[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6
pplmr012 - 10-05-2012, 12:12
Owczar napisał/a: | pplmr012 napisał/a: | Co znaczy "nie pozwoli"? |
Normalnie. Kiedy sonda pokaże mieszankę ubogą to ECU będzie korygowało. Korygowało do pewnego zakresu, nie wiem ile w przedliftowym było ale pewnie coś koło 12-15%. Kiedy skończy się zakres a będzie nadal ubogo to zgłasza błąd sondy lambda. |
No normalnie, to jasne. Tylko błędy 170 i 173 które dają objawy szarpania występują w konkretnych warunkach, a ich wystąpienie nie zapala CE. Dodatkowo jeżeli dawka nie jest stabilnie za mała to błędy mogą się nie pokazać. Słaba masa np. czujnika może powodować wariowanie dawki paliwa od za małej do za dużej.
Dlatego warto sprawdzić to co napisałem, tym bardziej że nie jest to jakaś nadzyczajna praca, a może pomoże.
polaff - 10-05-2012, 12:20
a jak sprawdzić masę czujnika?
BO przepływka to tylko podmiana wchodzi w grę z tego co wiem.
Owczar - 10-05-2012, 12:23
W przypadku adt81 widziałem logi i wskazania czujników są stabilne, a mimo to szarpie.
pplmr012 napisał/a: | Tylko błędy 170 i 173 które dają objawy szarpania występują w konkretnych warunkach, a ich wystąpienie nie zapala CE |
Jak to nie zapala? I mnie zapaliło kontrolkę gdy cudowałem z dawką lpg żeby sprawdzić czy jest różnica w pracy silnika.
polaff - 10-05-2012, 12:26
Mi się czasem CE zapala, ale błędów nie wymruguje.
Owczar - 10-05-2012, 12:28
polaff napisał/a: | Mi się czasem CE zapala, ale błędów nie wymruguje. |
No to już dziwny objaw. Nawet chwilowe zapalenie CE powinno zostawić ślad w pamięci ECU jeśli nie było resetowane. Mruga jednostajnie?
polaff - 10-05-2012, 12:34
Owczar napisał/a: | Mruga jednostajnie? |
ja sprawdzałem ze dwa tygodnie temu to zwracał 9.
We wtorek siedziałem czekałem u klienta na kierowcę z dokumentami i z nudów uczyłem silnik obrotów więc mam kompa zresetowanego.
JAk się po raz kolejny zapali to spróbuję wymrugać. Jednak zapala się wyjątkowo rzadko - nie wiem może raz/miesiąc. Kiedyś po zapaleniu się podczas jazdy kontrolki próbowałem wymrugać błędu i też zwracała 9.
adt81 - 10-05-2012, 17:34
deejay napisał/a: | Wyjąc świece i dobrze odtłuścic , nastepnie wkręcic czystym nie tlustym kluczem to ważne , nie dotykac izolatora palcami , przewody pomierzyc oporności ( ok 4-5 ohm ) . |
Dzisiaj wyjąłem i odtłuściłem trzy świece od przodu samochodu ( pod kolektor zajrzę może w sobotę) lecz nie przyniosło to żadnego efektu i nadal drga. Pomierzyłem również oporność trzech przewodów i jeden miał 4,85k drugi 5,4k a trzeci 6,24k (od najkrótszego do najdłuższego) ale dla ciekawości sprawdziłem stare przewody i wyniki zupełnie inne 4 miały nieco ponad 11k jeden 8,5k i jeden ponad 16k.
deejay - 10-05-2012, 20:58
polaff napisał/a: | tak, ja już o tym pisałem wielokrotnie. Wręcz chwaliłem się, że mam po 12 +/- 0,1 na wszystkich garach. |
Ja mam prawie po 14 , na ciepłym
polaff - 10-05-2012, 21:28
deejay napisał/a: | Ja mam prawie po 14 , na ciepłym |
co się chwalisz?
Motodoctora wlałeś czy planowałeś głowicę
deejay - 10-05-2012, 21:30
polaff napisał/a: | co się chwalisz?
Motodoctora wlałeś czy planowałeś głowicę |
Nic nie robiłem , sam byłem w lekkim szoku , bo normą jest 12
polaff - 10-05-2012, 21:37
czyli pewnie coś Ci się w tył psuje
a tak wracając do tematu to właśnie molestuję jednego z MM z Bydgoszczy by mi logi zgrał z ECU.
adt81 - 13-05-2012, 11:14
Zabrałem się za przeglądnięcie pozostałych trzech świec pod kolektorem i w momencie ich wykręcania zauważyłem to:
Pamiętam że jak zmieniałem uszczelki pod pokrywami zaworów nie wiem po co ale odkręciłem śruby od listwy wtryskowej czego efektem jest widoczna na zdjęciu podwinięta gumowa uszczelka wtryskiwacza (środkowy cylinder od strony kabiny). Robiłem to przy 10 stopniowym mrozie i musiałem przegapić . Profilaktycznie w poniedziałek aparat jedzie do Yakuzy - sprawdzą i będę miał przynajmniej pewność że aparat jest w porządku i co najwyżej będę w plecy na wysyłce ale coś czuję że winowajcą tych cyrków będzie właśnie ten wtryskiwacz.
Tak na marginesie: przy okazji zajrzałem do krokowego i po rozkręceniu kręciłem sobie nim żeby sprawdzić czy lekko działa i pytanie czy jego ustawienie (wykręcenie) ma teraz znaczenie czy sam się ustawi jak należy po podłączeniu ??
deejay - 13-05-2012, 11:21
adt81 napisał/a: | czego efektem jest widoczna na zdjęciu podwinięta gumowa uszczelka wtryskiwacza |
Drgania = Nieprawidłowe wartości podciśnienia w kolektorze ssącym ( Lewe Powietrze )
fj_mike - 13-05-2012, 12:00
adt81 napisał/a: | Tak na marginesie: przy okazji zajrzałem do krokowego i po rozkręceniu kręciłem sobie nim żeby sprawdzić czy lekko działa i pytanie czy jego ustawienie (wykręcenie) ma teraz znaczenie czy sam się ustawi jak należy po podłączeniu ?? |
Nie ma. Ustawi się do prawidłowej pozycji zależnie od potrzeb.
adt81 - 13-05-2012, 12:04
W porządku dzięki za odpowiedź - poskładam wszystko do kupy jak wróci aparat i może jeszcze jak nie będzie bardzo drogo to wymienię uszczelkę pod kolektorem i między przepustnicą bo już kilka razy było ściągane i nie wiem czy jeszcze spełniają swoje właściwości. W środę/ czwartek się okaże jakie będą efekty ale myślę że ta gumeczka zrobiła swoje.
[ Dodano: 13-05-2012, 16:53 ]
Żeby było śmieszniej to po dokładniejszym zbadaniu tej gumki okazało się że jest do połowy pęknięta i z jeden strony bardziej zgnieciona właśnie na wskutek nieuważnego montażu
Można na szczęście kupić ok 6zł sztuka ale widzę że raczej na zamówienie - wymienię pewnie wszystkie skoro mam na wierzchu. Pytanie tylko jak długo będę musiał czekać bo tydzień bez Galanta to tydzień stracony
|
|
|