To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Programowanie pilota centralnego zamka

Paso - 15-11-2013, 21:04

ja mam inne pytanie czy jest możliwe aby po odłączeniu akumulatora pilot od centralnego przestał działać, wprowadzenie w tryb programowania wychodzi bez problemu tylko potem po naciśnięciu 3x lock w ciągu 10sek nic się nie dzieje. bateria wymieniona, czy np odłączenie i ponowne podłączenie odbiornika może coś pomóc??
Hugo - 15-11-2013, 21:13

Dziwne, miałem do czynienia z co najmniej 5 Galantami EA z różnych roczników, w których odłączałem akumulatory i nigdy nic nie trzeba było programować. Jedynie podczas pierwszej próby zamknięcia auta z pilota po podłączeniu akumulatora nie chciał się zamknąć, trzeba było nacisnąć UNLOCK (otwarcie) i wtedy LOCK (zamknięcie) i wszystko już dalej było OK.
Paso - 16-11-2013, 22:18

ok czyli są dwie opcje albo pilot się skończył, albo odbiornik od pilota.
marcinzam - 02-05-2014, 21:04

ostatnio przy wymianie baterii pilota zauważyłem miejsce na 3 przycisk od otwierania klapy bagażnika. Czy były takie piloty z tym przyciskiem ?

Taki będzie pasował ?

Łysy88 - 25-07-2014, 01:23

Czy w Galancie po drugim lifcie (rok modelowy 2001) też wystarczy zewrzeć 1-4 pin i dalej normalna procedura? Mam na myśli sytuację kiedy przez zwarcie tych pinów nie mruga kontrolka ecu błędów.
fj_mike - 25-07-2014, 10:09

Łysy88 napisał/a:
Czy w Galancie po drugim lifcie (rok modelowy 2001) też wystarczy zewrzeć 1-4 pin i dalej normalna procedura?

Można.

Kopruch - 15-02-2015, 13:18

Witam wszystkich.

Od wczoraj męczę się z wejściem w tryb programowania pilota. Wszystko sie zgadza sygnału w postaci zamielenia zamkiem nie ma. Pojęcie ACC ON i OFF tez jest bardzo obszerne. Próbowałem różnych kombinacji. Czy każdorazowo muszę zamykać drzwi (nie zamek tylko drzwi) tzn siedząc w srodku otwierać je i zatrzaskiwać ?? Czy każdorazowo muszę wkładac kluczyk do stacyjki czy może on tam być po prostu juz w odpowiedniej pozycji wyjsciowej (jakiej ?). Czy jest różnica między LOCK a ACC ? (zegarek świeci mi się cały czas). Czy jest istotne jakim kluczem przełączam stacyjkę ? Mam czarny i szary. W instrukcji jest opisany jeden jako serwisowy (??). Może jakis filmik dla normalnych inaczej ktoś by dziabnął z komórki ?? Już ręce opadają...

[ Dodano: 16-02-2015, 22:03 ]
Witam ponownie.

Problem rozwiązany więc postanowiłem go opisać dla tych którzy też się z tym męczą.
Nie działały dwie krańcówki w drzwiach, czyli po otwarciu nie zaswiecała się na desce rozdzielczej ikona drzwi a powinna przy każdym jednym. Wyłączniki w środku śniedzieją od wilgoci. Należy rozebrać felerną krańcówkę na częsci pierwsze i każdą blaszke potraktowac papierem ściernym nie za grubym. Dodatkowo przy krańcówkach lubi tracić się masa co przeważnie rozwiązuje się w momencie przykręcania jej z powrotem.

Nie wiem czy jest to był powód tak do końca, ale zrobione jest. Po naprawie albo trzeba zamknąc zamki albo włączyc zapłon bo inaczej nie będzie działało. Ciężko mi powiedziec co dokładnie trzeba zrobic bo zrobiłem to przypadkowo po tym jak myślałem że samo czyszczenie nic nie daje bo dalej nie działa. Daje.

Druga sprawa już mniej oczywista. Akumulator odłączyłem żeby go podładować i w tym czasie przelutowywałem wtyczki do radia. Celowo zmostkowałem +12 po stacyjce i +12 do pamięci radia by mieć możliwość słuchania zawsze. I tu był broblem. Po zmostkowaniu nie wyłączał się zegarek, gniazdo zapalniczki (zasilanie). Dostawał +12 od tyłu bez przerwy, jednoczesnie pozycja "LOCK" nie była lock co komputer musiał wyłapać. Po rozcięciu mostka od pierwszego strzału wszedł w tryb programowania.

