To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Twój pierwszy problem z nowym lancerem.

Anonymous - 06-01-2009, 16:14

apikus napisał/a:
Ja bym się skłonił do teorii o zgaszonym, a nie rozgrzanym silniku. Ja tak właśnie zrobiłem w sobotę. Wyjechałem z garażu na zewnątrz i potem wieczorem wjechałem. Silnik był tylko odpalony na chwilę. A w niedzielę nie mogłem odpalić.


U mnie było identycznie!
Odpaliłem zimne auto bo musiałem przestawic je na parkingu. Silnik pracował może z 10 sekund. Na drugi dzień miałem opisane problemy z rozruchem.
Z tego wniosek, że nie można gasic zimnego silnika. Zalewa go paliwem???

Przy obecnych mrozach nie mam problemów -pali natychmiast. Tylko rozrusznik wolniej kręci. :rolleyes:

krzychu - 06-01-2009, 17:49

mocne ssanie (bo zimno) czyli dużo paliwo słabo spalająca się mieszanka ze wzgledu na temperaturę. Do tego na świecach może się jakiś nagar zebrać no i potem gasimy. Coś w tym może być.

Krzychu

Anonymous - 06-01-2009, 18:31

krzychu, zasugerowałem taką możliwość(tj. zimno-zgaszonego) :wink: , bo te silniki mają bloki stopowe Alu. Cechuje je duża szybkość odprowadzania ciepła ( szczególnie znacząca w przypadku rozgrzania na "małym obiegu"). Jednak to jest tylko jeden z decydujących czynników takiego zachowania. Nie jest to wadą, a cechą.

...ale to tak na marginesie, bo szerszą teorię na ten temat zostawię sobie :D

apikus - 06-01-2009, 21:59

A moich problemów ciąg dalszy: :(
rano bez problemówm ale po pracy sie zaczęło. Odpalił ładnie i zacząłem jazdę i co chwila gasły liczniki i radio, wskazówki obrotomierza i prędkościomierza spadały do zera. Najpierw myślałem, że silnik zgasł, ale nie, działał dalej tylko wskaźniki wariowały. Tak było przez kilka kilometrów. Jeszcze czasem zapalała się kontrolka Air Bag-u i wymagany dla niej serwis. Potem odstawiłem samochód i teraz wracałem to "tylko" zapalała się kontrolka poduszki i serwis.
W sobotę jadę do serwisu na sprawdzenie.

Po serwisie:
komputer nie zostawił żadnego komunikatu. :(
Serwisant stwierdził, że odpalenie silnika i zgaszenie przed rozgrzaniem nie ma wpływu na późniejsze problemy z odpalaniem.

michaello - 02-02-2009, 10:24

Mam wrazenie, ze ogrzewanie w lancerze a przynajmniej w moim przypadku jest dalekie od idealu. Kiedy ustawie zadana temperature np 22 st.C wszystko jest OK przez jakies 20 -30 km. Pozniej temperatura wyraznie spada i wszyscy pasazerowie odczuwaja chlod i co za tym idzie trzeba podwyzszac temperature. Niestety po kilkunastu kilometrach odwrotna sytuacja, trzeba z kolei obnizac temperature itd, itd. W poprzednich samochodach nie mialem z tym problemu, temperatura we wnetrzu byla bardzo stabilna i nie trzeba bylo dotykac sie do regulatorow wogole po ustawieniu pierwotnej temperatury.

pozdrawiam

Radassss - 02-02-2009, 11:08

a czy nie masz przypadkiem przykrytego czyms czujnika temperatury?
z tego co pamietam w instrukcji obslugi jest mowa o takiej sytuacji
jesli nie to jest faktycznie problem... nie po to ma sie automatyczna klime
zeby sterowac wsystkim recznie

Anonymous - 02-02-2009, 23:58

U mnie manual i nie ma problemów, może mógł by się nieco szybciej nagrzewać w tych mrozach, ale temperaturę trzyma w aucie robi się gorąco :wink:

[ Dodano: 02-02-2009, 23:59 ]
a czy nie masz przypadkiem przykrytego czyms czujnika temperatury?
przy okazji o jaki czujnik chodzi?

jaca71 - 03-02-2009, 00:08

Bastek77 napisał/a:

a czy nie masz przypadkiem przykrytego czyms czujnika temperatury?
przy okazji o jaki czujnik chodzi?

Skośne paski/otworki koło stacyjki.

michaello - 03-02-2009, 09:39

Sprawdzalem nic nie jest zakryte. Zima sie konczy tak wiec chyba dopiero podczs rocznego przegladu w ASO (czerwiec) poprosze o sprawdzenie czujnikow. No chyba ze cos nie tak majstruje przy pokretlach. (ustawiona temperatura, nawiew auto, zrodlo nawiewu auto)
Uwex - 03-02-2009, 11:39

Czasem powód jest prozaiczny - może warto podjechać do ASO i zapytać ?
michaello - 03-02-2009, 12:36

Uwex napisał/a:
Czasem powód jest prozaiczny - może warto podjechać do ASO i zapytać ?


No moze rzeczywiscie podjade do ASO

Ps. dzisiaj natknalem sie na artykul o Lancerze, sporo tam informacji technicznych,
ktorych w innych pismach prozno szukac (silnik, zawieszenie).
To tak na marginesie.
http://www.roadlook.pl/te...iony-cywil.html

+ Wszystkie testy lancera w jednym miejscu
http://moto-testy.pl/mitsubishi_lancer_1

krzychu - 03-02-2009, 14:39

Wynika z tego że ten nowy jest o 2cm krótszy od poprzednika, resztę parametrów jest trochę wyższych jak rozstawa osi czy kół, a także szerokość.

Krzychu

apikus - 03-02-2009, 15:14

michaello napisał/a:
wszyscy pasazerowie odczuwaja chlod i co za tym idzie trzeba podwyzszac temperature


A próbowałeś raz zostawić? Ja zauważyłem to samo. Najpierw grzeje dość mocno, a potem jak już jest za gorąco to chłodzi, ale ja nie ruszam i po jakimś czasie sie stabilizuje i jest ok.
Według mnie nie ma innej możliwości, bo komputer chce utrzymać zadaną temperaturę. Skoro szybko nagrzewa (szczególnie teraz w zimie), to zawsze przegrzeje, więc zaczyna schładzać. Te kroki (grzanie i schładzanie) na początku są duże, ale w momencie zbliżania się do zadanej temperatury coraz mniejsze.
Weź termometr do auta i sprawdż jak się nagrzewa i do ilu schładza. Wtedy będzie wszystko jasne.

Pozdrawiam
Andrzej

krzychu - 03-02-2009, 15:17

Możliwe też że jak grzeje to nagrzeje bardziej tapicerkę koło czujnika niż powietrze wewnątrz i potem chłodzi i tak w kółko.

Krzychu

apikus - 03-02-2009, 15:25

krzychu napisał/a:
nagrzeje bardziej tapicerkę koło czujnika


Koło czujnika nie ma nawiewów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group