To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tuning - Zwiększenie mocy, modyfikacje - Lancer CYxA

wiewioor - 29-07-2016, 09:40

toomi1982 napisał/a:
Urządzenie modyfikuję mapę sterowania silnikiem.


Nieprawda !! Kłamstwo tej firmy w żywe oczy. Boxy, które podpinasz pod złącza nigdy nie zmienią mapy! Oszukują one szereg czujników przez co podają one inne wartości przez co sterownik sam dokonuje korekt w mieszance itp.

Zmiana mapy może odbyć się tylko poprzez jej wcześniejsze przygotowanie oraz wgranie, a to nigdy nie odbędzie przez złącze obd. Co do zasady w warsztatach w tym specjalizujących się połączenie odbywa się poprzez złącze serwisowe tak ja np. na zdjęciu poniżej:



mkm napisał/a:
oj. "cudze chwalicie swego nie znacie"... Po co na Forum Hondy jak temat kompresora u nas rozpoznany, zrobiony i przetestowany.
Wieść niesie, że ten Lancer nadal gdzieś jeździ.

Jak pisałem wcześniej nie miałem żadnego info , że ścieżka już przetarta. W takim wypadku jeśli by znaleźć gościa, który już przechodził przez problem instalacji kompresora może się okazać, że wiele problemów jest już rozwiązanych albo rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę.

toomi1982 napisał/a:
Bajki nie bajki. Nikt tej okładki na dowód nie testował. Zamówiłem na testy. Zdam relacje co i jak.

Oczywiście sprawdzisz i zdasz relację. Choć nadal ciężko mi uwierzyć że wolnossąca jednostka na podstawie oszukanych wartości czujników wydobędzie przyrost jak piszą 30% (bo tyle to można ugrać na doładowaniach).
Dla porównania sam mam jednostkę 1.8 DiD, która seryjnie miała 150 KM i na hamowni o dziwo tyle wypluło. Po remapie hamowania pokazała 179 KM i 380 Nm. Więc na doładowanym motorze moc wzrosła o ok. 20% a moment o ok. 27%. Więc nadal ciężko mi uwierzyć, że sam program da 30% przyrostu mocy. Dla kolejnego porównania ludzie w wolnossących jednostkach po zmianach wydechu, dolotu, mocnym doprężeniu, wymiany wałków na ostre, wszelkich portingach itd. oraz zmianach w mapach czyli popularnym strojeniu otrzymują wartości rzędu 20-25%. Gdzie prawdziwe strojenie ma na celu ustawienie konkretnych wartości dla konkretnej jednostki. A nie jak Boxy na jedno kopyto.

.swat. - 29-07-2016, 11:52

mkm napisał/a:
Kup Eclipsa, jakieś starsze EVO i baw się na całego
Nigdy i nigdzie nie powstanie inne drugie takie autko jakie ma nasz kolega tyku :lol: Toż to nasza forumowa perełka. Co tam jakiś przelatany Ralliart lub Evo? :mrgreen:

LukasiusPomorze napisał/a:
Tyku wpadnij do 3miasta na urlop to zmodzimy twojego lancera tak że będzie groźniejszy niż gwiazda śmierci.
A macie tam u siebie może maskę od EvoX? :mrgreen: Jeśli tak to biorę, bo z nią ponoć Lancery latają szybciej, i żadne mody nie są potrzebne :badgrin:

[ Dodano: 29-07-2016, 12:05 ]
toomi1982 napisał/a:
Zamówiłem na testy. Zdam relacje co i jak
Negatywny efekt uboczny dla żywotności silnika widoczny będzie dopiero po kilku miesiącach. Oczywiście za zwiększeniem mocy i momentu obrotowego musi iść zużycie paliwa. Przy tych osiągach dla lancera 1.8 to co najmniej 15l/100 km. W mieście spokojnie to 20l/100km.

Proponuję pojeździć dynamicznie zwykłym lancerem, trzymając gdzie się da, jak najwyższe obroty. Średnie spalanie na poziomie 15/20 litrów/100km to norma. A z chipem? :shock:

tyku - 29-07-2016, 12:53

.swat. napisał/a:
Nigdy i nigdzie nie powstanie inne drugie takie autko jakie ma nasz kolega tyku :lol: Toż to nasza forumowa perełka.

