki zestawik pozamawiac bo nie mam zbytnio czasu na zamawianie i odsylanie pozniej nie pasujacych czesci.
z gory dzieki
Owczar - 26-10-2009, 10:18
bartekpajecki, przejrzyj ten wątek kilka stron wstecz. Wszystko jest
tempora - 07-12-2009, 20:22
witam,
ostatnio mialem zmienione klocki hamulcowe na nowe i piszcza przy lekkim hamowaniu (lekkim nacisnieciu hamulca). pytanie czy to normalny objaw i jesli tak to jak dlugo moze to potrwac zanim sie dotra?
dzieki za info.
pzdr.
robertdg - 07-12-2009, 20:38
tempora, u mnie dokladnie tak samo, jakiekolwiek bym klocki nie zalozyl, ostatnio slyszalem ze auta o sportowym zacieciu tak maja, zwłaszcza EVO, jakby nie było gabaryt klocków i tarcz podobny.
gem1 - 07-12-2009, 21:06
piszczenie klocków najczęściej obiawia sie przy ich ..."nie fachowym" załozeniu, a raczej przygotowaniu do założenia. Oczywiście w takich furach jak wspomniane EVO po nagrzaniu też wystepuje charakterystyczny pisk..ale jet to dźwięk innego rodzaju... mniej drażniący ucho.
robertdg - 07-12-2009, 21:27
gem1 napisał/a: | piszczenie klocków najczęściej obiawia sie przy ich ..."nie fachowym" załozeniu | co przez to sugerujesz? dokoncz watek piszac jak powinny byc fachowo przygotowane do założenia, może pozbędziemy się problemu. Choć w moim przypadku trochę wątpie w to, gdyż wszystko jeżeli chodzi o docisk i prowadnice chodzą jak fabryczna nówka, a popiskiwanie przy hamowaniu występuje przy każdej grubości klocka, nawet jak klocki sa juz prawie na ukończeniu.
shinai - 07-12-2009, 21:40
jesli nie zalozysz blaszek zewnetrznych na klocek to lubia piszczac przynajmniej u mnie pomogło
robertdg - 07-12-2009, 22:13
shinai, nie ma takiej możliwości, blaszki były stare i popiskiwalo, blaszki są nowe i tak samo popiskuje, jedyne co ustąpiło po wymianie blaszek i klocków to tłuczenie się zacisków i klocków, ale to było opisane w innym temacie, jak juz pisałem wczesniej, wszystko jest zmontowane wedle przykazań serwisowych, a wina wg mnie lezy tylko i wylacznie w gatunku klocków i tarcz (po Zimmermanach przyjdzie czas na Mikody , albo jeszcze coś lepszego), nie ma mowy o niefachowym montażu gdyż temat przerabialem wielokrotnie w rózny sposób próbując pozbyć się tego poczatkowego popiskania i bez rezultatów, w zasadzie nie jest to denerwujące, gdyz jest slyszalne tylko przy uchylonym oknie i tylko w fazie poczatkowego hamowania czyli bardzo krótko, przez dosłownie może 3 sek. dlatego nie szukam dziury w całym i nie drąże notorycznie tematu.
Bury - 07-12-2009, 23:01
Ja od września mam z przodu tarcze blueprint+klocki akebono.
Cicho,bez bicia i nareszcie hamuje
Wiciu - 14-12-2009, 19:28
Jeśli mogę coś doradzić a właściwie odradzić to klocki EBC Green Stuff Kupiłem to angielskie badziewie w kwietniu tego roku i właśnie wyleciały do kosza prawie 300zl poszło się kochać Producent pisze o 60% wyższej żywotności i odporności na ścieranie ale to fikcja, po tych paru miesiącach klocki w 2/3 były zjechane, do tego okładziny popękały Stanowczo odradzam bo lepiej za 300zl kupić 3 komplety japońskich klocków i mieć spokój
robertdg - 14-12-2009, 22:41
Wiciu, pochwalilbys sie jeszcze jaki przebieg zrobiles na tych klockach
gem1 - 15-12-2009, 00:14
przeczytałem temat od początku... na przód tarcze Mikody - nawiercano-nacinane (leżą już w domu), do nich klocki ATE..... i tu wszystko jasne..
musze jednak powielić moje pytanie, które już sie przewineło chyba z 4-5 razy i nie padał żadna konkretna odpowiedź:
Co na tył??
Wiadomo, że siła hamowania głównie idzie na przód i dla tego z przodu powinny być takie wynalazki jak mikoda... ale co kupić na tył, żeby nie przepłacać bez potrzeby, ale i też badziewia nie kupić...
dziękuje za pomoc
pozdro all
robertdg - 15-12-2009, 09:20
gem1, wiec jezeli mowa o najtanszej wersji na tył może być tarczo-beben Bosch KLICK no i klocki tez Bosch KLICK w najtanszej wersji mozesz wybrac klocki AKEBONO. choc radzilbym juz komplet tego samego producenta, no i przydalyby Ci sie jeszcze szczeki hamulca awaryjnego jak Twoje beda zuzyte KLICK
|
|
|