To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Odpalanie TD, wskazówki, problemy

Wszyc - 25-01-2010, 17:56

Co do aku polecam EXIDE tańsza wersja centry mój aku stał nie ładowany 3 lata w aucie w każdych warunkach atmosferycznych auto nie jeżdżone i do teraz po naładowaniu dalej kopie jak ta lala ja ma 640Amper prądu rozruchowego bez sens większy jak taki aku nie uruchomi 2.0TD to trzeba szukać przyczyny gdzie indziej moim zdaniem
sampler - 25-01-2010, 18:27

Devo napisał/a:
Zapala sie i gasnie. Moze faktycznie poleje goraca woda. I jeszcze powalcze z ta sruba pod filtrem.


Panowie odpowietrza sie uklad poprzez poluznienie malej srubki tuz pod grzybkiem pompki. Na klucz 10 mm bodajze. Od dolu ta plastikowa nakretka jest do spuszczania syfu z filtra. Skoro nie mozesz odkrecic to duze prawdopodobienstwo ze zamarzla tam woda.

Swiece musza byc 11V i to malo tego o takich samych czasach grzania jak orginal. 12V na pewno nie nagrzeje sie tak mocno jak 11V.

Anonymous - 25-01-2010, 20:23

Tak tak, odpowietrzylem ta sruba co nalezy. ;) Za to nie moge odkrecic tej plastikowej pod filtrem od spuszczania wody. A dzis sobie juz darowalem. Juz jest -20 w nocy bedzie pewnie z -30 to i tak nie ma sily, zeby paliwo nie zgestnialo albo nie zamarzlo przez noc. Jutro w dzien powalcze.

Mam pytanie jeszcze apropo swiec. Mam dwie dobre i dwie spalone ngk. Moge dokupic identyczne tylko dwie? Komplet to troche droga zabawa. 140 zl szt.

sampler - 25-01-2010, 20:41

Ja wlasnie wrocilem z miasta. Moj 1.8 TD odpalil od strzalu :)

Co do swiec to wymien tylko te spalone. A filtr ogrzej jakims termoforem z goraca woda. Mysle ze po 15 minutach lod pusci.

Andrew - 25-01-2010, 21:53

Devo, tu masz link do trochę tańszych świec, też z dobrej firmy: http://moto.allegro.pl/it...t_v_vi_2_0.html
Najpewniej byłoby wymienić wszystkie świeczki. Żeby wszystko grało wszystkie świece muszą grzać w jednym czasie tak samo...

Anonymous - 25-01-2010, 22:55

No wlasnie sie zastanawialem nad tymi denso, ale koniec koncow wrzucilem sobie iskry. Czytalem, ze sa ok, co najmniej 2 osoby ma je zalozone. Odpalaja przy -20 bez problemu.
Moze troche dluzej trzeba je grzac. U mnie przy -13 palily na dotyk.
Takze moje problemy to chyba jednak nie swiece. Rozumiem, ze te denso na 100% pasuja?
Jutro moze wykrece swiece i jeszcze sprawdze czy ktoras nie umarla. Opor dla swiec zalezy od producenta czy jest jakis znormalizowany? W starych ngk mam 1 ohm.

Owczar - 26-01-2010, 08:48

Panowie, jak z on wytrąci się parafina, to nawet jak będzie trochę cieplej to nic nie da. Tylko ciepły garaż.

Wczoraj zatankowałem zwykłe BP 10:1 z paliwem, dolałem Skydd-a i dziś przy -20 za pierwszym razem. Tylko musiał troszkę zakręcić.

kungfumiszcz - 26-01-2010, 10:37

problem z odpalaniem rozwiazalem kupujac nowy aku i nowe swiece - 20pln/szt. teraz pali jak marzenie. przy -27 odpalil bez mrugniecia. stare swiece wygladaly jakby ktos je opalal nad swieczka, koncowka grzewcza cala w czarnej sadzy.