:oops: :oops: :oops:

Ciekawe, czy taki zestaw ktoś by zamontował w lancerku 1.8L
http://roadracemotorsport...roducts_id=2424
:wink:

RalfPi - 29-07-2016, 13:22

.swat. napisał/a:

Proponuję pojeździć dynamicznie zwykłym lancerem, trzymając gdzie się da, jak najwyższe obroty. Średnie spalanie na poziomie 15/20 litrów/100km to norma. A z chipem? :shock:

Chyba na torze.
W dużym, czy małym mieście, na autostradzie jadąc tyle ile fabryka dała.. to chwilowe spalanie może sięgać tych wartości, jednak realnie, chyba każdy z Nas ma poniżej dychy.
Nie licząc kolegi tyku :)

Jechałem jakiś czas temu BMW320d (177KM), 2011 r. ? i albo nie umiem jeździć dieslem, albo Lancer naprawdę fajnie przyspiesza :)

wiewioor - 29-07-2016, 14:51

tyku napisał/a:
Ciekawe, czy taki zestaw ktoś by zamontował w lancerku 1.8L

Tyku. Trzeba by było na początku sprawdzić czy mocowanie kolektora wydechowego jest takie same w 1.8 jak w 2.4 (bo rozumiem że ten zestaw jest do tego motoru). Jeśli tak to mamy duże ułatwienie ponieważ mamy już mocowanie kolektora i samego turba. Co do rurek i wężów tutaj nie powinno być problemu bo są to elementy elastyczne, a dwa łatwe do dorobienia. Intercooler też będzie pasował bo rzeźba Lancera się nie zmienia. Ponadto zawsze można szukać IC`ka z 2.0 czy 1.8 DiD.

Natomiast w zależności ile chcemy dmuchać mogą się pojawiać dalsze problemy o żywotność elementów układu tłokowo-korbowego, wytrzymałość sprzęgła czy innych elementów jak półosie czy inne jak konieczność montowania chłodnicy oleju. O hamulcach nie wspomnę, że wypadało by zrobić swap (czy to z outlandera) czy coś innego. (A te wszystkie partsy niestety kosztują. Jeśli zadowolimy się powiedzmy ciśnieniem 0,3 - 0,5 bara myślę że bez kilku rzeczy by sie obeszło. Koniecznym też wydaje się zamontowanie zegarów doładowana, temp. oleju a przede wszystkim AFR (szerokopasmowego).

tyku napisał/a:
czy taki zestaw ktoś by zamontował

Jeśli kolektor pasuje to każdy ogarnięty zakład który montował turbałki powinien sobie poradzić. Kwestia późniejszego poprawnego wystrojenia.
W twoich okolicach na pewno są warsztaty które się tym profesjonalnie zajmują.
U mnie na "ukrainie" mogę zaproponować RSMotorsport http://rs-motorsport.pl (co prawda ich domeną są Subaru), ale w Mitsu też mocna siedzą.

toomi1982 - 01-08-2016, 19:27

Dostałem ten chip od ProRacing. Po waszych opiniach nie spodziewałem się niczego co by mogło mnie zadowolić. Tym czasem po pierwszym dniu. Mniej pali i lepiej reaguje na gaz. Przejechałem nim 45.000 więc wiem jak się zachowuje. Teraz czuć ,że od dołu lepiej reaguje. Nie przejechałem jeszcze tych 150-200 km adaptacji dlatego piszę moje odczucia po 30 km testu. Mierzyłem od 0-100 i jest między 9 a 10 sekund za każdym razem. Wiem ,że mnie tu zaraz zrugacie ale jest jak jest. Z przykrością muszę stwierdzić że to chyba działa:P
mkm - 01-08-2016, 19:53

No na pewno działa :mrgreen: Nic tak mocy nie podnosi jak parę złotych wydanych na "tuning".
Z Twoich sło wynika, że i oszczędności na paliwie już są widoczne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
toomi1982, wrzuć strumienicę zamiast katalizatora i załóż magnetyzery...
Magnetyzery jeszcze obniżą spalanie i poprawią osiągi, a strumienica odczuwalnie podniesie moc Twojego auta :mrgreen:
Długo się zastanawiałem kto kupuje to guano - mam odpowiedź - jeszcze się cieszysz :roll:

Przepraszam - ale ręce opadają :roll:

LukasiusPomorze - 01-08-2016, 20:00

Jak przystało na rasowego sceptyka proponuję by toomi1982 przyjechał zrelaksować się nad morze i przy okazji zademonstrował możliwości jego maszyny.

Stawiam najdroższe piwko z biedronki że to lipa.

Choć istnieje cień szansy że magiczne pudełko bezcześci normę emisji spalin i z Euro 5 przechodzi ślizgiem na Euro 2 dzięki czemu przyrost mocy jest wprost proporcjonalny ilości wydalanej sadzy.

Wpadnij zrobimy grila spijemy piwko ,a jeśli się okaże że ten wynalazek naprawdę działa to będzie to dobra wiadomość dla pozostałych mitsumaniaków.

tomekrvf - 01-08-2016, 22:39

Panowie, co do uturbiania wolnego ssaka, to ja założyłem turbo do mojej Alfy 147 1.6 T. Spark. Temat zamknął się w kwocie niecałe 3000PLN (turbo z forda 1.6 Ecoboost, cooler i reszta pierdół). Teraz buduję silnik 2.0 Turbo i dopiero będzie zabawa.
Tutaj przejazd na Ułęży. Jak na samochód który miał 105KM nie jest źle.
https://www.youtube.com/watch?v=vs43PCOW5cU

Także Panowie do roboty! Dla chcącego nic trudnego.

