[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Twój pierwszy problem z nowym lancerem.
Anonymous - 06-01-2009, 16:14
apikus napisał/a: | Ja bym się skłonił do teorii o zgaszonym, a nie rozgrzanym silniku. Ja tak właśnie zrobiłem w sobotę. Wyjechałem z garażu na zewnątrz i potem wieczorem wjechałem. Silnik był tylko odpalony na chwilę. A w niedzielę nie mogłem odpalić. |
U mnie było identycznie!
Odpaliłem zimne auto bo musiałem przestawic je na parkingu. Silnik pracował może z 10 sekund. Na drugi dzień miałem opisane problemy z rozruchem.
Z tego wniosek, że nie można gasic zimnego silnika. Zalewa go paliwem???
Przy obecnych mrozach nie mam problemów -pali natychmiast. Tylko rozrusznik wolniej kręci.
krzychu - 06-01-2009, 17:49
mocne ssanie (bo zimno) czyli dużo paliwo słabo spalająca się mieszanka ze wzgledu na temperaturę. Do tego na świecach może się jakiś nagar zebrać no i potem gasimy. Coś w tym może być.
Krzychu
Anonymous - 06-01-2009, 18:31
krzychu, zasugerowałem taką możliwość(tj. zimno-zgaszonego) , bo te silniki mają bloki stopowe Alu. Cechuje je duża szybkość odprowadzania ciepła ( szczególnie znacząca w przypadku rozgrzania na "małym obiegu"). Jednak to jest tylko jeden z decydujących czynników takiego zachowania. Nie jest to wadą, a cechą.
...ale to tak na marginesie, bo szerszą teorię na ten temat zostawię sobie
apikus - 06-01-2009, 21:59
A moich problemów ciąg dalszy:
rano bez problemówm ale po pracy sie zaczęło. Odpalił ładnie i zacząłem jazdę i co chwila gasły liczniki i radio, wskazówki obrotomierza i prędkościomierza spadały do zera. Najpierw myślałem, że silnik zgasł, ale nie, działał dalej tylko wskaźniki wariowały. Tak było przez kilka kilometrów. Jeszcze czasem zapalała się kontrolka Air Bag-u i wymagany dla niej serwis. Potem odstawiłem samochód i teraz wracałem to "tylko" zapalała się kontrolka poduszki i serwis.
W sobotę jadę do serwisu na sprawdzenie.
Po serwisie:
komputer nie zostawił żadnego komunikatu.
Serwisant stwierdził, że odpalenie silnika i zgaszenie przed rozgrzaniem nie ma wpływu na późniejsze problemy z odpalaniem.
michaello - 02-02-2009, 10:24
Mam wrazenie, ze ogrzewanie w lancerze a przynajmniej w moim przypadku jest dalekie od idealu. Kiedy ustawie zadana temperature np 22 st.C wszystko jest OK przez jakies 20 -30 km. Pozniej temperatura wyraznie spada i wszyscy pasazerowie odczuwaja chlod i co za tym idzie trzeba podwyzszac temperature. Niestety po kilkunastu kilometrach odwrotna sytuacja, trzeba z kolei obnizac temperature itd, itd. W poprzednich samochodach nie mialem z tym problemu, temperatura we wnetrzu byla bardzo stabilna i nie trzeba bylo dotykac sie do regulatorow wogole po ustawieniu pierwotnej temperatury.
pozdrawiam
Radassss - 02-02-2009, 11:08
a czy nie masz przypadkiem przykrytego czyms czujnika temperatury?
z tego co pamietam w instrukcji obslugi jest mowa o takiej sytuacji
jesli nie to jest faktycznie problem... nie po to ma sie automatyczna klime
zeby sterowac wsystkim recznie
Anonymous - 02-02-2009, 23:58
U mnie manual i nie ma problemów, może mógł by się nieco szybciej nagrzewać w tych mrozach, ale temperaturę trzyma w aucie robi się gorąco
[ Dodano: 02-02-2009, 23:59 ]
a czy nie masz przypadkiem przykrytego czyms czujnika temperatury?
przy okazji o jaki czujnik chodzi?
jaca71 - 03-02-2009, 00:08
Bastek77 napisał/a: |
a czy nie masz przypadkiem przykrytego czyms czujnika temperatury?
przy okazji o jaki czujnik chodzi? |
Skośne paski/otworki koło stacyjki.
michaello - 03-02-2009, 09:39
Sprawdzalem nic nie jest zakryte. Zima sie konczy tak wiec chyba dopiero podczs rocznego przegladu w ASO (czerwiec) poprosze o sprawdzenie czujnikow. No chyba ze cos nie tak majstruje przy pokretlach. (ustawiona temperatura, nawiew auto, zrodlo nawiewu auto)
Uwex - 03-02-2009, 11:39
Czasem powód jest prozaiczny - może warto podjechać do ASO i zapytać ?
michaello - 03-02-2009, 12:36
Uwex napisał/a: | Czasem powód jest prozaiczny - może warto podjechać do ASO i zapytać ? |
No moze rzeczywiscie podjade do ASO
Ps. dzisiaj natknalem sie na artykul o Lancerze, sporo tam informacji technicznych,
ktorych w innych pismach prozno szukac (silnik, zawieszenie).
To tak na marginesie.
http://www.roadlook.pl/te...iony-cywil.html
+ Wszystkie testy lancera w jednym miejscu
http://moto-testy.pl/mitsubishi_lancer_1
krzychu - 03-02-2009, 14:39
Wynika z tego że ten nowy jest o 2cm krótszy od poprzednika, resztę parametrów jest trochę wyższych jak rozstawa osi czy kół, a także szerokość.
Krzychu
apikus - 03-02-2009, 15:14
michaello napisał/a: | wszyscy pasazerowie odczuwaja chlod i co za tym idzie trzeba podwyzszac temperature |
A próbowałeś raz zostawić? Ja zauważyłem to samo. Najpierw grzeje dość mocno, a potem jak już jest za gorąco to chłodzi, ale ja nie ruszam i po jakimś czasie sie stabilizuje i jest ok.
Według mnie nie ma innej możliwości, bo komputer chce utrzymać zadaną temperaturę. Skoro szybko nagrzewa (szczególnie teraz w zimie), to zawsze przegrzeje, więc zaczyna schładzać. Te kroki (grzanie i schładzanie) na początku są duże, ale w momencie zbliżania się do zadanej temperatury coraz mniejsze.
Weź termometr do auta i sprawdż jak się nagrzewa i do ilu schładza. Wtedy będzie wszystko jasne.
Pozdrawiam
Andrzej
krzychu - 03-02-2009, 15:17
Możliwe też że jak grzeje to nagrzeje bardziej tapicerkę koło czujnika niż powietrze wewnątrz i potem chłodzi i tak w kółko.
Krzychu
apikus - 03-02-2009, 15:25
krzychu napisał/a: | nagrzeje bardziej tapicerkę koło czujnika |
Koło czujnika nie ma nawiewów.
|
|
|