link do aukcji: http://allegro.pl/item884633794_884633794.html

pelu - 26-01-2010, 10:59

kungfumiszcz napisał/a:
problem z odpalaniem rozwiazalem kupujac nowy aku i nowe swiece - 20pln/szt. teraz pali jak marzenie. przy -27 odpalil bez mrugniecia. stare swiece wygladaly jakby ktos je opalal nad swieczka, koncowka grzewcza cala w czarnej sadzy.

link do aukcji: http://allegro.pl/item884633794_884633794.html


jak swieca byla czarna na koncach tzn,ze nie grzala, najprosciej sprawdzic swiece zarowe za pomoca drucika, przykladasz jeden koniec do + aku, drugi do swiecy, jak iskrzy,tzn ze swieca pobiera prad= grzeje

Anonymous - 26-01-2010, 11:11

To i ja się wtrące. Wczoraj koło 15.00 mój Gal nie odpalił, nawet na kable. Dolałem Skydda do baku i dopiero dzisiaj odkręciłem korek u spodu filtra paliwa i odpompowałem co należy. Aku się w domu przez noc ładował. Podziałało; fakt faktem z 10 razy kręciłem, ale odpalił. Chciałem wszystkim podziękować, bo niewiedziałbym, że to trzeba podziałać z tym korkiem pod filtrem paliwa. A co do korka, to był tak przykręcony, że musiałem zdjąć całkiem filtr paliwa, żeby go odkręcić.

Pelu: a ten drucik to przykładasz na zapłonie czy nie. Czy może na odpalonym??

Owczar - 26-01-2010, 11:25

Fly23 napisał/a:
a ten drucik to przykładasz na zapłonie czy nie. Czy może na odpalonym??


Jeśli już to na wyłączonym. Prąd prosto z aku, ale ta metoda nie da Ci odpowiedzi na to w jakim stanie jest świeca, tylko czy działa, czy nie działa.

[ Dodano: 26-01-2010, 11:26 ]
Równie dobrze, a nawet lepiej- sprawdzić ich oporność. Ale to wszytko robisz na odkręconej listwie metalowej od świec.

Anonymous - 26-01-2010, 14:21

Ja sie dzis poddalem. Swiece sprawdzilem, kazda 1ohm oporu wiec nie spalone. Aku ladowany, filtr zaatakowalem goraca woda potem termofor. Plastikowej nakretki za diabla nie moge odkrecic.
Czy jesli filtr mam zasyfiony parafina to w ogole wystarczy spuszzcenie tej wody z dolu i odpowietrzenie czy juz moge kupowac nowy filtr?

Fly23 zeby wyjac filtr paliwa uzywales jakichs narzedi? W warsztacie pamietam uzywaja duzych szczypiec. Lapa chyba nie pojdzie?
Cisnienie mi rosnie jak widze sasiada ktory WV odpala za pierwszym razem a ja woda filtr polewam pod domem.

Owczar - 26-01-2010, 14:25

Devo, jeśli filtr jest ok to możesz go zabrać do ciepłego pomieszczenia i przepłukać ciepłą ropą z benzyną. Chyba że filtr jest stary to i tak musisz zmienić.

Ręką możesz nie dać rady odkręcć filtra.

Anonymous - 26-01-2010, 19:20

Dzieki, to jeszcze dwa pytanka.
Gdzie jest przykrecony przewod od masy? Gdzies wycztyalem, ze to u kogos tez bylo przyczyna problemu z rozruchem.
Ta sruba od wody pod filtrem krecimy od siebie zeby odkrecic? Bo juz zwatpilem.
Najchetniej bym wymontowal caly filtr ale nic go ruszyc nie moge. A filtr zmienialem 6 miesiecy temu ale jak sie nasluchalem o naszych paliwach i jak reaguja na mrozy to tam moze byc juz niezla kaszanka. Jak do jutra nic sam nie zrobie to jutro na hol ponownie. :/

M_A_V - 26-01-2010, 20:26

mój gal też dziś temperatura uziemiła .. -19 i kręciłem aż aku umarło teraz się ładuje obok w pokoju ... zalane mam BP ultimate ale dowiedziałem się że to wcale nie jest lepsze rozwiązanie na takie mrozy bo ulepszony ON jest bardziej gęsty niż zwykły ON i to może niekorzystnie wpływać na rozruch silnika


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group