LukasiusPomorze - 02-08-2016, 08:59

Do tomekrvf jak 147 wyglądała po zabiegu na hamowni ?

Czy na Twin sparka trudno ułożyć mapę ?

Zrobiłeś to w miesiąc po godzinach czy udało się szybciej ?

.swat. - 02-08-2016, 19:11

RalfPi napisał/a:

Chyba na torze.
W dużym, czy małym mieście, na autostradzie jadąc tyle ile fabryka dała.. to chwilowe spalanie może sięgać tych wartości, jednak realnie, chyba każdy z Nas ma poniżej dychy.
Nie licząc kolegi tyku :)
Nie trzeba toru. Gdy jadąc z małżonką poruszam się z modem retiree to faktycznie 10l/100km nie przekraczam, ale gdy jadę już sam i przechodzę na mod kill the nagar i mnie czasami poniesie ( oczywiście z zachowaniem wszelkich zasad przepisów ruchu drogowego), gdy kręcę obroty między 3000/4000 o/min, to wskazuje mi już średnie spalanie w granicach 13-15l/100km. Ale jaka jest wówczas przyjemność, choć trzeba do niej trochę dopłacić :mrgreen: To auto kocha wysokie obroty, tak jak i ja.
Arczi89 - 02-08-2016, 19:38

Dodam jeszcze tylko że zmieniłem mapy w poprzednich 2 autach i nikt nie wyciągał mi sterownika. Da się to zrobić przez złącza odb2. Nie w każdym aucie ale w większości.

Co do boxow i map to każdy tuner wam powie ze wolnossacej benzyny sie nie mapuje bo nie ma czym dmuchać do większej dawki paliwa. Zachęcają żeby założyć kompresor i dopiero przyjechać.

toomi1982 - 03-08-2016, 13:57

Według mojej osobistej opinii Chip Box od firmy ProRacing działa. Nie wiem czy podnosi moc. Lepiej reaguje na wciśnięcie pedału gazu, oraz mniej pali. Żeby nie być gołosłownym za przysłowiową stówę dotychczas średnio przejeżdżałem max 300km. Teraz udało mi się zrobić 360km(w tych samych mieszanych warunkach) i to pewnie z większym deptaniem na gaz. Komputer pokazał mi średnio 5,6 litra przez ten dystans. Powtarzam. Są to moje indywidualne odczucia. Proszę, abyście nie śmiali się ze mnie. Jeszcze tydzień temu nie wierzyłem że napiszę te słowa: Jestem zadowolony z zakupu. Po raz kolejny ,aby nie być gołosłownym. Posadziłem szwagra za kierownicę bez boxa ,potem z nim(niczego mu nie sugerując). Potwierdził ,lepiej się zbiera i jest bardziej ochoczy do jazdy na niższych obrotach. Dodam,że oboje nie spożywaliśmy alkoholu ani innych środków odurzających podczas testu. To wszystko z mojej strony na ten temat. Obiecałem ,że napisze opinie i to zrobiłem. Myślcie co chcecie, ja wiem swoje.
Pozdro.

tomekrvf - 03-08-2016, 15:05

LukasiusPomorze napisał/a:
Do tomekrvf jak 147 wyglądała po zabiegu na hamowni ?

Czy na Twin sparka trudno ułożyć mapę ?

Zrobiłeś to w miesiąc po godzinach czy udało się szybciej ?

Nie hamowałem jej bo nie czuję takiej potrzeby. Jak zrobię 2.0 Turbo to będzie hamownia.
Jednak po osiągach wnoszę że jest coś około 150-160 KM (jedzie 230 na zegarze). Najlepszy jest moment - od niecałych 2000 rpm jest pełne doładowanie więc jazda zrobiła się przyjemna:)
Wszystko jest na oryginalnym sterowniku. Nie było większego bólu żeby to chodziło. Minus tego rozwiązania jest taki, że sterownik nie obsługuje turbo, więc nie da się zrobić tak jak w ME7.5 np. z Audi, gdzie moment regulowany jest przepustnicą a później doładowaniem przy pełnym otwarciu przepustnicy.
Temat robiony w wolnym czasie przez jakieś 3 tygodnie. Żeby się zająć na poważnie to w od poniedziałku do piątku byłoby ogarnięte.

[ Dodano: 03-08-2016, 15:08 ]
toomi1982, czy ten box włożyłeś raz i wyjąłeś czy masz go włożony nonstop?

toomi1982 - 03-08-2016, 15:28

Mam włożony teraz na stałe. Tak zalecają w instrukcji. Odpinałem go kilkukrotnie ,żeby zobaczyć czy jest różnica.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group