Tyle w temacie. Myślę że warto wiedzieć :)

Pozdrawiam

top840 - 17-02-2015, 12:32

Witam,

bawiłem się dzisiaj pilotami, gdyż ostatnio jeden sam z siebie przestał działać. Ruszyło według 1 pkt ze strony 2. Jedyny kłopot jaki miałem to, to, że nie mogłem wejść w tryb nauki, okazało się, że zwierałem pin 5-8 a nie 1-4, dobrze, że niczego nie zepsułem. Po sparowaniu dwóch pilotów z centralką zrobiłem zdjęcie kostki OBD z poprawnie wpiętymi kabelkami od switcha, może komuś się przyda (żeby się nie zakręcił jak ja ;) ).

http://postimg.org/image/bhoa23vz3/

jarek80 - 17-02-2015, 20:04

Witam wszystkich. Mam gala trzeci rok,kupiłem go tylko z jednym kluczykiem a po przeczytaniu tego postu jestem ciekaw czy piloty też ma pogubione. Może ktoś by sprawdził po numerze vin czy jest sens kupić pilot? JMBLREA2WVZ001100

[ Dodano: 17-02-2015, 20:49 ]
Już ogarnąłem vin. Mam KEY LESS ENTRY :D Czy do przedlifta mam kupić taki pilot http://allegro.pl/kluczyk...5072471816.html ?

fj_mike - 17-02-2015, 21:02

jarek80 napisał/a:
Już ogarnąłem vin. Mam KEY LESS ENTRY Czy do przedlifta mam kupić taki pilot http://allegro.pl/kluczyk...5072471816.html ?

Pomimo tego, że piloty wyglądają identycznie, mogą nie pasować. Różniły się elektroniką.
Zapytaj o możliwość zwrotu.

jarek80 - 18-02-2015, 07:14

Dzięki za podpowiedź. Będę się upewniał że numer fabryczny się zgadza MR238022
pit696 - 20-03-2015, 13:50

orientuje sie ktoś czy można podmienić moduł z pilotem od centralki, który potwierdza zamknięcie lampką w kabinie(pilot ma 2 oddzielne przyciski), na ten z avanca który potwierdza zamknięcie kierunkami(jeden przycisk do otw./zamyk.)? czy moduł etacs tez trzeba podmienic?
Hugo - 20-03-2015, 21:34

pit696 napisał/a:
orientuje sie ktoś czy można podmienić moduł z pilotem od centralki, który potwierdza zamknięcie lampką w kabinie(pilot ma 2 oddzielne przyciski), na ten z avanca który potwierdza zamknięcie kierunkami(jeden przycisk do otw./zamyk.)? czy moduł etacs tez trzeba podmienic?
Można podmienić, ale kierunki nie mrugną. Z ciekawości sprawdziłem dzisiaj. Do Avance z 2001 r. z oryginalnym pilotem z dwoma przyciskami (LOCK i UNLOCK), gdzie potwierdzenie zamknięcia/otwarcia centralnego zamka było lampką w kabinie podpiąłem centralkę z Avance z 1999 r. z takim samym pilotem, i w którym potwierdzenie zamknięcia auta było przez mrugniecie kierunkowskazów. Efekt? W Avance z 2001 r. kierunki nie mrugnęły. Wniosek jest jeden moim zdaniem, potwierdzenie poprzez mrugniecie kierunkowskazami to nieoryginalne wyposażenie, musiało zostać dołożone przez podpięcie kabla sygnałowego z centralki zamka pod kierunkowskazy. Będę szukał, bo też mi tego brakuje w moim Galu :wink:
pit696 napisał/a:
ten z avanca który potwierdza zamknięcie kierunkami(jeden przycisk do otw./zamyk.)?
Możesz pokazać jak wygląda ten pilot, bo nigdy takiego nie widziałem?
pit696 - 21-03-2015, 11:58

Hugo, a co trzeba przełożyć?sam moduł wystarczy?szkoda że nie mruga bo wg mnie to lepsze niż lampka w kabibnie ;)
Hugo napisał/a:
Możesz pokazać jak wygląda ten pilot, bo nigdy takiego nie widziałem?


pilot

duży przycisk otwiera/zamyka (mruga raz na otwieranie/2x na zamknięcie) a mały tylko mruga 10x kierunkami

Hugo - 21-03-2015, 20:58

pit696 napisał/a:
Hugo, a co trzeba przełożyć?
Też chciałbym to wiedzieć. Jak pisałem wyżej, moim zdaniem sygnalizacja kierunkowskazami nie jest fabryczna.
pit696 napisał/a:
sam moduł wystarczy?
Jaki moduł?
pit696 napisał/a:
pilot
Nie spotkałem takiego w żadnym europejskim Galu EA, tylko w angliku w wersji SPORT z 2000 r. To jest oryginalny pilot? Ma gdzieś logo Mitsu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group